India: in 3-4 ani, e-commerce-ul va valora 90-100 miliarde $, conform Flipkart
Kalyan Krishnamurthy (CEO Flipkart Group, cel mai mare jucator de pe piata online indiana) estimeaza ca pandemia COVID-19 a modificat comportamentul consumatorilor si a determinat accelerarea dezvoltarii e-commerce-ului in India, informeaza livemint.com. Acesta crede ca, in urmatorii 3-4 ani, shopping-ul pe Internet va atinge suma de 90-100 miliarde $, in tara sa (pe fondul pandemiei COVID-19). Momenta, tara asiatica are o piata e-commerce care valoreaza 50-60 miliarde $.
In ultimii ani, achitiile facute online au castigat tractiune in India, iar in 2019 peste 10% dintre conationalii sai au cumparat deja ceva de pe Internet; anul trecut, din cauza restrictiilor sociale, platofrmele online au inlocuit vizitele la magazinele alimentare, iar numerosi indieni au continuat sa-si cumpere astfel produsele si dupa ridicarea restrictiilor.
„Aproape 100% dintre codurile postale din India au adoptat e-commerce-ul. Asta include categorii ca Fashion, Electrocasnice, Mobilier… Peste 60% dintre tranzactiile si comenzile din India vin din orase medii si mici. Suntem convinsi ca acesta abia inceputul, cand vine vorba despre adoptia e-commerce-ului in India”, a explicat Kalyan Krishnamurthy. Acesta a mai notat ca doar 3,5% din comertul tarii asiatice are loc pe Internet (fata de un procent de peste 25%, in China, de exemplu).
„Cresterea indusa de COVID-19 a schimbat cateva categorii, in cazul carora a aparut un nou normal. Si notiunea de «categorie esentiala» s-a schimbat complet. Credem ca economia e-commerce indiana a trecut printr-o modificare permanenta. Ratele de crestere e-commerce pre-COVID erau de 26-27%, dar daca analizezi estimarile post-COVID, se apropie de 30%…”, mai spune acesta.
Leave a reply