Marea Britanie: Amazon, al 5-lea cel mai mare retailer (raport)
In 2017, Amazon a fost al cincilea retailer ca marime din Marea Britanie, conform companiei GlobalData, scrie retailgazette.co.uk. Gigantul online cu sediul la Seattle a detinut 4,2% din piata, ceea ce inseamna ca 4 din fiecare 100£ cheltuite in retail anul trecut au intrat in buzunarele Amazon. Vanzarile online ale companiei au crescut cu 22,5% in 2017, procent cu mult mai mare fata de cel cu care au crescut, in medie, vanzarile online din intreaga tara (doar 8,4%). GlobalData estimeaza ca, din toate cumparaturile online facute in Marea Britanie anul trecut, pe Amazon s-au facut 33,5% (o crestere fata de 29,6% in 2016).
„Amazon urca in randurile retailerilor britanici si, in 2017, s-a pozitionat in spatele primelor 4 principale companii alimentare de la noi. Faptul ca detine acest loc, desi vinde in principal produse non-esentiale (fata de supermaket-urile care vand produse indispensabile, pentru uz zilnic) si nu are magazine fizice in Marea Britanie, dovedeste ca Amazon continua sa inoveze si sa reuseasca sa raspunda nevoilor consumatorilor, in ceea ce priceste varietatea de produse si experienta de shopping”, este de parere Sofie Willmott (senior retail analyst la GlobalData).
Topul primilor 10 retaileri din tara insulara arata asa:
- Tesco – 12,5%
- Sainsbury’s – 6,8%
- Asda – 6,6%
- Morrisons – 4,4%
- Amazon GMV – 4,2%
- John Lewis PLC – 3,3%
- Marks & Spencer – 3,3%
- Aldi – 3%
- Alliance Boots – 2,6%
- Dixons Carphone – 2,3%
Leave a reply