Lazada (Alibaba) are ambitii globale si se extinde in Europa
Lazada Group (care apartine de Alibaba Group Holding Ltd.) se pregateste de intrarea pe piata e-commerce europeana – una dintre cele mai mari piete de shopping online din lume, citim pe bnnbloomberg.ca. Detaliile specifice ale aceastei expansiuni vor depinde de conditiile macroeconomice si de piata, a explicat James Dong (CEO Lazada Group), pentru sursa amintita.
Lazada are succes in Asia de SE, dar „Europa este evident o piata foarte mare si Alibaba Group este cele mai mare partener de retail, pentru majoritatea brandurilor europene, datorita vanzarilor din China si din alte piete. Trebuie sa mergem unde vor brandurile”, a explicat Dong.
In Europa, Lazada va da piept cu rivali ca Amazon.com si Zalando SE. Alibaba detine Lazada din anul 2016 si platforma e-commerce a fost cel mai de succes export al companiei-mama, alaturi de AliExpress (care e din ce in ce mai popular in piete emergente ca Brazilia). Lazada opereaza momentan in 6 tari (China, Malaezia, Singapore, Thailanda, Filipine si Vietnam) si isi propune sa aiba peste 300 de milioane de utilizatori pana in 2030 (de doua ori mai mult decat in prezent).
In timp ce Lazada face pasi spre Europa, rivalul Shopee (care apartine de compania singaporeza Sea) se retrage de pe batranulcontinent, dupa ce a investit agresiv in extinderea internationala. In martie 2022, Shopee s-a retras din Franta si din India, la doar cateva luni de la lansarea pe acele piete. Expansiunea companiilor e-commerce din China este la ordinea zilei: recent, scriam ca Pinduoduo vrea sa imite succesul din tara natala si in Statele Unite, unde abia s-a lansat platforma e-commerce Temu.com.
Comentariu ( 1 )
[…] noua platforma digitala marca Alibaba prezenta in Europa: in toamna lui 2022, compania anunta aici lansarea Lazada, cel mai de succes export al companiei-mama, alaturi de […]