La ce sa ma astept in dezvoltarea unui magazin pe Magento?

Intrebare

Buna

In urma cu 3 ani de zile am lansat o librarie online nisata. Am folosit summercart 2 ani de zile, ca nu aveam bani de altceva si nici experienta in platforme de vanzari online.

Am facut personal seo si marketing online si in doi ani de zile am reusit sa castig cel putin 50% din piata online din nisa mea.

Stiam ca pot mai mult dar aveam 2 mari probleme:

– automatizarea site-ului (lucram de la 8 dimineata la 2 noaptea eu si sotia mea, totul manual, si nu mai rezistam);

– nu reuseam sa cresc cum imi doream pe anumite cuvinte cheie pe google si asta din lipsa banilor de investitii;

Printr-un prieten am dat de Magento multi store. Acesta mi-a promis ca in 700 de euro: voi avea posta automat cu taxe postale reale, borderouri, mandate_buletine automate, facturare automata, rapoarte complexe, etichete, borderouri, etc, etc.

Imi venise ideea ca SEO+Marketing sa o fac lansand site-uri nisate pe categoriile mari de produse si sa urc pe google pe fiecare site nou nisat cu maxim 1,2 cuvinte cheie.

Am trecut la treaba.

Am platit 700 de euro in avans si in loc de 2 saptamani timp de realizare au trecut 6 luni de zile, pt nu am reusit sa migrez produsele de pe summercart (de care am fost multumit pt nivelul la care am fost, dar era nevoie de ceva mai mult). Dupa 6 luni de zile (timp in care libraria a fost inchisa si nu am vandut nimic), in sfarsit aveam noua platforma. Nu s-a reusit migrarea automata a produselor, a trecut sa platesc oameni sa le introduca toate din nou, cateva mii de produse – bani cheltuiti. Migrarea nu s-a reusit din cauza summer cart – probleme de incompatibilitate de platforme. Prin anumite tehnici am reusit sa nu pierd mult pozitii pe google.

Apoi aflu ca prietenul meu nu stie sa imi fac posta automata+borderouri+etichete+mandate si buletine totul automat.

Asa ca am platit cu 1500 de euro o firma specializata in Magento sa imi faca posta automata. ATENTIE! Aici ma refer la taxele reale de posta nu o suma fixa. Taxe reale pe care eu si clientul le platim la posta dupa formula postei de calcul + sa scoata automat buletinul si mandatul postal + borderou postal + etichete pe colete in functie de fiecare client in parte. Peste o luna aveam posta automata. Cei 1500 de euro au meritat dati. Ore intregi de munca au fost evitate sau un angajat zilnic numai la asta. Acum din 3 clickuri facem ceea ce in trecut faceam in ore intregi.

Apoi, am lansat foarte multe site-uri nisate pe categoriile importante de produse pe care le avem. Asta pt ca acum foloseam Magento multi store si totul era foarte simplu. Asa ca aveam o librarie principala si in jurul ei vreo 30 de librarii sateliti, fiecare pe domeniul separat, toate pe .ro, doar ca fiecare avea o alta categorie de produse. Apoi am facut librarii ca cea principala, doar ca le-am targetat SEO doar pe 1 maxim 2 cuvinte cheie.

Intr-un an de zile vanzarile, nr clientilor si al vanzarilor s-a triplat, chiar daca nisa mea este in general mica. Asta pt ca fiecare site in parte aduce clienti in fiecare zi, care altfel nu ar fi ajuns la mine cu un singur site.

Apoi mi-am dat seama ca nu mai pot suporta ca timp sa facturez separat de site, ca fac greseli in copierea/transcrierea datelor de pe site pe programul de facturare, ca am nevoie de facturare automata inclusa pe site, amanasem cat de mult am putut aceasta problema in mod special din lipsa de bani; ceea ce prietenul imi promisese initial, dar eu aveam nevoie de facturi contabile cu TVA-uri diferite, el stia sa faca ceva foarte simplu care nu ma ajuta la nimic.

Asa ca am platit aceiasi firma cu inca 1500 de euro sa imi faca facturarea exact dupa nevoile mele. In cel mai scurt timp imi va fi livrat si acest modul care are rolul sa imi usureze ore intregi de munca si sa imi elimine angajati din ecuatie. Astfel munca de ore intregi se va realiza in maxim 3 clickuri.

