Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Influencerii CGI virtuali, noua tendinta in social media marketing

Peste 1 miliard de persoane stau pe retelele de socializare in intreaga lume, iar o tactica de marketing menita sa ii transforme in potentiali clienti este apelul la influenceri. Pentru a putea controla mesajul transmis publicului, mai nou brand-urile incearca sa-si creeze proprii influenceri, cu ajutorul inteligentei artificiale (AI), citim pe entrepreneur.com. Trecerea de la vedete catre creatii fictive inseamna crearea de influenceri virtuali, ale caror personalitati inventate sunt combinate cu imagini animate digital si care pot fi controlati sub orice aspect.

Fenomenul a inceput in 2016, odata cu Lil Miquela (foto): influencer cu 2,5 milioane de followeri, creata de compania Brud, aceasta a cucerit Instagramul. Acum apare in reviste de Fashion, peste 80.000 de oameni ii asculta lunar melodiile pe Spotify, are un tatuaj creat de acelasi artist care a tatuat-o pe Miley Cyrus, a participat la Festivalul Coachella si promoveaza o multime de brand-uri de lux (desi nu este reala). Iar inainte ca Brud sa dezvaluie ca este o creatie CGI, multi fani credeau ca este o adolesenta de 19 ani in carne si oase. Aceeasi companie originara din Los Angeles l-a creat si pe Blawko (foto), in 2018; acesta are 155.000 de followeri pe Instagram, isi acopera intotdeauna fata cu o masca sau cu mana si are o relatie cu alt influencer virtual, Bermuda.

Brand-ul KFC are si el influencerul sau – Colonelul Harland Sanders (foto), transformat intr-un hipster grizonat, care locuieste in Louisville, posteaza de pe contul de Instagram al companiei (cu 1,6 milioane de fani) si promoveaza si alte brand-uri (Dr. Pepper, Old Spice, TurboTax). In 2018, casa de moda Balmain a folosit 3 modele digitale intr-o campanie proprie: doua erau produse de ei, iar a treia (Shudu Gram, foto centru) este primul supermodel digital din lume, are 205.000 de followeri pe Instagram si e creatia fotografului britanic Cameron-James Wilson.

„Acum cativa ani, idea de social media influenceri era la inceput, deci popularitatea lor este un semn legat de cat de rapid a cucerit acest trend imaginatia publicului”, spune Katerina Leroy (Fotograf si Online marketer). „Sunt disponibili 24 de ore pe zi, 7 zile din 7, au o personalitate modelata exact cum iti doresti. Aceste lucruri sunt plusuri uriase, pentru ca devin ambasadori perfecti de brand”, completeaza Harry Hugo (Co-fondator al Agentiei Goat), care crede ca influencerii virtuali vor aparea peste tot in urmatorul an. In plus, conform HypeAuditor, acestia au aproape de 3 ori mai mult engagement decat influencerii reali.

 

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 3 )

  1. […] aceasta vara, scriam despre influencerii CGI virtuali – noua tendinta in social media marketing, aparuta in 2016 si ajunsa si in Romania: Ana Tobor este primul influencer virtual din tara […]

  2. […] Avatarurile virtuale vor fi si mai populare printre marketeri – pandemia a pus punct multor evenimente sociale, asa ca lumea isi traieste viata online, iar marketerii din China cauta modalitati noi de a interactiona cu aceasta, intr-un mediu virtual; in noiembrie, Tencent Music Entertainment a anuntat un partneriat cu Wave (start-up care organizeaza concerte VR cu vedete reale), pentru a colabora in cadrul diviziei lor de livestreaming; in plus, companiile mizeaza pe persoane fictive, GCI, care devin idoli si influenceri virtuali […]

  3. […] prinda si in SUA, unde brandul Pacsun s-a promovat (anul trecut) cu ajutorul influencerului virtual Lil Miquela (creata de compania Brud, in care Amazon a investit deja). Iar 58% dintre consumatorii americani […]

Leave a reply