INS: al doilea an la rand pe minus, pentru comertul online din Romania (-0,5% YoY)
In 2023, afacerile magazinelor e-commerce din tara noastra au scazut cu 0,5% fata de anul anterior, transmite Institutul National de Statistica (INS), citat de economica.net. Este a doua scadere consecutiva, dupa cea din 2022, cand s-a inregistrat un procent de -5,6% YoY.
Institutul noteaza ca cea mai mare scadere a vanzarilor online de marfuri alimentare si nealimentare a avut loc in decembrie: 28,3% fata de luna noiembrie (cel mai mare procent din ultimii 5 ani)! Statisticile din ultimii 4 ani (2019-2023), citate de Economica, indica faptul ca romanii prefera sa cumpere mai degraba din magazinele fizice decat cele online, in ultima luna a anului. Astfel, in perioada amintita, in decembrie s-au inregistrat scaderi fata de luna anterioara de 27,5% (in 2019), 23,8% (in 2020), 24,1% (in 2021) si 24,3% (in 2022).
In plus, vanzarile online sunt in scadere si fata de luna decembrie a anului trecut: potrivit datelor INS, in decembrie 2023, magazinele online autohtone au generat afaceri cu 0,3% mai mici YoY. Prin comparatie, per total, in comert cu amanuntul a existat o crestere de 0,1% fata de 2022 (cu +4,7% YoY la produsele alimentare si +1,6% YoY la cele nealimentare).
Leave a reply