Intre timp am lansat si alte magazine online in alte domenii mai largi cu 50 000 de potentiali clienti lunar la nivel de tara, din care sper sa ajung la cel putin 200 de clienti pe zi in cateva luni. Am aplicat aceaiasi strategie: un site mare (pt care creez un brand) si foarte multe site-uri nisate sateliti, pe domenii diferite care ofera produse foarte nisate, totul prin Magento multi store) Toate acestea urca acum pe google destul de repede. Doar in site-ul principal am investit bani in SEO prin advertoriale, iar rezultatele si la acestea sunt neasteptat de bune in contextul in care concurenta este acerba. Pana in vara ar trebui sa fiu cu fiecare magazin pe prima pagina.

Acum, cand scriu acest mesaj, am realizat ca cheltuiesc prea mult timp ca sa fac stocurile pe site si comenzile catre furnizori. Am nevoie de un om care sa stea sa primeasca zilnic marfa si sa faca stocul pe site manual. Apoi zilnic sa stea sa verifice stocurile la fiecare furnizor, sa si sa faca comenzi catre acestia. Acum totul fac eu si deja nu mai pot.

Asa ca am cerut la o firma sa imi faca un modul dupa scriteriile stabilite de mine in asa fel incat platforma sa faca automat comenzi la furnizori iar cand ajunge marfa cu un singur click stocul la fiecare produs de la un anumit furnizor sa se faca atutomat.

Daca as plati un om m-ar costa salariul lui 4000 de euro anual. Firma cu care lucrez mi-a cerut 3300 de euro + TVA. Ce parere aveti de acest pret?????? Este mare? este mic? Daca ma gandesc ca imi elimina cel putin un om (poate la anul voi avea numai la acest departament nevoie de 2 oameni = 8000 euro anual) atunci se merita nu?

Acum realizez ca nu am modul de rapoarte, decat unul banal. Asa ca am conceput pretentiile mele pt un astfel de modul pt care astept o oferta de pret de la aceiasi firma.

Fara rapoarte avansate si detaliate nu am nici un reper, depind de datele generale contabile. Fara rapoarte avansate nu stiu unde sunt si incptro merg…intelegeti ce vreau sa spun.

Apoi mi-am dat seama ca am nevoie de multe alte module care sa imi automatizeze si sa imi usureze munca: administrarea bannerelor de la site la site, administarea automata a blogurilor, adimistrarea preturilor, administrarea designului, etc, etc.

In concluzie, pana acum am investit doar in site 6000 de euro. Se merita, In anul acesta daca lucrurile merg bine trebuie sa investesc 10 000 de euro. Cu cat cresc vanzarile creste nevoia de automatizare. Se merita, pt ca altfel ai munci tu foarte mult sau ai avea nevoie de angajati foarte multi cu care vei cheltui si mai mult.

INTREBAREA MEA

Mi-am facut modul de posta automat, modul de facturare automat, modul de gestionare a preturilor si reducerilor, voi avea modul de rapoarte avansat si multe alte module care imi va automatiza munca.

LA CE SA MA ASTEPT IN VIITOR cand voi avea 500-1000 de comenzi pe zi????

– cum se factureaza la nivelul acesta? Va face modul actual fata? Acum selectez numarul de clienti pt care doresc sa generez facturile si toate se genereaza automat in acelasi timp, intr-un singur fisier pdf dupa care le imprim pt contabilitate;

– de ce server voi avea nevoie? (acum am un dedicat)

– va face fata modul de posta sa genereze atatea mandate si buletine de expeditie – generarea lor se face dupa ideea de mai sus a facturilor

– va face fata la un nivel de 100 000 de produse (acum am 15 000) modulul de reduceri si actualizari de preturi?

Intreb toate acestea pt ca citesc peste tot ca, la un numar de peste 1000 de comenzi pe zi este nevoie de ERP/CMR si nu de astfel de module. Tot pe net citesc ca un sitem de ERP nu este rentabil la sub 1000 de comenzi pe zi. Un ERP anuleaza toate aceste module in care eu acum investesc foarte multi bani.

Deci, investec 10 000 de euro in aceste module si peste 1 an sau 2 aflu ca nu mai fac fata si am nevoie de ERP, care inseamna fff multi bani in plus.

Ce ma sfatuiti sa fac? Sa mai investesc in module sau nu? Sa incerc de pe acum un ERP?

