Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu SoseteFaraPereche.ro

 

SoseteFaraPereche.ro vinde online sosete colorate, cu si fara pereche, produse in Romania. Proiectul a luat nastere in decembrie 2020, iar site-ul a fost lansat la sfarsitul lui ianuarie 2021, ne-a povestit Radu Dobrin (foto, Cofondator si Administrator Sosete fara Pereche S.R.L.). Cititi mai multe, in interviul de mai jos, despre culisele afacerii sale: de la investitia initiala (de 10.000 €), pana la relatia cu firmele de curierat.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Radu Dobrin: Numele a venit de la sine, avand in vedere ca profilul principal este comercializarea de sosete colorate desperecheate. In plus, datorita calitatii bumbacului, sosetele noastre chiar sunt fara pereche.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am locuit in Anglia timp de cativa ani si obisnuiam sa-mi cumpar sosete colorate de la un magazin tip outlet, aproape de casa. Revenit in Romania, am fost surprins sa descopar ca nu exista pe piata o oferta de sosete colorate, simple. Mai in gluma, mai in serios, logodnica mea m-a intrebat de ce nu imi deschid eu o fabrica de sosete. Cateva luni mai tarziu, demaram proiectul Sosete Fara Pereche.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am pornit la drum impreuna cu viitoarea mea sotie, graphic designer, care se ocupa de toata partea vizuala a proiectului. Am beneficiat si de suportul neconditionat al familiei, care ne-a fost alaturi din toate punctele de vedere.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am facut Facultatea de Drept, deci educatia antreprenoriala mi-am facut-o singur. Sunt antreprenor de 17 ani, activand de-a lungul timpului in mai multe domenii, de la online entertainment, pana la HoReCa.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Investitia initiala a constat in economiile personale si ajutorul familiei. Nu vorbim de sume imense, ci de maximum 10.000 €, suma care ne-a permis sa demaram activitatea. Reinvestim insa constant in business, pentru a ne putea atinge obiectivele de extindere.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Principala bariera a fost calitatea produsului cu care ne doream sa ajungem in fata clientilor. Voiam ca sosetele sa fie superioare calitativ, comparativ cu oferta de pe piata, produse exclusiv in Romania, la un pret pentru orice buzunar. Majoritatea producatorilor abordati de noi de-a lungul anului trecut au fost neincrezatori in ideea de afacere si ne-au spus ca e imposibil sa fabricam in Romania sosete la calitatea, culorile si pretul cerut de noi. Insa, in cele din urma, am avut norocul de a colabora cu succes cu o afacere de familie, o mica fabrica de sosete din Bucuresti.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Antreprenoriatul se adreseaza persoanelor dispuse sa iasa din zona de confort si sa-si asume riscul de a da gres. Dupa 17 ani de antreprenoriat, cele mai importante lectii pe care le-am invatat sunt: „E mai bine sa muncesti pentru visul tau, decat sa hranesti visul altuia”, „Trebuie intotdeauna sa ai pregatita o solutie pentru cel mai rau scenariu. Orice altceva se va intampla, e o surpriza placuta” si „Prefer sa traiesc o viata plina de «Asta e», decat o viata plina de «Cum ar fi fost, daca?»”. A fi angajat e mult mai simplu. Iti faci treaba, ai un program fix, iti incasezi salariul si pleci acasa. Antreprenoriatul nu este o activitate de 40 de ore/saptamana.

Care este publicul tinta al site-ului?
Eu am 41 de ani si ador sa port sosete colorate si desperecheate. Nu cred ca exista un public tinta, sosetele noastre se adreseaza tuturor, indiferent de varsta, categorie sociala, religie sau orientare sexuala.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Din mai multe motive. Calitatea: sosetele noastre au cel mai mare continut de bumbac de pe piata. Provenienta: nu importam calitatea, ci o producem integral in Romania, intr-o mica fabrica din Bucuresti. Pretu: o pereche de Sosete fara Pereche costa doar 14,9 lei. Povestea: nu vindem doar sosete, ci si aventurile familiei Sosetache. Fiecare soseta are un nume, o relatie de rudenie cu celelalte sosete din oferta, precum si propriile povesti de viata. Ajutor oferit comunitatii: consideram ca e datoria oricarui antreprenor de a contribui cu ceva fata de comunitatea care ii genereaza venituri. De aceea, am demarat o campanie de donatii cu destinatii la fel de diverse ca sosetele noastre, cum ar fi centre de plasament, camine de batrani, asociatii care sprijina persoane cu autism/sindrom Down, asociatii care promoveaza drepturile comunitatii LGBTQ.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Folosim doar bumbac virgin cu fir pieptanat, in proportie de 92%, adaugand 5% poliamida si 3% elastan. In felul acesta sosetele sunt foarte fine, nu strang piciorul si nu se scamoseaza dupa spalari repetate. Mai mult, fiecare pereche beneficiaza de un tratament antibacterian inainte de ambalare, ceea ce confera sosetelor atat un miros placut, cat si posibilitatea de a fi purtate de catre clienti imediat ce le-au scos din cutie. In medie, pe piata online din Romania pretul unei perechi de sosete este de 23-25 lei pentru cele din import, ajungand chiar si la 45 lei pentru sosetele fabricate in Romania. Pretul de baza al Sosetelor fara Pereche este de doar 14,9 lei, cu reduceri aplicabile in functie de cantitatea achizitionata.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate produsele de pe site sunt fabricate autohton de catre colaboratorii nostri, inclusiv ceea ce nu se vede. Ambalajele, etichetele, solutiile de personalizare, totul este produs in Romania, in majoritatea cazurilor de catre afaceri mici, de familie.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Momentan vindem exclusiv online. Parte a procesului de extindere este si prezenta in magazine fizice. Ne dorim ca pana la sfarsitul lui 2022 sa deschidem o serie de insulite in mall-uri din Bucuresti, iar pana in 2024 sa fim prezenti in majoritatea oraselor mari din Romania.

Cati angajati aveti?
Suntem doar doi sosetari de serviciu, eu si logodnica mea.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Numarul vizitatorilor creste constant, la fel si cel al vanzarilor. Ne bucuram sa avem clienti recurenti, iar feedbackul general pe care il primim este de calitate. Recent am facut si urmatorul pas din planul de extindere, prin demararea unei campanii de crowdfunding, cu scopul de a mari gama de produse de calitate oferita clientilor nostri. Oferim tuturor sustinatorilor recompense minunate, alese cu grija de sosetarii de serviciu.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu, eram inca in faza de proiect la acea vreme, dar vom participa la Black Friday 2021.

Cum si unde va promovati site-ul?
Strategia de marketing este inca in faza de dezvoltare. In acest moment colaboram cu diversi influenceri, din domenii diverse (muzica, stand-up, actorie, TV). Preferam varianta colaborarilor cu oamenii carora le plac produsele noastre, nu cei care promoveaza robotizat, contra cost. Cautam, totodata, si o agentie de marketing care sa ne inteleaga viziunea si alaturi de care sa avem o colaborare de lunga durata.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini de Facebook si Instagram, cu comunitati in crestere. Preferam cresterea organica, bazata pe continut de calitate. Paginile sunt administrate de noi, iar campaniile platite sunt foarte rare. Tinem insa legatura cu urmaritorii nostri si le apreciem feedback-ul de orice fel. In acest fel putem creste constant calitatea materialelor publicate pe retelele sociale.

Aveti versiune de mobile?
Nu avem versiune dedicata pentru mobil, dar site-ul nostru este optimizat si pentru dispozitivele mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 42 % din comenzile noastre sunt de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Planul nostru de extindere e structurat deja pentru urmatorii 3 ani. Estimam cresteri anuale constante, cu precizarea ca majoritatea profitului va fi reinvestit in dezvoltarea de noi categorii de produse.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu pot vorbi decat din experienta mea in e-commerce. Prefer sa citesc, sa ma documentez si sa acumulez cunostinte care sa-mi permita sa gestionez magazinul fara a fi nevoit sa recurg la agentii specializate in acest lucru. Site-ul www.sosetefarapereche.ro este facut de mine. Tot eu ma ocup de mentenanta perioadica, adaugare de produse, galerii foto, campanii de reduceri, optimizare SEO, etc. In ceea ce priveste partea de marketing, recomand insa colaborarea cu experti, pentru a obtine cele mai bune rezultate.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cresterea organica, in conditiile in care pe partea de e-commerce majoritatea comerciantilor prefera reclama agresiva si foarte costisitoare, pentru a avea rezultate cat mai rapide. Noi preferam sa investim in calitate, pentru a veni in fata clientilor cu produse cat mai bune. In momentul in care te axezi mai mult pe promovare decat pe calitatea produsului, vei avea comenzi doar pana in momentul in care clientii tai vor realiza ca nu vinzi cine stie ce. Odata ajuns in acel punct, niciun buget de marketing nu te va mai salva.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Surprinzator, relatia noastra cu firma de curierat e una foarte buna. Eram usor speriat de aceasta etapa de business, deoarece multi antreprenori se plang de piata de curierat din Romania. Noi colaboram cu o firma de top si absolut toate coletele au ajuns la destinatie in conditii excelente, in termenul prevazut in contractul de colaborare.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Un nou site, mai complex, cu categorii noi de produse, personalizabile de catre client inca din faza de comanda, printr-o interfata intuitiva.

Leave a reply