54% dintre consumatorii din Austria prefera achizitiile online peste hotare (studiu)
Sumele cheltuite online in Austria au crescut cu 5% intr-un an (aprilie 2023 – aprilie 2024), atingand un total de 10,6 miliarde €, citim pe ecommercenews.eu. Iar peste jumatate din aceasta suma (54% sau aproape 6 miliarde €) a mers in buzunarele magazinelor e-commerce transfrontaliere.
Sursa informatiei este asociatia austriaca de comert Handelsverband, care a realizat un studiu pe aceasta tema, cu ajutorul institutului de cercetare KMU Forschung. Dupa o perioada de stagnare, comertul digital si-a revenit si este din nou in crestere (ce-i drept, si inflatia a jucat un rol). Cele mai mari nise e-commerce sunt imbracamintea, produsele electronice si mobilierul.
42% dintre respondenti au spus ca au returnat cel putin un produs comandat pe Internet (comparativ cu 38%, cu un an inainte). Studiul noteaza ca cei aproximativ 6 milioane de consumatori online din Austria au la dispozitie peste 12.000 de magazine digitale autohtone, dar in special cei tineri prefera achizitiile cross-border. Jumatate dintre persoanele de peste 50 de ani spun ca nu cumpara niciodata nimic de la magazinele digitale internationale.
Aceste achizitii online transfrontaliere sunt motivate in principal de preturile mai mici. Austriecii finanteaza astfel aproximativ 150.000 de locuri de munca din alte tari, iar Handelsverband spune ca, pentru un comert cat mai corect, Austria va sustine si ea eliminarea scutirii de taxe pentru importurile de pana la 150 €, in Uniunea Europeana, cel tarziu in 2026.
Leave a reply