Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Livrarea gratuita convinge 63% dintre romani sa faca o achizitie online (studiu)

Livrarea a doua zi este un beneficiu important pentru 37% dintre romanii care fac achizitii e-commerce, conform unui raport marca Publicis Groupe Central & Eastern Europe si GWI („Esti ceea ce cumperi”), citat de forbes.ro. Iar livrarea gratuita este un beneficiu care convinge 63% dintre respondentii autohtoni sa faca o achizitie online.

Cercetarea amintita a fost realizata pe internauti cu varsta cuprinsa intre 16 si 64 de ani, din Romania, Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria si Polonia. Si ofera o perspectiva asupra comportamentului consumatorilor din Europa Centrala si de Est.

Ce a mai descoperit studiul:

  • 59% dintre respondentii romani prefera sa-si faca cumparaturile in magazinele fizice; in Republica Ceha, procentul este de 50%
  • romanii si polonezii sunt mai pragmatici decat bulgarii, cehii si maghiarii – 57% dintre ei folosesc Internetul pentru a descoperi informatii despre produse/branduri
  • decizia de cumparare este condusa de inspiratie – consumatorii din CEE nu cauta neaparat activ informatii despre marci/produse pe Internet, dar folosesc canalele online pentru a se inspira, iar social media joaca un rol crucial in accelerarea acestor activitati digitale, in special printre tineri
  • regiunea e deosebit de impulsiva, un procent mai mare de consumatori facand cumparaturi neplanificate in sectoare-cheie (de aceea e important sa fii prezent, ca brand, pe platformele cele mai mari de informare, pentru a fi in prim-plan in mintea consumatorilor)
  • desi la nivel global e-commerce-ul este la putere, consumatorii din CEE prefera achizitiile in magazinele fizice, traditionale; generatiile mai tinere din regiune au o mai mare inclinatie catre comertul electronic, in Polonia aceasta preferinta fiind dominanta

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply