Indonezia: cum a devenit J&T Express un gigant logistic de 10 miliarde $, in 10 ani
Compania de curierat asiatica J&T Express a fost fondata in Jakarta (in 2015) si a scalat rapid in urma parteneriatelor cu operatorii locali si platforme ca Shopee, Temu si Shein. 10 ani mai tarziu, opereaza in 13 tari si livreaza mai multe colete ca giantul e-commerce Amazon, citim pe restofworld.org.
Asia de SE este o zona in care livrarile comenzilor online nu se face usor: drumurile sunt pline de gropi si prost semnalizate, traficul este haotic, iar numeroasele insule fragmenteaza peisajul logistic. Amazon s-a chinuit sa se extinda aici, dar J&T Express a reusit. Compania detine o cota de piata de 28,6% in zona, are venituri globale de 10 miliarde $ si anul trecut a devenit profitabila.
J&T Express functioneaza pe un model hibrid, pe 3 continente: combina infrastructura proprie cu partenerii regionali si isi poate permite sa activeze pe piete in care alti jucatori logistici nu-si permit sa investeasca in infrastructura. Acesti parteneri locali stiu bine piata si iau decizii bune si rapide, expertiza lor fiind extrem de valoroasa. Astfel, J&T Express a ramas o companie flexibila, care s-a adaptat mereu la conditiile locale. In plus, practica preturi egale sau mai mici decat competitorii – ceea ce i-a atras critici puternice.
Intre 2016 si 2021, piata e-commerce din Asia de SE a crescut cu o rata anuala de 40%, conform McKinsey. Pana in 2030, se estimeaza ca aceasta crestere se va tripla, cele mai mari 6 economii din zona (Indonezia, Malaezia, Filipine, Vietnam, Thailanda si Singapore) urmand sa genereze vanzari pe Internet in valoare de 380 miliarde $.
Leave a reply