Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Viniloteca.shop

Site-ul Viniloteca.shop a aparut in 2018 si vinde online discuri de vinil din diverse genuri (funk, hip-hop, jazz, punk, metal, reggae, rock, electronica) noi si second-hand, dar si CD-uri. Are si un magazin fizic, in Timisoara, iar Emil Biebel (foto, Administratorul S.C. Viniloteca TM S.R.L.) s-a apucat de aceasta afacere acum 40 de ani: de atunci, vinde genurile muzicale preferate din pura pasiune si spune ca se axeaza pe cresterea organica a site-ului. Descopera mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Emil Biebel: Activitatea principala a magazinului online este comercializarea muzicii pe suport vinil. Numele a aparut ca o consecinta fireasca.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Fac acest tip de comert de 40 de ani.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Sunt asociat cu fiul meu.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt autodidact. Am invatat mult din greseli.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am pornit cu banii mei si, cu ajutorul experientei in domeniu, am reusit sa cresc afacerea in mod organic.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu e prima mea afacere, lucrez in comert de multi ani,  am  si o experienta externa (am lucrat in Grecia 10 ani) deci stiam ce ma asteapta, insa nu e usor sa faci afaceri in Romania.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Sunt doua pozitii diferite cu provocari diferite, asta bineinteles in cazul in care vrei sa performezi. O prefer insa pe prima, mai ales pentru libertatea de actiune.

Care este publicul tinta al site-ului?
As vrea sa spun ca este o afacere mainstream, dar mi-e imposibil, e o afacere de nisa, pe care eu am nisat-o si mai mult, prin alegerea genurilor muzicale care ma reprezinta. Este ca si cum as fi curatorul unei expozitii de pictura doar cu lucrarile mele. Altfel spus, eu imi vind propriul gust muzical.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem buni in ceea ce facem si suntem onesti cu clientii nostri. Facem asta din pasiune si nu neaparat dintr-un spirit mercantil.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Avem doua tipuri de marfa: anticariat (adica achizionam discuri second-hand din toata lumea, inclusiv din Romania, cumparam colectii particulare de la cei dispusi sa se desparta de ele) si discuri noi (de la distribuitori autorizati).

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul fizic Viniloteca din Timisoara si magazinul online.

Cati angajati aveti?
Suntem 4 prieteni care facem asta.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Suntem OK.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu ne place Black Friday. Avem proprile noastre promotii.

Cum si unde va promovati site-ul?
In general, online.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook si Instagram. Cheltuim atat cat credem, insa o facem foarte targetat. Pozitia de PR este ocupata de nora mea, Ina Biebel.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Nu am cuantificat.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Nu cred ca vom avea o crestere, dar nici nu cred ca suntem sub 2019.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Reclama online e destul de scumpa exista insa destule scheme care te ajuta sa ocolesti chetuieli excesive. Ai nevoie de un om de PR care stie acest lucru. Noi avem.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Nu stiu. E o provocare insa sa faci afaceri in Romania.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Noi am lucrat bine cu firmele de curierat. Am spus bine, nu foarte bine. Problemele le depasim cu rabdare.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa ii facem fericiti pe clientii nostrii, ne dorim sa fim in stare sa aducem exact discurile pe care si le doresc. Eu, personal, prefer experienta directa cu clientii, asa ca site-ul va creste doar organic, fara ca noi sa grabim lucrurile.

Leave a reply