Info protectie abuzuri OUG nr. 34/2014

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Am o intrebare cu privire la adaugarile prin OUG nr. 34/2014. Sunt consumator dar in compania in care lucrez si persoana desemnata in relatiile cu clientii.

In lege nu se specifica situatiile in cazul abuzurilor. Adica in cazul meu comercializez motoutilaje, clientul ar putea achizitiona produsul online, l-ar folosi intens 10 zile iar apoi conform legii are dreptul de retur, il returneaza iar apoi isi ia un alt utilaj din alt domeniu, adica prima data un motoferastrau sa isi faca bulamaci iar apoi un motoburghiu ca sa sape gropile, la valoarea precedentului.

Dupa aceasta idee clientul isi poate aranja gradina schimband produsele dupa bunul plac. Recunosc, comerciantul isi rezerva dreptul de a selecta clientii, dar totusi pentru a nu se ajunge sa refuzam clientul ce este de facut in astfel de situatii? Comerciantul este protejat de astfel de abuzuri?

As dori o parere, cum pot fi protejati comerciantii de astfel de situatii sau ce ma opreste pe mine in calitate de client sa nu abuzez de acest aspect.

Deschis 0
Chestiuni legale Costin Paun 10 ani 4 raspuns 4119 vizualizari 0

Răspunsuri ( 4 )

    0
    2015-04-02T16:55:03+03:00

    Am facut o analiza a site-urilor care au postat formularul de returi si informatii legate de cu se pot returna produsele respectand OUG 34/2014 si din ce am observat majoritatea acestor magazine specifica foarte clar cum anume trebuie sa fie returnate produsele. Astfel in cazul produselor de uz personal (cosmetice, parfumuri) acestea trebuie sa fie sigilate in cazul unor magazine. In cazul produselor electronice acestea nu trebuie sa prezinte zgarieturi, sa fie in ambalajul original, sa contina toate accesoriile, sa nu fi suferit interventii samd. La fel se poat aplica aceste conditii in cazul utilajelor care, daca sunt folosite intens 10 zile cum spuneti in intrebare, este greu sa mai poata fi returnat doarece in mod sigur vor aparea zgarieturi.
    Pe de alta parte, daca dau peste un client care returneaza de mai multe ori produsele, pot sa nu mai accept comenzi de la acea persoana si astfel ma protejez de eventualele abuzuri.

    0
    2015-04-03T08:30:28+03:00

    Cand am citit moto-utilizaje, mi-a sarit gandul la un utilaj de forat sau la un motocultor.

    Prin termenii si conditiile site-ului iti rezervi dreptul de a primii ca retur un utilaj cu urme de utilizare mai ales pe roti de exemplu. Nu vad cum ai putea accepta un retur cu un motocultor plin de pamant si de mizerie. Oricat ai incerca sa il cureti, nu v-a mai fi ca nou.

    0
    2015-04-03T16:00:53+03:00

    Partea cu zgarieturile apare in conditiile de retur de la PC Garage de exemplu. La eMag ni se spune pt electrocasnicele mici ca „Poti returna aceste produse doar daca sunt sigilate. Daca le-ai desigilat le poti returna doar daca nu le-ai folosit” iar pt cosmetice, parfumuri, jucarii si altele ca „Poti returna aceste produse doar daca sunt sigilate”. La Altex „Produsele returnate nu trebuie sa aiba urme de folosinta, uzura, matuire, deteriorari mecanice si trebuie sa aiba ambalajul original”.
    Pe de alta parte sunt de acord cu George ca e cel putin ciudat sa returnezi un produs sigilat pt ca nu ai cum sa-l testezi dar acestea sunt conditiile la magazinele mari de la noi.

    0
    2015-04-06T09:01:10+03:00

    Imi cer scuze ca intervin asa tarziu, am spus 10 zile de utilizare in ideea ca pana imi raspunde comerciantul etc… sa nu gaseasca motiv sa spuna ca nu am anuntat in termenul legat. Nu toti comerciantii au sistem de auto-response pentru a ne oferi un numar automat alocat.
    George are dreptate, eu lucrez pe aceasta pozitie, comerciant online de aproximativ 2 ani, pana acum nu am avut astfel de clienti care sa abuzeze de acest lucru. Dar am pus aceasta intrebare deoarece am gandit ca si Danut, suntem romani, nu ne ridicam la nivelul germanilor, francezilor etc. deoarece nu am gasit nimic clar am intrebat in ideea sa stiu cum pot comunica, ce este de facut cu clientul.
    Este mult pana afla romanul ca poate face asta, multi nu stiu de aceste drepturi, consider ca Emag a fost printre primii care le-a promovat (au cautat sa iasa in evidenta cu ceva nou).
    Va multumesc pentru lamuriri, mi-ati oferit multe informatii uzuale.

Lasă un răspuns

Browse