Marea Britanie: 36% din investitiile in reclame vor fi pe mobile, in 2017
Anul acesta, in Marea Britanie, din totalul banilor investiti in reclame media (billboard-uri, radio, TV, presa scrisa, Internet), 57,9% (adica 10,89 miliarde £) vor merge in reclame digitale. Adica mai mult cu 11% decat in 2016.
Din acest procent online de aproape 60%, peste o treime va fi investita, estimativ, in advertising pe dispozitive mobile, scriu cei de la emarketer.com. Mai exact, 36,6%, adica 6,89 miliarde £. Aceste aproape 7 miliarde £ reprezinta o crestere de 1,49 miliarde fata de 2016, adica 27,4%.
Anul trecut, britanicii au investit – pentru prima data – mai multi bani in reclamele mobile decat in cele pentru desktop: primele au crescut cu 49,5%, atingand 5,40 miliarde £, cele din urma au fost de doar 4,41 miliarde £. Tendinta ascendenta in domeniul reclamelor mobile se va pastra (expertii in marketing axandu-se din ce in ce mai mult pe utilizatorii de smartphone), sursa estimand, pentru anii urmatori, sume totale de: 8,49 miliarde £ in 2018, 9,83 miliarde £ in 2019, 11,08 miliarde £ in 2020 si 12,19 miliarde £ in 2021.
In 2017, cea mai mare „felie” din veniturile destinate reclamelor digitale vor merge spre Google (40,7%, adica echivalentul a 4,43 miliarde £), urmat de Facebook (16,4%, adica echivalentul a 1,78 miliarde £), care vine puternic din urma, gratie Instagramului.
Aceste estimari pleaca de la analiza a numeroase elemente legate de piata de profil (conditii economice, tendinte istorice ale pietei si ale fiecarui domeniu in parte, veniturile principalilor jucatori din piata, interviuri cu lideri din domeniu, tendinte de consum media etc.).
Leave a reply