Sfatul firmei cu care lucrez este acesta:

– la nivelul la care sunt am nevoie obligatoriu de aceste module care isi scot banii pt ca anuleaza foarte multi angajati cu care as cheltui mai multi si imi usureaza mie munca ca administrator;

– odata cu dezvoltarea magazinelor + cresterea nivelului de vanzari + comenzi catre furnizori + activitatea de gestiune avansata + customer care voi avea nevoie obligatoriu de ERP care va anula aceste module.

Voi ce parere aveti? Ce sfat imi dati ca unii cu experienta in acest domeniu?

Topic deschis 0
Alegerea platformei Sami 4 ani 4 raspunsuri 33 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Pentru inceput, mentionez ca lucrez cu site-uri cu volum mai mare, deci se poate. O problema pe care trebuie sa o ai in vedere sunt cele 100.000 de produse, vor aparea probleme de performanta. Nimic ce nu se poate rezolva, dar va fi o cheltuiala acolo.

    In ceea ce priveste un ERP, depinde de business. Nu te tine nimic sa faci totul in Magento, insa vei plati mai mult. Avantajul este ca vei aves exact ceea ce vrei, de obicei cu un ERP te mulezi tu pe functionalitate, nu invers. Experienta mea cu ERPuri e cu clienti din afara, unde ERPul este deja configurat pentru sistemele contabile, integrat cu furnizorii cat si cu Magento. Nu stiu daca exista o solutie pentru Romania care sa faca aceste lucruri. Personal, daca as face acum un magazin romanesc as dezvolta tot ce am nevoie ca erp in cadrul sau. Mai ales in cazul tau unde ai deja niste reguli de business definite de-a lungul anilor.

  2. Salut Sami,

    Dupa cum spunea si Paul mai sus, exista unele probleme de performanta la Magento atunci cand este un numar mare de produse, insa se pot rezolva (si fara a apela la varianta Enterprise).

    In ce priveste ERP-ul, depinde ce asteptari ai. Daca vrei doar sa ai gestiunile, clientii,comenzile + niste rapoarte mai detaliate, poti folosi Embeded ERP (www.embeddederp.com) construit special pentru Magento (noi l-am configurat dar pentru un client din Franta si este foarte ok).
    Daca vrei un ERP in adevaratul sens al cuvantului, alege intai solutia pentru nevoile tale si apoi faci integrarea custom cu Magento (asta daca nu ai norocul sa existe conectori Magento pentru ERP ales; noi avem integrare facuta cu Manager Financiar -http://www.manager-financiar.ro/).

  3. Unul din sfaturile pe care le-am intalnit in cele cateva carti de business pe care le-am citit a fost: “Be prepared for success!”.
    Asta, dupa parerea mea, relativ la situatia ta, s-ar traduce in: ia-ti acum ERP si “leaga-l” de site-uri, pentru ca oricum in 1-2-3 ani vei ajunge sa ai nevoie de ERP. Succes!

  4. ERP este o denumire generica, la fel ca si “server dedicat”. Personal nu cred ca exista un ERP care sa faca tot ce vei dori, asa ca, indiferent de ERP-ul ales, cu siguranta vei avea nevoie de dezvoltarea catorva module custom, deci e posibil ca per total ERP-ul sa coste foarte mult. Marele avantaj la ERP e ca vei avea totul integrat/automatizat. ERP integrat cu Magento iti recomand http://www.rvx.ro

    Poate in prima faza e mai simplu (si mai ieftin) sa incerci sa automatizezi cat mai mult pe platforma pe care o ai acum, fara a schimba ceea ce folosesti deja. E relativ usor sa testezi daca solutia actuala se scaleaza la un numar foarte mare de produse si comenzi: faci o clona a magazinului pe un server dedicat cat mai puternic*, optimizezi magento cat mai mult (daca nu e deja optimizat), il populezi cu un numar de produse (dar nu 100.000, eu zic sa testezi gradat, mai intai 30.000, apoi 60.000) si la pasul final, folosesti un program de testat comenzile plasate simultan (ex http://inchoo.net/magento/magento-functional-testing-with-casper-js/ ). La fel si pe partea de admin.

    * server puternic = un server dedicat dual-cpu (ex 2x Intel Xeon E5-2640 0 @ 2.50GHz), 32-64 GB RAM, HDD SSD in Raid 10.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.