Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Iulian Stanciu (eMag): despre e-commerce in Romania, la „Apropo TV”

iulian stanciu

Comertul online autohton a ajuns subiect de discutii in emisiunea „Apropo TV” (Pro TV), care a mentionat ca, in ultimii 5 ani, piata de e-commerce autohtona a crescut cu 700 de milioane € si da semne de integrare in tendinta mondiala. La finalul anului trecut, in Romania functionau 5.000 de magazine online. „Mai multe decat nimic, mai putine decat oriunde” – conform lui Andi Moisescu. „Daca partea negativa este ca Romania este pe ultimele locuri din Europa la e-commerce, partea pozitiva este aceeasi: este o oportunitate foarte mare si lucrurile vor creste”, explica Iulian Stanciu (omul din spatele eMag – n.r.).

Mai interesant decat numarul magazinelor este „numarul de produse disponibile online”, explica acelasi Stanciu: „Daca intr-un magazin normal de 200 – 300 m2 ai 1.000 de produse, intr-un hipermaket ajungi la 50.000 de produse, intr-un magazin online normal gasesti 50.000, iar in magazinle mari gasesti 700.000 – 800.000 de produse (eMag se apropie de 1 milion de produse – n.r.). In momentul in care a aparut Internetul, lucrurile s-au schimbat, oamenii stau si-si trag ei informatia. Iar partea de e-commerce a venit ca o liberalizare a informatiei despre produs si despre pret. Sa ne imaginam cum era acum 20 de ani, cand e-commerce-ul nu era dezvoltat, daca voiai sa-ti cumperi un televizor, mergeai o ora – doua la magazine din jur, aveau 2 – 3 magazine, si cam asta era accesul la informatie, de acolo puteai sa compari”.

Temerile consumatorilor legate de e-shopping sunt, la noi, aceleasi ca peste tot: accesul la informatiile lor ii ingrijoreaza, la fel returul, imposibilitatea de a vedea continutul coletului inainte de plata sau plata in avans. 4 din 10 romani care au cumparat ceva online in 2015 au ales haine; pe locurile urmatoare in top se plaseaza produsele electronice, electrocasnice si cosmetice. Cat despre tendinte, Stanciu spune ca se asteapta sa cresca foarte mult servicile pe zona de fashion (comanzi online si ridici produsul dintr-un punct de livrare, probandu-l in prealabil).

Urmariti segmentul video integral din „Apropo TV” mai jos:

 

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply