Mai poti crea de la zero fara investitii majore un magazin online de electronice/electrocasnice competitiv?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Am o dilema. Am inceput recent un magazin online, in urma unei intelegeri de drop shipping cu un distribuitor. Am pana intr-o 100 de produse (electronice/electrocasnice), o platforma open source, am rezolvat cu plata online, curier si esentialul. Nu am trafic aproape deloc organic, si nici din comparatoare nu-mi vine aproape nimic. Voi incerca sa rezolv asta cu un mix de marketing. Problema cea mai mare este insa alta, legata de costuri. Am 3% impozit pe venit fiind microintreprindere, 2,1% plus tva comision la plata online cu cardul, 1,1& asigurarea la curier, si transportul in sine care ajunge la unele produse la 4,5% sau chiar peste (frigidere, de exemplu, unde din fericire am produse premium ca altfel sarea procentul si mai si). In conditiile astea, pe masura ce fac calcule imi vine tot mai mult sa renunt. Ce pot face sa mai scad costurile, pentru ca in conditiile astea am nevoie de un adaos de minim 10% ca sa ies pe 0, si asta fata de pretul distribuitorului? Nicio sansa sa fac fata unor giganti de pe piata.
Mi se pare ca singurele solutii presupun investitii majore (a se citi enorme) si ca nici ele nu au neaparat sanse de izbanda… Ma omoara si transportul foarte scump si cei 3% catre stat.

Deschis 0
Business Contractele cu furnizorii Organizare magazin online Planul de afaceri AlexStefan 8 ani 5 raspuns 1161 vizualizari 0

Răspunsuri ( 5 )

  1. Nu stiu sa-ti raspund la intrebarile legate de rentabilitate. Ceea ce stiu, in calitate de client, este faptul ca valoarea transportului a contat in mod esential in decizia mea de achizitie recenta a unui frigider si nu cred ca exagerez spunand ca decizia de cumparare se ia in functie de acest cost suplimentar. Am optat pentru o firma capabila sa realizeze singura aceasta parte de logistica, chiar daca produsul a fost o idee mai scump decat la concurenta.
    Asadar, mare atentie la acest cost, la cine il suporta ( furnizorul sau clientul )!

  2. Salut Alex,
    Costurile enumerate de tine sunt costuri fixe care, de obicei, nu le poti conturna. Chiar daca ai volume mari de comenzi si negociezi cu prestatorii de servicii, sumele salvate for fi prea mici ca sa aiba un impact major asupra profiturilor tale.

    In intrebare specifici ca nu ai trafic organic. Pe presumtia ca platesti pentru traficul care iti genereaza vanzari – aici poti taia un pic costurile inlocuind traficul platit cu cel organic.
    Chiar daca traficul organic nu este platit direct, el tot are costuri (gestiune, promovare, agentie SEO, social media, etc …), dar il poti gestiona mai usor, si posibil mai ieftin (ex: poti face lucruri in-house in loc sa faci outsourcing, poti pune mana tu sa faci anumite lucruri ca sa salvezi niste bani).

    O alta varianta este sa iti folosesti expertiza acumulata cu acest magazin si sa te indrepti spre o nisa cu posibilitati mai mari de profit. Stiu ca suna un pic mai complicat, dar in vanzarile online conteaza mai mult sa stii sa aduci trafic si sa vinzi decat conteaza produsul in sine.
    Daca acum faci fata greu cu un adaos X, imagineaza-ti cum ar fi viata sa ai un adaos de 2X si cheltuieli aproximativ egale 🙂

    Sper sa te ajute.
    E.

  3. E o pierdere de timp sa intri in competitie cu jucatorii mari fara buget. Incearca o nisa mai mica unde desi se castiga mai putin, macar se castiga. Presupun ca nici experienta nu ai, mai bine incepe cu ceva mic

  4. Renunta la 3% pe venit si treci la 16% pe profit, daca crezi ca se justifica, in general merita la adaousuri de sub 30%. Oricum, te vor trece automat cat atingi CA 220.000 lei.

    La curier cu siguranta poti iesi mai ieftin, dar daca nu ai un volum suficient, nu prea are cine si ce sa negocieze cu tine.

  5. Cristian, nu pot trece la 16% pe venit decat daca ating cifra de afaceri respectiva sau daca am un capital social enorm 🙂 altfel da, era o solutie foarte buna.

Lasă un răspuns

Browse