Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu KiddyShop.ro

Site-ul KiddyShop.ro s-a lansat in mai 2011 si vinde pe Internet produse organice pentru copii si parintii care vor sa creasca sanatos, dezvoltandu-le imaginatia si creativitatea. Raluca Donciu (Administrator si unic asociat KiddyShop.ro) ne-a povestit ca pasiunea ei nu este aceasta afacere online, ci produsele pe care le vinde pe site, ca magazinul ei online cele mai bune tarife din aceasta nisa si ca 82% dintre vizitatorii site-ului intra de pe mobil. Aflati mai multe, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Raluca Donciu: In 2008, cand am deschis firma Organic Shop SRL, am ales domeniul OrganicShop.ro. Eu si colega mea de atunci foloseam aproape in exclusivitate produse organice si in dieta noastra, si in curatenia casei sau in ingrijirea corpului, pentru ca ambele ne luptam cu infertilitatea si consideram ca putem astfel sa ne ajutam corpul, sa fim mai sanatoase. Voiam sa aducem pe OrganicShop.ro toate produsele bio minunate pe care le descoperisem personal. Dar, la inceputul anului 2009, am aflat amandoua ca suntem gravide, in mod miraculos, asa ca am inghetat firma pana in 2011. Deja eram pasionate nu doar de cosmetice, detergenti si haine organice, ci si de babywearing, de scutece textile, de jucarii non-toxice (care-i ajuta pe cei mici sa-si dezvolte creativitatea si imaginatia). Asadar povestea numelui nu e spectaculoasa, nu e o denumire care sa insemne ceva special pentru mine, a venit ca o schimbare de la un simplu site de produse organice la unul de copii. De la „Organic Shop” la „kiddy SHOP”. E un magazin de produse pentru copii si parinti.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In 2009, cand am ramas insarcinata in mod miraculos (datorita unui stil de viata sanatos), cautam remedii naturale pentru mult temuta perioada de colici. Pentru ca, daca eu alegeam pentru mine doar remedii naturale si hrana cat mai neprocesata, mi se parea ciudat sa-i dau bebelusului meu medicamente, din primele saptamani de viata. Asa am aflat ca purtarea bebelusului intr-un wrap (un fel de esarfa lunga de material) face ca acesta sa nu mai aiba colici, sa nu aiba dureri, sa-i aline plansul, sa-i ofere un somn bun si multe altele. Citeam atunci si despre faptul ca asa bebelusii cresc optim din toate punctele de vedere, dar inca nu eram pregatita pentru acele informatii, inca aveam impresia ca atunci cand iti tii prea mult copilul in brate, il rasfeti. Saream peste acele capitole cand citeam despre wrapuri. Dar pentru beneficiul de a nu folosi medicamente eram dispusa sa risc sa-l rasfat, crezand ca-l voi purta doar cand va avea colici. Nu erau wrap-uri in Romania atunci (sau cel putin nu era in Romania cel mai cunoscut wrap din lume, wrap-ul Sleepy Wrap; actuala denumire este wrap-ul Boba). Toate mamele de pe forumurile internationale de gravide unde activam in 2009 spuneau ca neaparat trebuie Sleepy Wrap, celelalte nu actioneaza la fel de bine. Acesta se leaga cel mai usor, e foarte calitativ, iar eu eram convinsa ca am nevoie de el neaparat impotriva colicilor. Ne-am comandat din SUA cate un Sleepy Wrap (si eu, si colega mea). Dar, chinul care a urmat, cu posta vamala (care la noi in oras functiona doar doua ore pe saptamana, cu cozi, cu formulare, cu stat la cozi din nou), a fost foarte frustrant. De aceea, in 2011, cand bebelusii ne-au lasat mai libere un pic, ne-am gandit sa redeschidem firma Organic Shop SRL, iar primul gand a fost sa aducem Sleepy Wrap in tara noastra, pentru ca acestea sa fie disponibile, la indemana, tuturor mamelor din Romania. La fel am continuat cu fiecare produs adus in magazin, toate au fost alese cu gandul la alti parinti ca noi, sa le punem la dispozitie produse extraordinare pentru ei sau pentru copii.
Spuneti de model in domeniu. Domeniul comertului ma sperie deseori, sufar de sindromul impostorului, pentru ca nu ma pricep la business. Nu sunt un manager bun si nu am deloc o gandire de specialist economic. KiddyShop.ro e o afacere de suflet, creata si crescuta din pasiunea mea pentru domeniul cresterii copiilor. De cate ori citesc despre reorientari in situatii de criza, despre cum sa sesizezi domeniile unde va exista cerere, la ce produse sa te reorientezi, ma gandesc ca eu nu as fi in stare. Daca drumul ales nu va mai functiona, voi cauta altceva ce m-ar pasiona. Afacerile nu ma pasioneaza, dar cred in produsele pe care le aduc si pe care le ofer altor parinti. Nu ma vad in stare sa vand altceva, daca acestea nu vor mai fi dorite.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am deschis firma impreuna cu o colega de la locul de munca, voiam in 2008 ca magazinul online de produse bio sa fie munca noastra din pasiune dupa serviciu, pana cand vedem daca functioneaza.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de Matematica si Informatica. Nu prea ma pricep nici acum la afaceri si la antreprenoriat, deci nu stiu daca pot spune ca sunt autodidacta. Dar ceea ce stiu, am invatat singura, da.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
M-am lovit de multe bariere pe tot parcursul acestui drum. Organic Shop e o firma mica, nu facem suficient profit incat sa angajez un jurist (sau specialisti in toate domeniile). Insa,, in Romania deseori am simtit ca fiecare firma trebuie sa aiba unul, pentru ca statul roman modifica mereu legi si regulamente, modificari care nu ne sunt transmise nicicum (eventual prin intermediul Registrului comertului, care are adresele noastre de e-mail, de exemplu). Ne mulam pe fiecare schimbare de lege sau de regulament doar cand auzim de la alte firme ca au primit amenzi pentru cutare aspect proaspat modificat. Dar nu e o noutate ca statul roman nu sprijina afacerile. Impunerile de taxe noi (sau tot mai mari) aduc degeaba bani mai multi pe moment, la buget, daca drept consecinta se inchid tot mai multe firme (si pe termen lung vor fi mai putine fonduri spre buget, mai putine locuri de munca si mai multe ajutoare de somaj).
Dupa pandemie, ne-am mai lovit de probleme din cauza transporturilor internationale mult scumpite si mult amanate. Stresul e teribil cand o marfa care trebuia sa ajunga in doua saptamani ajunge doar peste 3 luni, cu plati aditionale neasteptate pentru transport. Pandemia ne-a mai deranjat putin vanzarile pentru ca, daca in 2011 si 2012 am facut campanii mari de informare despre produsele de nisa pe care le aducem, apoi aceste informatii despre utilitatea produselor noastre erau transmise de la mama la mama. Brusc, pandemia a rupt lantul, a oprit socializarea mamelor si ne-am trezit ca noile mame nu au auzit despre scutecele textile, de exemplu.
Mai mult, romanii avand vieti tot mai grele, cu salarii mai mici ca valoare si cheltuieli mai mari, au devenit mai cumpatati si cumpara mai putin, cel putin asa pare in domeniul nostru. Mai ales ca majoritatea producatorilor au crescut mult preturile in ultimii ani, pandemia ducand si la cresterile preturilor de productie si transport si pe partea lor.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Dezavantajul major este responsabilitatea, tu duci stresul deciziilor care uneori iti pot afecta intreaga viata si bunastare, iti pot afecta starea financiara a familiei, iar daca ai si angajati, esti responsabil si pentru ei. Lucrezi de cele mai multe ori toate orele in care esti treaz si e greu chiar si cand nu lucrezi, cand incerci sa te ocupi de familie, sa-ti desprinzi gandurile de la grijile firmei. Am vazut la un moment dat o gluma distractiva: „E fain sa fii antreprenor, poti decide singur cand sa lucrezi cele 16 ore/zi pe care le pui in slujba afacerii”. Ca antreprenor nu lasi grijile jos la finalul programului, pentru ca nu ai un program, de cele mai multe ori. Nu stiu daca asa e la toata lumea, insa eu am simtit prea des ca trebuie sa ma pricep la prea multe lucruri ca sa pot controla situatia. A trebuit sa ma pricep si la IT, si la contabilitate, si la marketing, si la legi, si la vanzari, si multe altele.
