Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ProduseMenaj.ro

 

Site-ul e-commerce ProduseMenaj.ro a aparut in 2008 si vinde pe Internet produse de uz casnic din plastic, lemn si metal, pentru bucatarie, baie, gradina, copii si garaj. Aurel Palacean (foto, Fondator si Administrator SC ALVIS COMSERV SRL, firma care detine ProduseMenaj.ro) ne-a povestit ca au fost pionieri in online pe nista de produse de menaj, uz casnic si curatenie, pe care – pana atunci – le vindeau cu succes in magazinele lor fizice. „Nu avea nimeni poze la produse, descrieri, nimic. Pur si simplu am facut singur poze, am  editat, gandit descrieri, populat siteul cu produse. Toate astea le faceam noaptea pentru ca ziua aveam de manageriat 6 magazine fizice in Cluj-Napoca”, spune acesta, care conduce afacerea alaturi de sotia lui, Claudia Angela Palacean (foto, Director vanzari SC ALVIS COMSERV SRL). Aflati mai multe despre afacerea lor online, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Aurel Palacean: Atunci se punea mai mare accent pe domeniu, pur si simplu am vrut sa am acest domeniu, apoi – incet, incet – l-am transformat in brandul nostru.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de magazin online mi-a fost sugerata de o cunostinta care realiza site-uri, experienta cu aceste produse o aveam de mai multi ani. Firma SC ALVIS COMSERV SRL este pe piata din 1997 si inca rezista cu brio.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am inceput sa cochetez cu comertul de tanar, lucram in Clujana ca mecanic de intretinere si acolo aduceam de la Bucuresti diverse produse, pe care le vindeam in fabrica. Asa am inceput comertul, apoi am renuntat la jobul din fabrica, desi multi dintre apropiati nu au fost de acord sa imi deschid propria afacere. Am pornit la drum impreuna cu un coleg din fabrica, insa doar dupa cateva luni ne-am despartit, deoarece el nu era dispus la sacrificii si voia sa faca alte scoli si studii.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu am avut parte de niciun fel de educatie anteprenoriala, doar ce mai citeam din reviste de specialitate sau ce mai vedeam pe net, cand a aparut Internetul. Am invatat singur din greseli, din satisfactii, din intalniri sau evenimente la care am participat constant. Din 2011 am intrat in Top Club, un club al oamenilor de afaceri din Cluj-Napoca, condus de Cristian Fertea, unde am invatat foarte multe din workshop-urile si intalnirile cu ceilalti membri.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii de inceput au fost din imprumuturi de la prieteni, credite si leasing-uri.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, foarte multe probleme la inceput, in special din lipsa banilor. Am depasit problemele de business cu o munca continuua si asidua, cu seriozitate fata de furnizori, care au prins curaj si m-au sustinut. Intotdeauna am cautat sa aduc altceva fata de majoritatea pe langa mine, tot timpul aduceam noutati, iar cand eram copiat de concurenta, nu mai aduceam acele produse. Am investit constant in dezvoltarea mea personala, prin participarea la evenimente, workshop-uri, cursuri, intalniri cu oameni de afaceri.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Sunt multe si diverse, tot ce pot sa spun este ca, daca ar fi sa o iau de la capat, as face la fel.

Care este publicul tinta al site-ului?
Orice persoana care are nevoie de produse diverse pentru casa, gradina, curatenie, firme, institutii publice.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca avem unele produse unice, preturi decente, livrare destul de rapida, dorinta de a ajuta clientul.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Fata de concurenta, avem stocuri mari permanent, mai sunt momente cand ne lipsesc anumite culori sau produse, dar le aducem cat mai repede. Avem la unele produse stocuri de mii de bucati, cum ar fi anumite cosuri de gunoi, saci menajeri, castroane, farfurii, tacamuri, tavi, etc.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
De la producatori interni, de la importatori directi.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site propriu, SICAP, magazine fizice.

Cati angajati aveti?
8 persoane.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
In pandemie s-a vandut bine, acum este mai relaxat, avem in jur de 700 vizitatori pe zi/site.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2020?
Craciunul a fost relativ slabut, in 2020.

Cum si unde va promovati site-ul?
Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, articole pe bloguri, Google My Business.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina Produsemenaj.ro. Este un canal foarte important pentru noi, prin care comunicam cu fanii nostri. Postarile le facem noi, in firma, campaniile platite le face firma Devoratorii de SEO, cu care colaboram.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Peste 80%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Probabil cu vreo 10% mai mult.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Mai putini oameni, implicare mai mare a administratorului, negociere cu curierii, cu furnizorii de marfa, cu furnizorii de servicii necesare functionarii, optimizarea proceselor de ambalare.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare sunt curierii care ne distrug produsele in interiorul coletului (colet care nu este afectat exterior foarte tare, dar in interior produsul este crapat sau ajunge cioburi, in special din cauza faptului ca se pun alte colete grele peste ale noastre sau se arunca din masini pe jos), lipsa programatorilor capabili si accesibili, lipsa produselor la furnizori, salariile plus taxele tot mai mari, pe care trebuie sa le platim ca sa avem oameni.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Distrug produsele in interiorul coletului (si intotdeauna scaparea lor este ca nu am ambalat produsul conform contractului), nu livreaza coletul si dau pe aplicatie ca nu au gasit acasa persoana (desi puteau sa-l sune), localitati multe cu kilometri suplimentari. Am adaugat la marja de adaos produs inca un 2-3%, special pentru sparturi si distrugeri. Am gasit ceva materiale de protectie suplimentara cu care invelim produsele din colet, spunem un „Doamne ajuta!” sa ajunga intreg. :))

Ce planuri de viitor aveti in online?
Modificare tema, modificare pagina de finalizare comanda, mai multe produse la promotie, gasirea unor canale noi si profitabile de vanzare online, mai multe filmulete de prezentare produs puse pe pagina noastra de YouTube.

Leave a reply