Marketplace-urile specializate castiga teren, in Europa (raport)
Marketplace-urile domina e-commerce-ul la nivel global, noteaza ecommercenews.eu: anul trecut, 60% dintre cheltuielile facute online de consumatori au avut loc pe astfel de platforme. Un nou raport marca OC&C Strategy Consultants noteaza faptul ca in ultimul an, la nivel mondial, s-au cheltuit 4,1 trilioane $ pe marketplace-urile digitale. Asta inseamna o crestere de peste 70% in 3 ani si o incurajare serioasa a comertului transfrontalier.
Analiza OC&C subliniaza ca platformele specializate, de produse second-hand si hiper-locale au jucat un rol semnificativ in dezvoltarea marketplace-urilor online, adresand nevoile specifice ale clientilor (cele care nu sunt indeplinite de marketplace-urile generaliste). Aceste platforme specializate au crecut de 1,6 ori mai repede decat marketplace-urile generaliste: rata medie anuala de crestere a celor dintai este de 36%, dar a celor din urma este de doar 23%.
Marketplace-urile specializate castiga teren mai ales in Europa, profitand de apetitul consumatorilor pentru astfel de platforme, ca Trendyol (Turcia), Zalando (Germania), Backmarket si Rue du Commerce (Franta) sau Privalia (Spania). 15% dintre sumele cheltuite pe aceste platforme online europene au mers catre marketplace-uri specializate (in special in cazul celor care vand electronice si imbracaminte); comparativ, in China, procentul nu depaseste 5%. Asa cum scriam recent, in Europa, marketplace-urile au generat 63% din cifra de afaceri cross-border (adica 167 de miliarde €), in 2022.
Comentarii ( 2 )
[…] Marketplace-urile specializate castiga teren, in Europa (raport) – ECOMpedia […]
[…] castiga teren mai ales in Europa, profitand de apetitul consumatorilor pentru astfel de platforme. 15% dintre sumele cheltuite pe marketplace-urile europene au mers catre unele specializate, in ultimul […]