Cum intru in legalitate: online si offline, showroom? PFA? SRL?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua, doresc sa deschid un magazin handmade insa nu stiu exact care e procedura privind actele necesare pentru infiintare. Nu stiu cum e cu casa de marcat, cum e cu introducerea stocului avand in vedere ca produsele finite sunt facute de mine. O sa am facturile pentru materia prima dar in rest?

Mentionez ca activez deja ca magazin online si am calculat cam cat m-ar costa infiintarea unei firme insa nu stiu exact pasii care trebuiesc urmate: acte, achizitii, etc. respectiv la ce sa fiu atenta dupa infiintare?

Adica ce formulare trebuie sa completez, daca pot sa fac eu contabilitatea si daca da atunci de ce carnet/registru am nevoie? Nu stiu daca o sa fie SRL, PFA (dar neplatitor de TVA) sau I.I., am auzit si pro si contra privind taxele deci ce ma sfatuiti?

Daca nu infiintez firma dar continui cu magazinul online insa doresc sa intru in legalitate, care este mai convenabil si ieftin pe termen lung: SRL sau PFA? Sau mai era o varianta, SRL-D, dar despre asta chiar nu stiu mare lucru. Va multumesc.

Deschis 0
Chestiuni legale Contabilitate & Gestiune Mituri & greseli uzuale Organizare magazin online TArt Style 3 ani 3 raspuns 1282 vizualizari 0

Răspunsuri ( 3 )

  1. Cel mai bine poti sa contactezi firma cu care lucram noi pe contabilitate si anume Audit Expert (office@auditexpert.ro) si aici vei primi riguros raspunsurile la toate intrebarile.
    Probleme e ca fiind online poti sa intri destul de usor in vizorul ANAF si din aceste motive ti-as recomanda sa iti faci o forma juridica.
    Sau poti plati taxe ca si persoana dar pe termen lung nu este deloc avantajos

  2. Buna ziua,

    Aveti la dispozitie mai multe modalitati de functionare : PFA II sau SRL.
    Contabiltiatea o puteti tine dumenavoastra fiind in partida simpla.

  3. Buna,

    In mare, iti trebuie SRL, costa aprox 1000 lei, te duci la Registrul Comertului la informatii si iti dau tipele cererile de completat si actele necesare. Ce ar fi de precizat e faptul ca iti trebuie un spatiu pentru sediu, ai nevoie de contract comodat/chirie, acte spatiu, samd.

    O casa de marcat buna este aprox 500 lei, te duci la o firma serioasa care se ocupa cu asa ceva, eu colaborez cu SEDONA, Danubix Exim pe Bucuresti, N & L pe Targoviste, sunt super ok, ei in functie de activitatea ta iti recomanda o casa de marcat si iti spun toti pasii necesari fiscalizarii si punerii in functiune a casei de marcat.

    O sa ai nevoie de spatiul unde desfasori activitatea, ca ai zis offline.

    O sa ai nevoie de servicii de contabilitate care vor fi o cheltuiala lunara.

    Ia in considerare ca si cheltuieli initiale infiintare firma, casa de marcat, soft de gestiune daca e cazul, soft de contabilitate, licente windows si ce alte softuri ai pe calculator, obtinere autorizatie de functionare de la primarie (aici alta discutie, ai nevoie de CI, CUI-ul firmei care il obtii o data cu infiintarea, certificat constatator care il obtii o data cu infiintarea sau ulterior, mai departe vezi tu), amenajarea spatiului alta cheltuiala, reclame luminoase la exterior daca vrei, pt capra publicitara pe care sa o pui pe trotuar ai nevoie de autorizatie de la primarie.

    Dar ffoarte important ia in considerare si cheltuielile lunare ulterioare precum chiria, utilitati, contabila, revizie casa marcat, sunt cheltuieli care fac diferenta intre profit si pierderi.

    Cheltuielile initiale sunt obligatorii, dar cele lunare sunt cele care fac diferenta! Tine cont de acest sfat!

Lasă un răspuns