Avantajul este ca, desi lucrezi si de langa copii (in loc sa fii atent la ei), poti fi acolo cand au nevoie. In general, poti sa decizi cand lucrezi, fara sa ai grija cu cine iti lasi copilul bolnav. Dar doar pentru asta nu consider ca ar merita tot stresul amintit mai sus. Balanta mai inclina inspre afacerea proprie pentru oamenii care au anumite vise, chemari, pe care simt nevoia sa le puna in practica. La fel cum un pictor nu se poate abtine sa nu picteze, la fel cred eu ca multi antreprenori au un vis pe care simt nevoia sa-l puna in practica. Si la fel am simtit si eu nevoia sa ajut alti parinti cu produse care mie mi-au schimbat viata de mama sau care am simtit ca sunt extrem de utile pentru copii.

Care este publicul tinta al site-ului?
Parintii. Mai ales parintii care vor sa-si creasca copiii intr-un mod constient, cu atentie la sanatatea lor, la fericirea lor si la dezvoltarea lor optima, nu doar fizica si emotionala, ci si ca imaginatie si creativitate. Intr-o lume in care nu stim ce meserii vor exista peste 10-20 de ani, mi se pare ca succesul va fi mai usor de obtinut pentru copiii care vor avea curajul si ideile sa gandeasca creativ, sa-si imagineze. Viitorul nu e al celor din generatia mea, care ne luptam pentru note mari invatand pe de rost sau colorand in contur. Copiii din ziua de azi sunt mult mai inteligenti si stiu sa-si apere interesele. Noi faceam ce ni se spunea ca trebuie, fara sa (ne) punem intrebari. Acum, copiii intreaba cu curaj si curiozitate de ce trebuie sa faca sau sa invete ceva. Jocurile si jucariile din magazinul nostru le pastreaza si le dezvolta celor mici curiozitatea, inteligenta, creativitatea si imaginatia. Cartile le dezvolta simtul esteticului si gandirea imaginativa. Produsele cosmetice si detergentii le pastreaza lumea, casa, pielea fara toxine. Hainutele din materiale naturale le ofera libertate si confort intr-un mod sanatos. Scutecele textile le pastreaza planeta curata si ii tin departe de substante chimice nocive. Marsupiile ergonomice le ofera bebelusilor dezvoltare optima, sanatate, somn linistit, lipsit de colici, iar parintilor – liniste, doua maini libere, libertate de miscare.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Din punct de vedere tehnic, nimic special. Din contra, gasim mereu lucruri de reparat si de imbunatatit. Insa am fost primul magazin unde alti parinti ca noi puteau gasi intr-un singur loc tot ce aveau nevoie. Nu erau nevoiti sa cumpere un marsupiu dintr-un magazin, o jucarie din alt magazin, un sampon bio din cu totul alt magazin si o carte dintr-o librarie. Eu, personal, am vrut aceasta oportunitate de cate ori am avut nevoie de mai multe produse – sa le gasesc in acelasi loc, ca sa nu platesc mai multe taxe de transport. Si, apropo de taxe de transport, avem printre cele mai mici taxe pentru clienti, si din cate am observat in jur, oferim transport gratuit la un total destul de mic al cosului de cumparaturi. In acest moment, datorita scumpirilor exagerate, din toamna, ale firmelor de curierat (noua ne-a crescut de 4 ori pretul), am crescut de la 12 la 15 lei taxa de transport, iar pentru comenzile sub 190 lei suportam noi costul transportului. Si, chiar si asa, consideram ca avem tarifele cele mai bune din nisa noastra.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe langa cele amintite la punctul anterior (produse multe, diverse si cost minim de transport), oferim sprijin ori de cate ori e nevoie, informatii de buna calitate, si pe blogurile noastre, si pe paginile de social media, dar si unu la unu. Pe bloguri oferim informatie extraordinar de buna, nu reclama, ci studii medicale, sfaturi utile, TOT ce m-ar fi ajutat si pe mine in 2009 sa iau decizii mai sigura pe mine legate de cresterea copiilor. Dar, apropo de unu la unu, adeseori am fost intrebata pe mail dileme de proaspata mama la care raspunsurile era nevoie sa fie lungi. Datorita unui blog personal inceput in 2010, inainte de kiddyshop.ro, multe mame imi scriau pe mailul firmei pentru a ma intreba despre marsupii, scutece, cosmetice, etc. Aveau incredere in mine. Pentru ca eu am vrut dintotdeauna sa ajut fara sa existe un dubiu de interes, am raspuns mereu cat mai „universal” posibil. Si in 90% dintre cazuri, dupa ore intregi in care consiliam si sprijineam noile mame, acestea alegeau alte produse sau alte magazine, din diverse motive, asa li se potriveau mai bine. Si, din moment ce imi si spuneau ce au ales, consideram ca am reusit sa le expun informatia in mod obiectiv, fara sa le fac sa se simta obligate sa cumpere de la KiddyShop. Am spus mai sus ca nu am stofa de antreprenor, pentru ca niciodata nu mi-a parut rau. Stiti de ce? Mi se parea implinitor sa stiu ca acea mama care mi-a scris sa-si caute un marsupiu potrivit, isi va purta bebelusul, nu-l va lasa sa planga, iar acesta va creste fericit si sanatos, chiar daca marsupiul ales a fost, din diverse motive, altul decat cel vandut de noi.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Din intreaga lume. Am inceput cu Boba, firma americana. Apoi Charlie Banana, scutece textile din Hong Kong. Mai aducem din Marea Britanie scutece textile si alte accesorii ecologice Baba+Boo, seturi de piese magnetice de constructie Playmags, biciclete de echilibru si accesorii Kiddimoto. Aducem niste biciclete de echilibru premiate in intreaga lume pentru ingeniozitate si sustenabilitate tocmai din Noua Zeelanda! Si termosurile non-toxice ECOtanka sunt fabricate in Noua Zeelanda. Din Danemarca – hainute din lana merino bio (Dilling Underwear) sau haine impermeabile non-toxice & cizme din cauciuc natural (CeLaVi, En Fant, Color Kids). Din Polonia am adus o perioada scutece textile, slinguri si wrapuri tesute. Din SUA aducem piese magnetice din lemn si seturile educative STEM PicassoTiles. Germania e renumita pentru hainutele naturale (Pickapooh, Disana) si pentru jucariile educative din lemn, create pentru copii, cu vopsele ecologice. Am mai adus si ghiozdane ecologice si ergonomice din Germania. Organic By Feldman e o companie de haine naturale, ecologice, nascuta in Germania, dar fondatorii sai sunt romani, chiar baimareni de-ai mei. M-am simtit onorata sa-i vad, in timp real, cu cata dedicare cauta materiale si fabrici certificate GOTS (cea mai dura certificare bio, care atesta nu doar firul si vopseaua, ci si modul in care sunt tratati muncitorii pe intregul ciclu de productie si multe alte aspecte stricte). Blocurile de constructie GIGI BLOKS (din carton) sunt din Letonia. Seturile de insurubat The Offbits sunt tocmai din Israel. Kiturile de crafting din hartie Pukaca sunt din Portugalia. Am adus intr-o perioada haine pentru ingrijirea stil cangur, piele pe piele, din Canada. Avem acum 62 de marci de produse (la multe am renuntat in timp, ce nu a mers). Unele sunt alese de la distribuitorii lor din Romania, daca deja au fost importate de catre altcineva si daca le-am considerat extrem de utile pentru noi si pentru clientii nostri. Vindem si am vandut si de la producatori romani, insa cu mai putin succes, pentru ca de obicei acestia fac concurenta magazinelor care le revand marfa legal, cu impozite, cu TVA. De multe ori, acestia ofera clientilor reduceri mai mari decat noua si, uneori, ei nefiind platitori de TVA, deja pornesc de la alt nivel de pret, de profit, de posibilitate de reducere. Deci noi nu avem cum sa tinem pasul cu reducerile lor, de aceea clientii prefera sa cumpere direct de la producator.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem doar pe site-ul nostru. Avem si shop pe Facebook si Instagram sau pe Google, dar toate acestea duc la site ca finalizare a comenzii. Avem un showroom in Baia Mare, pentru ca mamele sa poata vedea produsele, daca doresc. Sa poata testa marsupiile, sa poata incerca cei mici cizmulitele din cauciuc natural, papuceii cu talpa moale sau cagulele din lana…

Cati angajati aveti?
In medie, 2-3 angajati. Mereu am simtit ca ar exista idei de munca pentru mult mai multi sau poate niste servicii externalizate, dar in nisa noastra adaosul e prea mic pentru a putea sustine  asemenea idei, intr-un oras de provincie. Exista magazine asemanatoare noua care castiga mai bine local, pentru ca sunt din orase mari (Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, etc.).

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Sa spun adevarul? Sau daca as face asta, prin legea atractiei si efectul nocebo, as inmulti insuccesul? Ne merge mai rau decat in perioada 2017-2019, perioada noastra cea mai buna. Dar ne merge mai bine acum decat in urma cu un an, cand de la o luna la alta credeam ca vom inchide, deci e mai bine decat ne-am asteptat, din moment ce lucrurile in tara noastra merg tot mai rau.

Ati participat la Black Friday 2022?
Da, participam la Black Friday de cativa ani.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
Am vandut mai mult de Black Friday, decat de Craciun. Chiar daca am putea crede ca produsele noastre sunt cadouri excelente. Probabil clientii au planificat sa cumpere din timp cadourile de Craciun, la cele mai mari reduceri din an, de Black Friday.

Cum si unde va promovati site-ul?
Avem reclame pe Google, pe Facebook, pe Instagram si mai colaboram uneori cu mame care isi descriu experientele de crestere a copiilor pe Instagram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook chiar de la inceput. Eu sunt, probabil, „generatia Facebook”, ma acomodez greu cu Instagram-ul, iar cu TikTok deloc… Modul acesta de comunicare cu clientii e cel mai important pentru mine in primul rand, dar si pentru clientii nostri din „generatia Facebook”. Eu administrez pagina de Facebook. Si facem din cand in cand si campanii platite, pentru simplul fapt ca altfel Facebook arata postarile (imagine sau text) doar la 0,2% dintre urmaritori – tocmai pentru a obtine aceste venituri de la companii. Postarile video sunt vazute de 0,02% din totalul de urmaritori. Ca utilizator Facebook, aceste informatii mi-au schimbat modul in care folosesc eu insami aplicatia. Dau Like cand imi place postarea unei pagini. Raspund la intrebarile postate de o pagina pe care o apreciez. Sunt constienta ca doar interactionand mi se acorda „onoarea” de a vedea postarile paginii pe care vreau s-o urmaresc (altfel, Facebook nu mi-o arata, daca acea companie nu plateste…). Si, in plus, daca vreau sa sprijin un business (fie ca e vorba de un blog, un magazin sau un ziar), nu ma costa nimic sa interactionez efectiv, prin Like, comentarii sau chiar si distribuire.

Aveti versiune de mobile?
Da. Doar de anul trecut. Inainte, pagina noastra se vedea scalata pe browser-ul de mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Era sa raspund ca nu ma pricep sa caut astfel de statistici, dar ca matematician-informatician, m-as pricepe. Doar ca nu am timp. Nu sunt doar antreprenor sau doar informatician, fac acte vamale, comunic cu furnizorii, caut idei noi de produse, scriu pe blog, pun produsele pe site, postez pe Facebook, pe Instagram, pe YouTube, pe Pinterest, pe Twitter sau pe Google. Am intrat in Analytics, cat sa pot raspunde ca 82% dintre vizitatorii nostri intra de pe mobil. Asa, la o prima vedere nu vad unde as gasi din numarul de comenzi, cati sunt de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Decembrie 2022 si ianuarie 2023 au fost mai bune decat cele cu un an inainte. Deci, ma bucur si sper.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi deja suntem demult doar pe reducere. Nu stiu cum e cu un IT-ist din afara, cu un copywriter angajat, cu un contabil dedicat pentru contabilitatea primara. Si nu stiu daca magazinele mai mari care au asemenea servicii externalizate ar pierde din vanzari daca ar renunta. Noi, fiind mici, ne bucuram si doar pentru o factura de gaz mai mica, pentru ca cele doua angajate de la showroom au decis ca centrala era data prea tare. Sau, daca tot s-au scumpit atat de mult si ambalajele, ne bucuram sa le refolosim pe cele in care primim si noi marfa. In toamna, a trebuit sa cautam un serviciu de curierat pentru prima data dupa multi ani, pentru ca cel folosit anterior si-a marit preturile chiar si de patru ori… Incercam mereu sa sesizam scumpirile pe care le suportam (fara sa le includem in adaosul pe produse) si sa le controlam cumva…

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Concurenta, care vine cu investitii multe, ca la orice inceput. Si, daca eu credeam ca domeniul acesta al natural parenting-ului, al lumii eco sau al educatiei STEM este o nisa mai altfel, cu suflet, cu onoare, cu sprijin reciproc, am avut de-a face cu diverse „atacuri pe la spate” de-a dreptul socante, in ultimii ani.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Prima firma de curierat cu care am colaborat in 2011 a dat faliment, luand, cand au spalat putina, toate rambursurile noastre si ale altor firme, de pe o luna intreaga. De atunci am mers inainte cu o firma mai faimoasa, am preferat siguranta. Asta pana cand, in august 2022, am fost anuntati de scumpiri exorbitante. Pentru un colet pentru care inainte noi plateam 18 lei, acum dintr-o data costul era 45, 60 lei, in functie de kilometri. In afara de acest aspect al costurilor, nu am avut nicio problema cu aceasta a doua firma de curierat. Daca se pierdeau sau se deteriorau (rar) colete, recuperam de la ei pierderile. Daca aveam orice fel de probleme, ne sprijineau. Dar nu aveam cum sa cerem clientilor acele noi costuri imense si nici nu am fi avut de unde sa le suportam noi, repet, adaosul nostru la produse e foarte mic.  Am cautat, asadar, altceva, si deocamdata suntem OK cu noua varianta, gasita in toamna 2022.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Copiii mei au crescut, sunt la o varsta la care nu prea mai exista produse uimitoare, care sa-i ajute intr-un mod senzational, comparativ cu ceea ce este deja pe piata (asa cum simt mereu ca sunt produsele gasite de noi pentru copiii mici). Insa observ lipsuri in portofoliul nostru pentru noii parinti, produse de care, din diverse motive, nu am avut nevoie eu ca mama. Deci, in primul rand, in planurile mele apar si produse noi. Site-ul nostru are multe defecte, le reparam mereu. Mi-as dori sa pot crea o comunitate de sprijin pentru noile mame. Si online, dar si offline. Visez la un centru unde orice mama sa se simta inteleasa si sprijinita. Eu sunt o introvertita (+ sindromul impostorului amintit mai sus), deci recunosc ca intai si intai ma vad sprijinind noile mame online. Asa cum si eu am fost ajutata. It takes a village to raise a child. Eu nu am gasit, in 2009-2010, mame in jurul meu care sa aiba bebelusi si sa gandeasca, sa simta la fel ca mine. Daca nu m-as fi regasit in niste grupuri online de mame senzationale, nu stiu cum as fi ajuns ca mama sau ca om. De aceea consider ca si sprijinul online e important, pentru ca poti ajunge la mame aflate mai departe. De altfel, de cand m-am luminat cu niste aspecte ale cresterii copiilor si de cand am simtit nevoia sa ajut si alte mame sa le fie mai usor, sa nu se mai streseze pentru nimicuri, ajut mereu online de cate ori pot. Nu ma pot abtine, fie ca o fac pe un blog sau pe Facebook. Chiar daca e o munca fara castig material, ofera satisfactii personale frumoase.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply