Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De Paste, romanii cumpara online gadgeturi si jucarii (sondaj)


Cosul de cumparaturi online pentru Paste s-a modificat anul acesta, tendintele de consum mergand tot mai mult inspre aria digitala, transmite Cargus, intr-un comunicat de presa. Gadgeturile, electrocasnicele, jucariile sau alte cadouri tech se afla printre cele mai populare achizitii online in perioada sarbatorilor pascale, fiind alese de aproape 4 din 10 romani, potrivit unui sondaj national realizat pe un esantion de peste 1.000 de persoane din mediul urban.

Pentru tinerii din Generatiile Z si Y, interesul este si mai mare: peste 41% dintre ei spun ca aleg cu prioritate astfel de produse. In aceasta perioada aglomerata, Cargus a inregistrat un volum mediu saptamanal cu 5% mai mare fata de o perioada obisnuita. Livrarea este realizata cu ajutorul unui numar de peste 2.100 de curieri.

Hainele si incaltamintea, altadata simboluri ale pregatirilor pentru Paste, au coborat pe locul doi in clasamentul preferintelor, fiind alese de 27% dintre respondenti. Aproximativ 22% cumpara online si produse alimentare si bauturi pentru masa de Paste, iar alti 17% dintre respondenti comanda decoratiuni tematice pentru casa si gradina. Peste o treime dintre participanti (37%) declara ca nu fac achizitii online dedicate Pastelui, tendinta mai pronuntata in randul Baby Boomers (57-75 de ani), unde procentul ajunge la 42%.

Cand vine vorba de planificarea cumparaturilor de Paste, cei mai multi romani (35%) incep pregatirile cu aproximativ 2-3 saptamani inainte de sarbatori. Alti 29% prefera sa lase totul pe ultima saptamana, in timp ce mai putin de 9% asteapta weekendul de dinainte. Un sfert dintre respondenti declara ca nu fac cumparaturi speciale de Paste. Livrarea la domiciliu ramane prima alegere pentru majoritatea romanilor (61%), dar tot mai multi incep sa apeleze si la optiuni alternative. Aproximativ 44% dintre respondenti spun ca folosesc puncte fixe pentru a ridica comenzile, proportia fiind semnificativ mai mare in randul tinerilor.

„Pastele devine un barometru interesant pentru tendintele de consum online, evidentiind schimbarile ce apar chiar si in cazul traditiilor populare. Cosul de cumparaturi se distanteaza de specificul istoric al cadourilor de Paste, fiind orientat tot mai mult catre produse practice si de actualitate, in special in randul tinerilor. Comportamentul de consum se adapteaza stilului de viata rapid si flexibil, datorita atat preferintelor cat si nevoilor de a fi in permanenta in pas cu ultimele noutati”, transmite Serban Stoica (foto, Chief Sales Officer Cargus).

Leave a reply