Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

India vrea sa interzica vanzarile online de tip flash

 

Guvernul indian isi propune sa inaspreasca regulile e-commerce si vrea sa interzica vanzarile de tip flash (care vin la pachet cu reduceri semnificative) pe platformele de comert electronic, informeaza techcrunch.com. Vanzarile online de tip flash seamana cu Black Friday sau Cyber Monday si sunt extrem de populare in India, in timpul sarbatorilor, numarul de comenzi crescand cel mai mult cu aceasta ocazie.

Anumite entitati e-commerce limiteaza alegerile clientilor, oferind vanzari flash una dupa alta, noteaza Ministerul Consumului, Alimentatiei si Distributiei Publice din India, in conditiile in care vanzatorul nu are respectivele produse in stoc, ci le va comanda la randul lui, de la alt seller controlat de platforma. „Asta impedica egalitatea de sanse pe piata, limiteaza alegerile clientelare si creste preturile”, a transmis ministerul. Legislatia indiana impiedica firmele de comert electronic sa detina stocuri, pentru a vinde direct consumatorilor. Prin urmare, site-urile online colaboreaza cu anumite companii locale structurate ca firme de stoc.

In plus, guvernantii vor ca afiliatii platformelor online sa nu mai poata fi inregistrati ca vanzatori online separati, care vand direct consumatorilor, in cadrul acestei noi reglementari care vizeaza Amazon si Flipkart (Walmart). Asta ar insemna ca platformele online nu mai pot vinde produse private label. Alte propuneri vizeaza numirea unor oficiali disponibili non-stop pentru a raspunde intrebarilor primite de la clienti, pe respectiva platforma e-commerce, etichetarea produselor pe baza tarii lor de origine si recomandarea de alternative made in India.

Deciziile vin in contextul in care numarul de plangeri din partea magazinelor traditionale (fizice) din tara asiatica a crescut alarmant, acestea acuzand Amazon si Flipkart de practici ilegale, odata cu extinderea operatiunilor in tara lor. Vanzatorii offline se plang ca nu pot egala reducerile oferite de gigantii e-commerce amintiti. India este a doua cea mai mare piata de comert electronic din lume.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply