Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

In medie, Amazon cheltuie 10,59 $ pentru a livra a doua zi o comanda de 8,32 $

Profitul Amazon este in cadere, gigantul online concentrandu-se pe vanzari si dezvoltarea afacerilor sale cheie (retail, servicii de cloud/Amazon Web Services, reclame), citim pe nytimes.com. Compania a facut publice cifrele din cel mai recent trimestru financiar: vanzarile au atins 70 miliarde $ (cu 24% mai mult YoY), dar profitul a fost de 2,1 miliarde $ (cu 28% mai putin YoY).

Pe partea de retail, Amazon se axeaza pe livrarea rapida, care a dat roade pana acum in atragerea de clienti. In primavara, compania anunta ca livrarea gratuita in 24 h va fi ceva standard pentru toate comenzile abonatilor Prime, investind 800 milioane $ in asta. CFO-ul Brian Olsavsky a anuntat acum ca miscarea a avut succes, clientii Prime cumparand mai des si mai mult: in ultimul trimestru, numarul de produse vandute a crescut cu 22%, de peste doua ori mai mult decat la inceputul anului, inainte de lansarea ideii de livrare gratuita intr-o zi in loc de 2.

In urmatoarele trei luni din anul fiscal (care includ si Sarbatorile de iarna), Amazon estimeaza ca va cheltui 1,5 miliarde $ pe livrarea in 24 de ore (care scoate mai muulti bani din buzunarele companiei). Conform unei analize Morgan Stanley, marketplace-ul pierde bani la acest tip de livrare online: la comenzi livrate in 2 zile sau mai mult, a caror valoare medie e de 23,33 $, Amazon cheltuie 5,08 $ pe transport; la comenzi lirate intr-o zi, a caror valoare medie e de 8,32 $, Amazon cheltuie 10,59 $ pe transport, deci pierde bani.

Pe partea de servicii de cloud (Amazon Web Services), care a avut succes gratie unor clienti ca Netflix, compania si-a mutat operatiunile de retail din baza de date Oracle, cheltuie bani pe angajati noi in departamentele de Vanzari si Marketing si da piept cu rivali ca Microsoft. AWS a bifat vanzari in valoare de 9 miliarde $ in trimestrul amintit, cu 35% mai mult YoY (cea mai mica rata de crestere de pana acum) si ramane cea mai valoroasa „felie” din afacerea Amazon (Morningstar o evalueaza la 550 miliarde $), desi genereaza sub 15% din vanzari.

Ad-urile au adus si ele aproape 3,6 miliarde $ in vanzari, cu 45% mai mult fata de aceeasi perioada a anului fiscal anterior.

Leave a reply