Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Marea Britanie: impactul pandemiei in advertising si social media (statistici)

Pandemia COVID-19 a impactat toate aspectele vietii noastre, de la cum ne petrecem timpul, la modul in care alegem sa ne cheltuim banii si felul in care specialistii in marketing si publicitate isi fac meseria. De la final de martie 2020 incoace, econsultancy.com a strans laolalta o serie de statistici relevante, apropo de Marea Britanie, advertising si social media, in context pandemic – pe cele mai interesante le-am detaliat mai jos.

ADVERTISING

  • Q1 2021: bugetul de ad-uri cheltuit pe cele mai importante marketplace-uri si platforme social media a crescut cu 31% YoY, in martie 2021 (conform unui infografic marca Mediaocean) – e cea mai mare rata de crestere din ianuarie 2020, iar analiza acopera peste 300 de advertiseri si 3 miliarde $ cheltuiti, in total, pe Amazon, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snap si Twitter
  • Q2 2020: bugetele de marketing au inregistrat cea mai mare scadere din istorie (conform IPA Bellwether Report) – organizatiile si-au redus bugetele cu -50,7% (fata de -6,1%, in Q1); aceasta este cea mai mare reducere inregistrata de sursa amintita, din istoria de 20 de ani a acestui raport (mai mare decat in Q4 2008, cand bugetele au fost taiate cu -41,7%); cele mai mari scaderi s-au inregistrat apropo de OOH advertising (-61,2%), audio (-50%) si published brands (-49,2%)
  • H1 2020: bugetul de ad-uri cheltuit de britanici a scazut cu 5% YoY (conform unui studiu IAB UK, citat de WARC) – in prima jumatate a anului trecut, unele tipuri de marketing digital s-au descurcat mai bine decat altele (reclamele video au crescut cu 5,7%, datorita engagement-ului crescut al consumatorilor cu servicile de streaming video, in lockdown; search ad-uri, in schimb, au scazut cu 3,7%)

SOCIAL MEDIA

  • in 2020, TikTok a depasit Facebook pentru prima oara, apropo de timpul mediu petrecut lunar/utilizator/platforma (conform unei analize marca App Annie) – intre 2019 si 2020, timpul mediu petrecut lunar in aplicatia TikTok aproape s-a dublat; pe dispozitive Android, a crescut de la 11 la 19,9 ore/luna, depasind cu mult Facebook-ul (unde britanicii au stat 16,6 ore/luna, in 2020) si Instagram-ul (cu doar 8 ore/luna)
  • Q4 2020: 1 din 4 cumparaturi online se face prin intermediul unei interactiuni cu o platforma social media (conform unei analize marca Visa) – aproape o cincime (17%) dintre consumatori folosesc aplicatii social media sepcial pentru a face shopping; dintre ei, 35% sunt motivati de comoditate si 26% – de checkout-ul rapid; 58% dintre respondenti au spus ca nu au fost multumiti, insa, de produsele primite in urma acestor sesiuni de comert social, iar 38% erau in plin proces de a returna aceste produse/a-si recupera banii cheltuiti pe ele
  • pana acum, in 2021, consumatorii britanici petrec online 1 zi in plus/luna (conform datelor We Are Social si Hootsuite) – timpul mediu petrecut pe Internet este de 6,26 de ore (fata de 5,28 ore, in 2020), britanicii fiind fortati de lockdown sa-si accelereze acest comportament; la finalul lui decembrie 2020, cel mai mult trafic se inregistra pe Google, Wikipedia, BBC.co.uk si Amazon.co.uk

Leave a reply