Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Italia: comertul online a crescut cu 6% (pana la 85,4 miliarde €), in 2024

Ecommercenews.eu informeaza ca vanzarile online au ajuns la un total de 85,4 miliarde € in Italia, anul trecut. Comparativ cu anul anterior, asta inseamna o crestere de 6% (de la 80,55 miliarde €). Majoritatea acestor venituri (21,8 miliarde €) au provenit din vanzarile online ale companiilor din sectorul Calatorii si Turism. Aceste date provin din cel de-al 19-lea raport anual despre comertul electronic italian realizat de agentia de consultanta digitala Casaleggio Associati.

Conform celui mai nou studiu, sectorul Calatorii si Turism a fost urmat de marketplace-urile online, care au vandut produse in valoare de 14,8 miliarde €. Pe locul 3 s-a clasat agrementul, cu un venit de 13,4 miliarde €. In top au mia intrat produsele de Fashion, Jocurile de noroc si Mancarea.

Potrivit cercetatorilor, vanzatorii e-commerce italieni folosesc din ce in ce mai mult inteligenta artificiala. Sellerii au implementat instrumente AI pentru traduceri, crearea automata a descrierii de produse, analiza si prognoza datelor si personalizare. „2024 a fost anul in care companiile au inceput cu adevarat sa inteleaga cum sa foloseasca inteligenta artificiala in cadrul proceselor lor interne, descoperind o adevarata revolutie. Provocarea pentru 2025 va fi crearea de valoare noua prin intermediul aceste tehnologii, dincolo de eficienta operationala”, explica Davide Casaleggio (Presedintele Casaleggio Associati).

In plus, cercetarea a aratat ca utilizarea AI-ului a ajutat Italia sa-si creasca vanzarile transfrontaliere. Cel putin 14% dintre magazinele care au fost incluse in analiza au vandut produse cross-border, clientilor din Franta si Germania. Alte state in care au avut vanzari selerii digitali italieni au fost Spania (12%), Tarile de Jos (9%), Marea Britanie, Elvetia si SUA (toate 8 %).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply