Livrarea gratuita convinge 63% dintre romani sa faca o achizitie online (studiu)
Livrarea a doua zi este un beneficiu important pentru 37% dintre romanii care fac achizitii e-commerce, conform unui raport marca Publicis Groupe Central & Eastern Europe si GWI („Esti ceea ce cumperi”), citat de forbes.ro. Iar livrarea gratuita este un beneficiu care convinge 63% dintre respondentii autohtoni sa faca o achizitie online.
Cercetarea amintita a fost realizata pe internauti cu varsta cuprinsa intre 16 si 64 de ani, din Romania, Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria si Polonia. Si ofera o perspectiva asupra comportamentului consumatorilor din Europa Centrala si de Est.
Ce a mai descoperit studiul:
- 59% dintre respondentii romani prefera sa-si faca cumparaturile in magazinele fizice; in Republica Ceha, procentul este de 50%
- romanii si polonezii sunt mai pragmatici decat bulgarii, cehii si maghiarii – 57% dintre ei folosesc Internetul pentru a descoperi informatii despre produse/branduri
- decizia de cumparare este condusa de inspiratie – consumatorii din CEE nu cauta neaparat activ informatii despre marci/produse pe Internet, dar folosesc canalele online pentru a se inspira, iar social media joaca un rol crucial in accelerarea acestor activitati digitale, in special printre tineri
- regiunea e deosebit de impulsiva, un procent mai mare de consumatori facand cumparaturi neplanificate in sectoare-cheie (de aceea e important sa fii prezent, ca brand, pe platformele cele mai mari de informare, pentru a fi in prim-plan in mintea consumatorilor)
- desi la nivel global e-commerce-ul este la putere, consumatorii din CEE prefera achizitiile in magazinele fizice, traditionale; generatiile mai tinere din regiune au o mai mare inclinatie catre comertul electronic, in Polonia aceasta preferinta fiind dominanta
Leave a reply