Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu RoiHoneyGoods.com


Magazinul online RoiHoneyGoods.com a aparut in toamna lui 2023 si vinde online miere cruda infuzata cu diverse arome, ceai, creme tartinabile dulci si accesorii. Alexandra Muresan (foto, Cofondatoare Roi Honey Goods) ne-a povestit mai multe despre aceasta afacere de familie cu o abordare premium asupra produselor apicole, despre provocarile legate de logistica, vizibilitate si educarea publicului in privinta calitatii mierii crude si nu numai. Aflati mai multe in interviu de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 


ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alexandra Muresan: „ROI” este numele brandului nostru si vine (desigur) din lumea albinelor, dar are si o rezonanta legata de comunitate. Am adaugat „Honey Goods” pentru a clarifica exact ceea ce oferim – produse de calitate, bazate pe miere, gandite pentru a aduce un strop de bucurie si rasfat in viata de zi cu zi.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit natural, din dorinta de a aduce un suflu nou in lumea produselor apicole. Nu am avut neaparat un model anume, dar am fost inspirati de branduri care pun accent pe calitate, design si poveste.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am venit cu ideea, iar sotul meu a fost la fel de entuziasmat, asa ca am decis sa construim impreuna acest brand. A fost o decizie luata din dorinta de a face ceva autentic si frumos, pe care sa il crestem in stilul nostru.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Autodidacta. Am invatat foarte multe pe parcurs si am avut norocul sa primesc sfaturi valoroase de la tatal meu, care are o afacere de peste 30 de ani. De asemenea, sotul meu a avut experienta antreprenoriala inainte, ceea ce ne-a ajutat enorm.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Pentru inceput, nu a fost nevoie de o investitie foarte mare, iar faptul ca am putut gestiona partea de branding, web design si implementare in-house ne-a ajutat enorm. Am investit inteligent, prioritizand calitatea si sustenabilitatea.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, ca orice business nou, am avut provocari legate de logistica, vizibilitate si educarea publicului in privinta calitatii mierii crude. Am invatat rapid sa ne adaptam si sa comunicam clar.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele sunt libertatea de a lua decizii, satisfactia de a construi ceva propriu si flexibilitatea. Dezavantajele – responsabilitatea constanta, faptul ca e greu sa te deconectezi.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoane care apreciaza produsele naturale, premium, cadourile cu poveste si calitatea ingredientelor. Avem atat clienti individuali, cat si companii care aleg ROI pentru cadouri corporate.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Produse de calitate, unice, un design atent gandit si o poveste autentica. Nu vindem doar miere, ci o experienta.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor apicole din Romania?
Ne diferentiem prin design, storytelling, selectia atenta a produselor si atentia la detalii. ROI nu este doar un magazin de miere, ci un brand cu o identitate vizuala puternica si o abordare premium asupra produselor apicole. Am gandit atent retete unice, care sa fie emblematice pentru brandul nostru.

De unde va cumparati produsele?
Producem noi totul, iar ingredientele le cumparam de la producatori locali, acolo unde este posibil.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul nostru este canalul principal, dar avem si colaborari cu magazine concept si parteneri, pentru cadouri corporate.

Cati angajati aveti?
Momentan, suntem doar eu si sotul meu.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Se vede o crestere atat la numarul de vizitatori, cat si in vanzari, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Crestem organic si ne bucuram ca tot mai multi oameni descopera produsele noastre.

Ati participat la Black Friday 2024?
Nu, nu a fost o prioritate pentru noi.

Cum au aratat cifrele de Craciun 2024?
Este un varf pentru noi, fiind perioada in care lumea cauta produse pentru cadouri.

Cum si unde va promovati site-ul?
In special pe social media, prin Instagram si Facebook.

Aveti pagini de Facebook, Instagram, YouTube, TikTok? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii?
Da, suntem activi pe Instagram si Facebook. Comunicarea directa cu clientii este foarte importanta pentru noi si ne ajuta sa construim o comunitate autentica.

Aveti versiune de mobile?
Da si este esentiala, avand in vedere ca majoritatea vizitatorilor intra de pe mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 70%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Estimam o crestere realista de aproximativ 20% fata de anul trecut, dar suntem deschisi si la surprize placute.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Optimizand ambalajele, colaborand eficient cu furnizorii si folosind strategii inteligente de marketing organic.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Pozitionarea brandului in fata unei piete dominate de produse mai comerciale.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Ca orice business online, intampinam uneori probleme cu livrarile, dar alegem sa lucram cu parteneri seriosi si sa comunicam transparent cu clientii, in cazul intarzierilor.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa extindem gama de produse, sa crestem comunitatea si sa devenim un brand de referinta pentru mierea cruda si produsele apicole „mai altfel”.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply