INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Plus-Auto.ro
Marketplace-ul online de autoturisme second-hand Plus-Auto.ro a fost lansat de grupul Plus Autotrade (aparut in 2010) la sfarsitul lui 2023, pentru dealeri profesionisti si societati de leasing. A doua versiune a aparut in aceasta primavara si a extins solutia si catre vanzatori individuali, persoane fizice si juridice.
Razvan Moldovan (foto, General Manager Plus Autotrade) spune ca inceputul de an a fost dedicat adaugarii de functionaliati suplimentare, pe platforma: gestiunea stocului propriu si autovehicule in consignatie, gestiune flota, CRM pentru parteneri si clienti, raportare. Acum se lucreaza la eficientizarea si digitalizarea unor procese, ca semnatura electronica. Si la dezvoltarea unei aplicatii mobile, care ar trebui sa fie gata la inceputul anului viitor. Aflati mai multe despre aceasta solutie digitala de vanzare de masini second-hand in interviul de mai jos.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Razvan Moldovan: Am dorit sa transferam increderea dobandita de brandul Plus Autotrade si catre aceasta noua linie de business, iar denumirea fireasca era Plus Auto Marketplace.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Plus Auto Marketplace este o alta directie de business a grupului nostru, din care face parte Plus Autotrade, unul dintre cei mai mari distribuitori de autovehicule young-used premium din Romania. Suntem un business cu capital 100% romanesc, antreprenorial si oferim servicii de vanzare si intermediere auto, intermediere financiara, incheiere de asigurari si extragarantii, preluare de autovehicule in regim de consignatie, trade-in si buy-back.
Plus Autotrade a luat nastere in anul 2010, iar din 2016 a patruns pe segmentul masinilor premium si de lux. In prezent, a ajuns la un numar de 9 showroom-uri, in Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Constanta, Alexandria, Sibiu, Iasi si Oradea. In orice moment, compania are un stoc generos de 450 de autovehicule verificate si lunar intermediaza vanzarea a 150 de autovehicule.
Asadar, bazandu-ne pe vasta experienta acumulata la Plus Autotrade, ne-am propus sa transformam si sa simplificam procesul de vanzare al autovehiculelor noi si rulate. Prin Plus Auto Marketplace, dorim sa oferim o solutie accesibila pentru oricine cauta o masina, asigurand totodata o transparenta maxima in ceea ce priveste istoricul si provenienta vehiculelor disponibile pe platforma.
De unde a plecat aceasta idee? Am observat o nevoie in crestere a vanzatorilor de masini (fie ca vorbim de dealeri profesionisti sau de persoane private) in a-si promova autovehiculele in mediul online, simplu si eficient, dar si nevoia cumparatorilor de a achizitiona autovehicule in conditii de siguranta si transparenta. Asadar, prin aceasta platforma, ne-am propus sa digitalizam si sa eficientizam procesul de vanzare a autovehiculelor noi si rulate si sa oferim o alternativa accesibila pentru toti cei care au nevoie de o masina, in acelasi timp asigurand un standard ridicat de transparenta privind istoricul si provenienta masinilor listate.
Conform unui studiu realizat de carVertical, piata de masini second-hand din Romania este una dintre cele mai putin transparente din Europa. Tara noastra ocupa locul 21 din cele 25 de tari incluse in studiu. In acest context, platforma Plus Auto Marketplace este o alternativa credibila si preferabila pentru incheierea unei vanzari exclusiv online, in conditii de siguranta deplina.
Care este publicul tinta al platformei?
Adresabilitatea platformei este foarta larga, atat vanzatorii, cat si cumparatorii pot fi dealeri profesionisti, societati de leasing sau vanzatori neprofesionisti – persoane juridice si fizice.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
In primul rand, Plus Auto Marketplace se remaca prin simplitatea si rapiditatea procesului de inregistrare in platforma si postarea anunturilor, dar si prin transparenta costurilor. Pentru ca un anunt sa fie publicat pe platforma, va trebui ca masina respectiva sa aiba un istoric verificabil, vechimea autovehiculului sa fie de maximum 10 ani, numarul kilometrilor parcursi sa nu depaseasca 180.000, iar masina sa nu fie avariata in momentul publicarii anuntului.
Daca ne referim la avantajele oferite dealerilor profesionisti, putem mentiona ca fiecare dealer beneficiaza de o pagina de prezentare personalizata cu logo, imagini reprezentative, stoc de masini disponibile, locatii de vanzare sau showroom-uri si echipa. In acelasi timp, facilitam intreg procesul de vanzare, de la crearea si publicarea anunturilor, generarea ofertelor si pana la vanzarea efectiva. Solutiile noastre integrate ofera acces rapid la date despre companii, istoric si specificatii ale autovehiculelor, gestionarea stocurilor si a flotei proprii si un CRM pentru parteneri si clienti.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Principalul diferentiator este reprezentat de transparenta si increderea pe care le oferim fiecarui utilizator care interactioneaza cu platforma, fie ca este vanzator sau cumparator. In primul rand, fiecare anunt este riguros verificat inainte sa fie publicat pe platforma, proces facilitat de integrarea cu furnizori de solutii de date, care ofera informatii complete despre istoricul de service, daune si rulaj. In al doilea rand, nu percepem taxe suplimentare pentru promovare sau vizibilitate mai mare a anunturilor, spre deosebire de alte platforme. Publicarea fiecarui anunt (valabil pentru 30 de zile, pentru care oferim acelasi nivel de vizibilitate tuturor utilizatorilor) costa 10 € (TVA inclus).
Cati angajati aveti?
In acest moment, echipa este formata din 10 oameni, urmand ca in perioada urmatoare sa extindem echipa de vanzari, astfel incat sa putem promova eficient marketplace-ul la nivel national.
Cum va merge in perioada asta (interivul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
Pentru ca suntem inca la inceput, focus-ul principal nu a fost generarea de conturi noi, ci optimizarea solutiei, identificarea celor mai bune canale de promovare si construirea unei echipe de management. Cu toate acestea, pana la acest moment, feedback-ul primit a fost unul pozitiv, ceea ce creeaza premise bune pentru accelerarea adoptiei in randul clientilor pe care ii targetam.
Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim un mix de tool-uri si practici de marketing, cum ar fi PPC, SEO, PR, social media marketing, influencer marketing si alte parteneriate comerciale, astfel incat sa ajungem la toate categoriile de public vizate.
Aveti versiune de mobile?
In acest moment, lucram si la dezvoltarea unei aplicatii mobile, care estimam ca va fi gata la inceputul anului viitor.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Fiind primul an de activitate, asteptarile sunt mari, dar dorim sa ramanem in acelasi timp realisti, astfel ca atragerea a 30-40 de conturi de dealeri profesionisti si a unui numar de 10.000 de anunturi de vanzare in platforma, in primul an, ar fi un prim mare succes.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Concurenta, schimbarile legislative, accelerarea digitalizarii, noile tendinte din piata auto, transparentizarea si profesionalizarea jucatorilor din piata consideram a fi principalele provocari cu care ne vom confrunta. Misiunea noastra este sa oferim un cadru de incredere atat pentru vanzatori, cat si pentru cumparatori, digitalizand si simplificand intregul proces de achizitie si vanzare a masinilor.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne propunem sa devenim principala alegere a oamenilor care doresc sa tranzactioneze masini intr-un mod sigur, simplu si rapid.
Leave a reply