Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Decalex.ro

Saptamana aceasta am discutat un pic altfel despre decalex.ro, site lansat in 2011 si axat pe oferirea de servicii in domeniul protectiei datelor personale, mai exact consultanta si training-uri in implementarea G.D.P.R.-ului si nu numai. Cristiana Deca (foto, Data Protection Specialist & Legal Advisor decalex.ro) ne-a explicat cum a inceput afacerea alaturi de sotul ei, cum afecteaza noua lege europeana G.D.P.R. toate magazinele online si cum trebuie – din luna mai inainte (cand intra in vigoare lega) – sa ceara afacerile e-commerce consimtamantul pentru prelucrarea datelor personale.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

decalex.ro

ECOMpedia.ro: De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Cristiana Deca
: Pfff… in 2011, cand am inceput business-ul, nu stiam exact ce vreau, doar ca vreau libertate si sa fac lucrurile asa cum imi place mie. Cu timpul insa pasiunea pentru tech (IT)  si-a spus cuvantul, intrucat am inceput sa am clienti din ce in ce mai mult din zona asta de dezvoltatori de aplicatii, e-commerce si cumva ne-am nisat incet-incet, datorita tipului de clientela. In 2013 am luat contact pentru prima data cu zona de protectia datelor si a fost „dragoste la prima vedere”, sa zic asa. Am citit teza de doctorat a mentorului meu si, in momentul in care am terminat-o, mi-am dat seama cat de fascinata sunt de domeniu si cata legatura are cu zona tehnologica in care lucram. De atunci, am inceput sa oferim si primele servicii in domeniul protectiei datelor personale.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dorinta de a demonstra ca si in zona juridica lucrurile pot fi inovate. Ca exista metode prin care zona asta de consultanta juridica poate fi o investitie pentru o companie si o cheltuiala. Atat eu, cat si sotul meu, am pornit la drum singuri, iar dupa o scurta perioada de timp ne-am intersectat, intrucat lucram in acelasi domeniu 🙂 si am creat Decalex.

Care este publicul tinta al site-ului?
Antreprenori care inteleg ca sanatatea afacerii lor este la fel de importanta ca propria santate si care incearca sa preintampine anumite situatii neplacute pentru companie.

Cati angajati aveti?
Echipa este formata din 5 oameni la momentul actual.

Ce este G.D.P.R. si de ce e important pentru magazinele online?
GDPR este noua „lege” europeana ce reglementeaza protectia datelor personale si care va afecta toate business-urile ce prelucreaza date. Pentru ca magazinele online au nevoie de date personale pentru a functiona, ele reprezinta una dintre cele mai afectate domenii.

Cum va impacta acest regulament activitatea magazinelor online?
Cea mai mare schimbare cu privire la magazinele online este cea legata de obtinerea consimtamantului: acestea sunt obligate, conform GDPR, sa ia consimtamantul pentru prelucrarea datelor personale, intr-o anumita forma, pentru ca acesta sa fie valabil. Deci consimtamantul nu se va mai putea prezuma ca fiind dat, el trebuie exprimat clar pentru fiecare tip de operatiune in parte. De exemplu, pentru zona de prelucrare si livrare comanda e un consimtamant, pentru zona de marketing ar trebui consimtamant separat. In cazul magazinelor online, consimtamantul pentru prelucrarea datelor personale va trebui sa fie obtinut printr-un formular separat, nu in cadrul formularului de Termeni si Conditii, asa cum se intampla acum in multe cazuri.

Toate magazinele online sunt afectate de aceste prevederi?
Toate afacerile care prelucreaza date personale, nu numai toate magazinele online.

Cum iti pregatesti business-ul pentru GDPR?
Primul pas este sa stai de vorba cu un specialist si sa faci o evaluare a situatiei actuale. Sa intelegi la ce riscuri esti expus la acest moment si care e ordinea de remediere a lor, astfel incat sa eviti amenzile acelea mari de care vorbeste toata lumea. Urmatoarea etapa presupune sa implementezi solutiile optime pentru business-ul tau.

Ce se intampla daca magazinul nu se conformeaza?
In afara de amenzile mari (2% sau 10 milioane de euro sau 4% sau 20 milioane de euro), se pot aplica sanctiuni mult mai grave. Interzicerea utilizarii de date personale pe o anumita perioada de timp. In acest caz, imginati-va cum ar functiona un magazin online fara sa poata procesa datele clientilor lui.

Are regulamentul si o latura pozitiva pentru companii?
Din punctul meu de vedere, faptul ca exista niste standarde comune pentru toate organizatiile ofera consumatorilor o stare de siguranta mai mare, in special pentru magazinele online din Romania care vand catre clienti din alte tari. Ba, mai mult, ne invata si cat de importante sunt –de fapt – datele personale pentru o afacere.

Lasa un raspuns