INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BottegaVerde.ro
Lansat in noiembrie 2015, bottegaverde.ro vinde produse de make-up si de protectie solara, parfumuri, seturi cadou, cosmetice pentru barbati si copii si altele. Andreea Tanislav (foto, Marketing Manager BottegaVerde.ro) ne-a povestit care sunt punctele forte ale site-ului, cat de mare a fost cresterea vanzarilor de Black Friday 2017 si cum crede ca vor incheia anul curent.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici.
ECOMpedia: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online? Ce reprezinta?
Andreea Tanislav: Numele provine de la brandul Bottega Verde. Acesta a fost fondat de familia Lavino in 1972, in Pienza, inima Toscanei. Business-ul Bottega Verde inseamna productie de cosmetice naturale si comercializarea acestora online, prin catalog si in peste 500 de magazine din Italia si restul lumii. Este brandul nr. 1 de cosmetice naturale din Italia, cu cele mai multe lansari de produse, care reuseste sa imbine cu brio retetele traditionale cu inovatia si cercetarea.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta este reprezentat cu precadere de femei, core target-ul fiind segmentul 25 – 45 ani, la care se adauga segmentul clientilor format din barbati, in crestere.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi?
Deoarece BottegaVerde.ro creeaza experiente senzoriale. Venim in intampinarea clientilor cu produse de calitate, produse cu ingrediente naturale, care nu sunt testate pe animale. Pe langa reduceri si promotii, clientul beneficiaza de cadou la alegere, la fiecare comanda si transport gratuit, in functie de valoarea comenzii. Principalul diferentiator este varietatea produselor. Avem peste 1.700 de produse cosmetice naturale pentru ingrijirea tenului, a corpului si parului, protectie solara, produse pentru femei, copii si barbati, parfumuri, produse pentru casa, produse de machiaj. Un alt aspect important este faptul ca sunt folosite peste 300 de ingrediente naturale in producerea lor.
Cati angajati aveti?
Suntem o echipa tanara, pana in 10 persoane, dar anul acesta planuim sa marim echipa datorita extinderii in zona de retail.
Cum va merge in perioada asta?
Vanzarile sunt in crestere, in aceasta perioada focusul vizitatorilor fiind in zona ingrijirii corporale.
Ati participat la Black Friday 2017?
Da! Mai mult decat atat, Black Friday este o campanie-semnatura pentru noi, deoarece ne-am lansat in anul 2015, chiar in perioada de Black Friday.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun, fata de anii precedenti?
Campaniile de Black Friday si de Craciun reprezinta ocaziile ideale pentru a achizitiona produsele dorite la preturi cat mai accesibile si totodata, de a gasi inspiratie cand vine vorba de cadourile pentru cei dragi, de Sarbatori. Anul trecut am avut o crestere de 70% in perioada noiembrie – decembrie fata de aceeasi perioada din anul 2016.
Cum si unde va promovati site-ul?
Ne focusam pe zona de performance, dar la fel de importante sunt si social media, zona de continut a blogului si campaniile PR – print si online.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook inca de la inceput. Postam zilnic informatii despre produsele noastre, articole de blog, sfaturi si informatii de interes, pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri. Comunicarea cu acestia este extrem de importanta, suntem in permanenta legatura cu ei si acest aspect ne ajuta sa imbunatatim experienta lor de cumparare, sa ne dezvoltam si sa ne ridicam la standardele lor.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul este optimizat pentru mobil mai ales ca exista o tendinta de crestere a vizitatorilor in aceasta zona inca de acum cativa ani.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Estimam o crestere intre 50% – 70%, in functie de evolutia ultimului trimestru.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Aparent costurile unui business e-commerce pot parea mai mici, dar totusi pot fi ridicate, in functie de obiectivele pe care ti le setezi. Cea mai mare parte a bugetului nostru este in zona de marketing, in zona de dezvoltare a platformei si extinderea business-ului BottegaVerde.ro in retail, pentru a oferi clientilor o experienta omnichannel. In acest moment, costurile legate de aceste aspecte sunt privite ca o investitie pe viitor.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Pentru noi, cea mai mare provocare o reprezinta replicare experientei senzoriale in online.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem o comunicare eficienta cu partenerii nostri si incercam sa gasim solutii la probleme care apar pe parcurs. Pentru a evita situatiile neplacute, monitorizam constant statusul comenzilor si intervenim atunci cand este cazul.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Dorim sa crestem in continuare BottegaVerde.ro, sa devenim top of mind in randul consumatorilor de produse cosmetice si de aceea pe langa piata din Romania, avem in plan sa ne extindem si pe alte piete.
Leave a reply