Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AndraCosmetics.ro

AndraCosmetics.ro este activ din 2014, a fost optimizat si promovat online in 2015 si vinde produse de make-up si accesorii diverse. Andra Manatoru (foto, CEO&Founder Andra Cosmetics) ne-a introdus in culisele afacerii ei online de beauty, povestindu-ne cum meseria ei de make-up artist s-a transformat intr-un magazin care vindea gene false si care a evoluat pana la nivelul actual, ce bariere a intampinat, ce probleme are cu firmele de curierat si ce planuride viitor pune la cale.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andra Manatoru: Numele magazinului online reprezinta si numele brandului sub umbrela caruia se desfasoara toate activitatile.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit dintr-o necesitate. Fiind make-up artist, imi doream sa ofer clientelor mele cele mai bune produse, iar piata din Romania nu oferea o linie de gene exact cum mi-o doream. Asa ca am lansat propria linie de gene, pe care am ales sa o vand mai intai online prin acest shop.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Avand background-ul de care am discutat, cu multa dorinta de a iesi din zona de confort, am plecat singura la drum si am ajuns astazi sa am linia de gene si peste 10 alte branduri in distributie pe Romania.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Educatia antreprenoriala in generatia noastra, a celor nascuti in ’80-’86, nu prea a existat, am fost autodidacta si cred ca mi-am urmat mult si instinctul.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia a fost la mine intr-o conjunctura fericita, insa cred ca pentru un shop online se poate incepe si cu investitie minima, ca mai apoi pe parcurs, asa cum creste portofoliul de produse, sa creasca si investitia, si profitul.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Barierele au existat pana cand s-a format echipa in jurul brandului si s-a gasit reteta cea mai buna. Adica omul care sa se ocupe 24 din 7 de site, de promovare, de colete si de alte task-uri.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Eu sustin tinerii antreprenori, oamenii care pot iesi din zona de confort. Dar e un drum greu, se face cu extrem de multa rabdare si cu intelegerea ca nu va mai exista ziua aia de salariu. Eu pana acum am vazut numai partea plina a paharului, avantajul ca intr-o zi voi lasa un brand copiilor mei.

Care este publicul tinta al site-ului?
Femei cu varste cuprinse intre 18-45 de ani, 80% make-up artisti de meserie. In general, ne adresam industriei profesionale de beauty.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca oferim calitate la un pret foarte bun si pentru ca suntem o firma de incredere; si asta nu o spun certificatele noastre, ci prezenta pe care o avem in online, sprijinul pe care il oferim, institutia pe care o reprezentam.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca filosofia noastra de brand este din start un atu. Putem accent pe calitate si suntem mereu atenti la necesitatea pietei si la trend-uri, raspundem imediat cerintelor si suntem transparenti. In momentul actual, piata este sufocata de produse la negru si produse fake, iar cine doreste sa aiba incredere in produsul sau in coletul pe care il aduce curierul, apeleaza la andracosmetics.ro

De unde va cumparati produsele?
Linia de gene este produsa in Indonezia, iar restul produselor le distribuim cu contract de exclusivitate sau doar de distributie prin brand-urile-mama, din tari precum SUA, Coreea, Marea Britanie.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
In acest moment, vanzarea se realizeaza prin shop-ul online, prin distributia directa in saloane si prin cardul targurilor de profil, la care participam de cel putin 4 ani.

Cati angajati aveti?
In cadrul companiei avem 2 anagajati, dar avem colaborari cu diverse agentii care ne completeaza departamentele de servicii.

Cum va merge in perioada asta?
In luna mai tocmai s-a deschis sezonul de nunti, asa ca make-up artistii se reintorc la comenzi saptamanale de produse, asa ca da, este o perioada buna de vanzari, care este in crestere, avand apogeul undeva in luna iulie.

Ati participat la Black Friday 2018?
In fiecare an partcipam la Black Friday, am avut si un White Friday vara trecuta si cateva alte momente de reduceri de sezon.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Cifrele sunt mai spectaculoase cand le privim pe cele de Black Friday .

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul este promovat pe canalele de social media, Google Ads si prin cadrul diverselor campanii de PR si marketing digital pe care le demaram.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Inca din 2015 am acordat o atentie deosebita canalelor de social media, fiind principalul canal de promovare. Pagina este administrata de echipa mea de PR si de mine uneori, caci nu ma pot abtine.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune mobile, mai ales ca traficul pe site-ul nostru provine 90%  din mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In fiecare an am avut o crestere de brand si sunt convinsa ca si anul acesta vom continua ritmul.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Eu nu sunt adepta gasirii mereu de solutie de a reduce cheltuielile, ci mai degraba de a creste vanzarile. In cazul unui e-commerce deja cu costuri mici, atentia ar trebui sa fie concentrata pe cresterea de vanzari, nu pe minimalizarea cheltuielilor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare este sa fii autentic si sa te reinventezi mereu. Clientii se plictisesc, mereu apar aplicatii noi, produse noi, servicii, alte shop-uri, asa ca nu poti sa ramai la fel, ci trebuie mereu sa te reinventezi. Iar ca sa te reinventezi ai nevoie de multa creativitate si deschidere, asa ca aici intervine provocarea.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut cateva episoade cu firmele de curierat pe care am reusit sa le depasesc doar cu rabdare si cateva plangeri si mail-uri trimise acolo unde trebuie. In acest moment suntem intr-o relatie de love-hate, eu stiu ca am nevoie de ei, cum si ei au nevoie de noi.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Reinventare si surprize in fiecare an. In curand voi lansa online surpriza pe 2019 pentru clientii Andra Cosmetics si sper eu sa fie una cat se poate de placuta.

Leave a reply