Italia: comertul online a crescut cu 6% (pana la 85,4 miliarde €), in 2024
Ecommercenews.eu informeaza ca vanzarile online au ajuns la un total de 85,4 miliarde € in Italia, anul trecut. Comparativ cu anul anterior, asta inseamna o crestere de 6% (de la 80,55 miliarde €). Majoritatea acestor venituri (21,8 miliarde €) au provenit din vanzarile online ale companiilor din sectorul Calatorii si Turism. Aceste date provin din cel de-al 19-lea raport anual despre comertul electronic italian realizat de agentia de consultanta digitala Casaleggio Associati.
Conform celui mai nou studiu, sectorul Calatorii si Turism a fost urmat de marketplace-urile online, care au vandut produse in valoare de 14,8 miliarde €. Pe locul 3 s-a clasat agrementul, cu un venit de 13,4 miliarde €. In top au mia intrat produsele de Fashion, Jocurile de noroc si Mancarea.
Potrivit cercetatorilor, vanzatorii e-commerce italieni folosesc din ce in ce mai mult inteligenta artificiala. Sellerii au implementat instrumente AI pentru traduceri, crearea automata a descrierii de produse, analiza si prognoza datelor si personalizare. „2024 a fost anul in care companiile au inceput cu adevarat sa inteleaga cum sa foloseasca inteligenta artificiala in cadrul proceselor lor interne, descoperind o adevarata revolutie. Provocarea pentru 2025 va fi crearea de valoare noua prin intermediul aceste tehnologii, dincolo de eficienta operationala”, explica Davide Casaleggio (Presedintele Casaleggio Associati).
In plus, cercetarea a aratat ca utilizarea AI-ului a ajutat Italia sa-si creasca vanzarile transfrontaliere. Cel putin 14% dintre magazinele care au fost incluse in analiza au vandut produse cross-border, clientilor din Franta si Germania. Alte state in care au avut vanzari selerii digitali italieni au fost Spania (12%), Tarile de Jos (9%), Marea Britanie, Elvetia si SUA (toate 8 %).
Leave a reply