Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Indonezia: cum a devenit J&T Express un gigant logistic de 10 miliarde $, in 10 ani

Compania de curierat asiatica J&T Express a fost fondata in Jakarta (in 2015) si a scalat rapid in urma parteneriatelor cu operatorii locali si platforme ca Shopee, Temu si Shein. 10 ani mai tarziu, opereaza in 13 tari si livreaza mai multe colete ca giantul e-commerce Amazon, citim pe restofworld.org.

Asia de SE este o zona in care livrarile comenzilor online nu se face usor: drumurile sunt pline de gropi si prost semnalizate, traficul este haotic, iar numeroasele insule fragmenteaza peisajul logistic. Amazon s-a chinuit sa se extinda aici, dar J&T Express a reusit. Compania detine o cota de piata de 28,6% in zona, are venituri globale de 10 miliarde $ si anul trecut a devenit profitabila.

J&T Express functioneaza pe un model hibrid, pe 3 continente: combina infrastructura proprie cu partenerii regionali si isi poate permite sa activeze pe piete in care alti jucatori logistici nu-si permit sa investeasca in infrastructura. Acesti parteneri locali stiu bine piata si iau decizii bune si rapide, expertiza lor fiind extrem de valoroasa. Astfel, J&T Express a ramas o companie flexibila, care s-a adaptat mereu la conditiile locale. In plus, practica preturi egale sau mai mici decat competitorii – ceea ce i-a atras critici puternice.

Intre 2016 si 2021, piata e-commerce din Asia de SE a crescut cu o rata anuala de 40%, conform McKinsey. Pana in 2030, se estimeaza ca aceasta crestere se va tripla, cele mai mari 6 economii din zona (Indonezia, Malaezia, Filipine, Vietnam, Thailanda si Singapore) urmand sa genereze vanzari pe Internet in valoare de 380 miliarde $.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply