Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INS: al doilea an la rand pe minus, pentru comertul online din Romania (-0,5% YoY)

In 2023, afacerile magazinelor e-commerce din tara noastra au scazut cu 0,5% fata de anul anterior, transmite Institutul National de Statistica (INS), citat de economica.net. Este a doua scadere consecutiva, dupa cea din 2022, cand s-a inregistrat un procent de -5,6% YoY.

Institutul noteaza ca cea mai mare scadere a vanzarilor online de marfuri alimentare si nealimentare a avut loc in decembrie: 28,3% fata de luna noiembrie (cel mai mare procent din ultimii 5 ani)! Statisticile din ultimii 4 ani (2019-2023), citate de Economica, indica faptul ca romanii prefera sa cumpere mai degraba din magazinele fizice decat cele online, in ultima luna a anului. Astfel, in perioada amintita, in decembrie s-au inregistrat scaderi fata de luna anterioara de 27,5% (in 2019), 23,8% (in 2020), 24,1% (in 2021) si 24,3% (in 2022).

In plus, vanzarile online sunt in scadere si fata de luna decembrie a anului trecut: potrivit datelor INS, in decembrie 2023, magazinele online autohtone au generat afaceri cu 0,3% mai mici YoY. Prin comparatie, per total, in comert cu amanuntul a existat o crestere de 0,1% fata de 2022 (cu +4,7% YoY la produsele alimentare si +1,6% YoY la cele nealimentare).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply