Implementarea unui layout chiar este un cosmar? Voi cum ati rezolva problema noastra?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Vreau sa va cer parerea in legatura cu o situatie foarte neplacuta prin care trecem.

In martie am refacut layoutul site-ului, in urma cursurilor urmate si cartilor de usability pe care le-am citit.

Cand a venit vorba despre implementarea layoutului in wordpress – woocommerce, am incheiat un contract cu o firma care nu a putut duce proiectul la indeplinire (a durat 3 luni) si care ne-a returnat integral avansul, pe motiv ca programatorul s-a blocat si nu mai stie cum sa continue lucrul.

Am hotarat ca tot aceasta firma care ne facuse layout-ul sa se ocupe si de partea de dezvoltare.
Am cerut o cotatie de pret si un termen care sa ii permita programatorului sa dezvolte in cele mai bune conditii proiectul, nu am negociat nici macat un leu din suma de 1250 euro + TVA (in total 1550 euro) sau o zi din termenul de 3 saptamani care ne-a fost comunicat si am achitat avansul solicitat pentru inceperea lucrarii.
Dupa 2 saptamani, a venit a doua factura si lucrurile pareau a se indrepta in directia buna. Dupa ce am achitat cea de-a doua factura, lucurie la site s-au miscat din ce in ce mai incet, am primit doar raspunsuri de genul: poimaine e gata, vineri rezolvam, e aproape gata, mai e putin…. asta incepand din a 3-a saptamana pana acum, in a 9-a – termenul a fost depasit de 3 ori.

Am incercat sa fim cat mai cooperanti si am acceptat chiar sa facem noi listele si rapoarte cu ce nu functioneaza in locul programatorului, ca sa grabim lucrurile – si am avut de munca pentru ca nu functioneaza aproapre nimic. Am petrecut ore intregi de analiza, prinscreenuri si explicatii, toate ca sa il ajutam pe programator sa rezolve punctual problemele, sa lucram organizat.
Dar degeaba, pentru ca au fost rezolvate selectiv doar cateva probleme care presupuneau munca foarte putina.

Problemele cu adevarat importante la contul meu, cosul de cumparaturi si logare au ramas nerezolvate, inca nefunctionale. Au trecut deja 9 saptamani de la inceperea proiectului si am intrat in criza de timp pentru ca avem contracte de promovare platite in avans si care se pot derula doar in prezenta noului site.

Am cerut o situatie clara a activitatii si am solicitat parerea unui expert in domeniu. Acesta ne-a explicat ca site-ul este complet nefunctional si ca in forma actuala nu poate fi utilizat, valoarea lui fiind 0, pentru ca nu functioneaza contul meu, logarea, cosul de cumparaturi in conditii normale, lucruri vitale pentru un site.

Am discutat cu dezvoltatorul si ne-a spus ca are alte proiecte in derulare pe care nu le poate sacrifica ca sa ne termine noua site-ul si ca o sa lucreze si la el printre picaturi, neputandu-ne comunica un termen de finalizare a lucrarilor. Avem contract cadru incheiat cu aceasta firma, insa nu am apucat niciodata sa semnam anexa pentru programare, asa ca, probabil asta este si motivul pentru care avem parte de acest tratament. Platile s-au efectuat prin banca pe baza de factura. In acest moment ne vedem cu banii dati si fara nicio speranta ca site-ul va fi predat intr-o stare functionala pana la evaluarea Gpec pentru care am platit deja tocmai ca sa primim aceasta evaluare.

Pana in prezent am achitat 4656 de lei, adica 2 treimi din suma la care ne-am inteles.

Considerati ca mai are rost sa incercam finalizarea site-ului cu aceasta firma sau ca putem trece la pierderi sumele achitate si timpul scurs si sa reincepem cautarile pentru a gasi o firma serioasa?

In situatia prezentata mai sus, voi cum ati proceda daca ati in locul nostru? Ati continua colaborarea? Ati incepe alta?

Noi dorim sa dezvoltam o afacere, nu sa stam prin tribunale sa ne judecam, asa ca este foarte importanta pentru noi calitatea umana a colaboratorilor nostri.
Exista in Romania vreun dezoltator care sa se tina de promisiuni(?) pentru ca noi nu am gasit inca unul.

Deschis 0
Chestiuni legale Contractele cu furnizorii Realizare magazin online Web Design Alexandru Stan 9 ani 21 raspuns 6180 vizualizari 0

Răspunsuri ( 21 )

    0
    2015-09-12T19:15:57+03:00

    woo commerce? faceti-va un cont la unii de vand platforme de comert cu abonament lunar. pentru inceput. 1000 euro pt woo commerce sunt bani aruncati.

    0
    2015-09-12T19:23:45+03:00

    Fireste ca ii dati in judecata. Notificari intai etc. Apoi gasiti o firma serioasa. Exista.

    0
    2015-09-12T19:27:44+03:00

    Salut,

    Eu cred ca mergeam peste ei. Oricum incearca sa-ti recuperezi banii printr-o mediere si daca nu vor ii poti da in judecata. Apoi iti poti cauta o firma serioasa de webdesign, sunt unele foarte serioase (silkweb sau thecon) eu cu amandoua am colaborat si am fost foarte multumit. Ca si sfat data viitoare incearca sa cauti recenzii despre o anumita agentie iar in contract sa fie specificat clar termenul de finalizare.

  1. Salut, Adrian,

    Este absolut clar ca nu voi mai colabora vreodata cu firma care a preluat proiectul meu si nu o voi recomanda nimanui, pentru ca, pana la urma firmele mari ajung sus tocmai datorita seriozitatii care duce la recomandari.
    Iti multumesc pentru recomandarile facute. Ambele firme par serioase si mi se pare o idee foarte buna sa le contactez.

  2. Din pacate asta este starea de fapt cu firmele mici de programare, SEO si agentiile de publicitate online. Si eu am povesti asemanatoare. Am pus banii la pierderi si nu m-am mai gandit la ei. Ca sa ii recuperezi cheltuiesti mai mult decat ai pierdut in prima faza.

    Poate n-ar fi rau sa ne spui si noua numele firmei, sa ne ferim.

  3. Salut,
    Multumesc pentru sfaturi.
    Da, ai dedus corect. Am fost prieten cu proprietarul acestei firme, motiv pentru care nici nu am acordat mare atentie contractului, mergand pe incredere… Imi asum in totalitate vina, dar e ciudat cand iesim impreuna cu sotiile la restaurant, petrecem timp impreuna, sa stau cu lupa pe contract.
    Imi poti spune ce firma reprezinti? te rog frumos.

  4. Salut,
    Multumesc pentru sugestii.
    Mi se pare foarte corect modul tau de lucru si il voi aplica in urmatoarea mea colaborare.

  5. Salut,

    Firma de programare nu avea cum sa subestimeze proiectul pentru ca tot ea este cea care a realizat layout-ul (achitat separat).
    Legat de functionalitatea/personalizarea site-ului, iata aici un printscreen cu o parte din raportul pe care l-am efectuat pentru a sistine activitatea firmei de programare si a grabi lucrurile: http://prntscr.com/8fmh2z . Te rog sa tragi singur concluzia daca sunt client dificil.
    Cel mai probabil, singura solutie este sa o iau de la capat cu o firma serioasa.
    Iti multumesc pentru timpul acordat.

  6. Toti se plang de diverse firme (si pe buna dreptate), dar de freelanceri nu ati auzit?
    Am un caz similar cu al tau, unde le-a si platit integral in avans vreo 4k eur, iar dupa 2 luni de asa zise dezvoltari a ajuns sa cumpere separat modulele necesare, iar munca lor nu insemna mai mult de 30 ore efectiv petrecute pe setari si cateva linii de cod (suficient cat distruga orice actualizare pe viitor). Pe scurt, dupa 6 luni in total, i-a dat in judecata si desi sustin ca totul este gata conform contractului, a apelat la mine pt un audit cu care sa mearga in instanta si eventual o colaborare pentru finalizarea proiectului. O sa reauseasca intr-un final sa lanseze shop-ul, dar luat de la zero 🙂

    Recomandarea mea, indiferent cu cine o sa colaborati (freelanceri sau firme), cereti o varianta demo pe baza schitelor voastre, eventuale fluxuri si alte ecrane care nu se pot implementa in demo, iar cel mai important, o lista cu toate dezvoltarile/ajustarile necesare (cu orele aferente). Inainte de a da acceptanta, asigurati-va ca au actualizat lista minune si anexati-o la contract.

    Bafta

  7. „Am discutat cu dezvoltatorul si ne-a spus ca are alte proiecte in derulare pe care nu le poate sacrifica ca sa ne termine noua site-ul si ca o sa lucreze si la el printre picaturi, neputandu-ne comunica un termen de finalizare a lucrarilor. ”
    Asa te prinde craciunul si pastele, pierzi in continuare timp cu note si notificari.
    Discuta cu un avocat/jurist si in baza contractului vezi ce se poate recupera.
    Ca firma de seo ce colaboreaza cu firme externe de programare, am ramas si eu blocat de multe ori in intarzieri de acest gen. Clientul are buget, dar pana programarea nu executa specificatiile… nu am front de lucru.

  8. Din print-screen e clar ca tot proiectul e inceput cu stangul. Toate cerintele de acolo sunt basic = incluse intr-o platforma ecommerce ok.

    Dar daca voi preferati woocommerce, e alta discutie. O sa ajungeti la o investitie enorma intr-un magazin cu probleme forever.

    Daca decizi sa incepi de la 0, poti avea magazinul gata in maxim 1 luna, dar nu woocommerce. Cauta o platforma ecommerce profesionala si lasa woocommerce sa mai „creasca”.

  9. Salut,

    Multumesc pentru recomandari.
    La cum privesc eu lucrurile, ma astept ca o firma sa fie mai serioasa decat un freelancer iar diferenta de costuri sa se justifice prin calitatea superioara a serviciilor.
    Ma vad nevoit sa iti urmez recomandarea privind lista minune anexata la contract, dar, din pacate, indiferent ca ai sau nu aceasta anexa, daca dai peste oameni neseriosi, te incurca oricum.
    Silkweb mi-a fost recomandat din 4 parti diferite, asa va voi discuta luni cu Cosmin sa vad in ce masura se poate implica in proiectul meu.

  10. Personalizarea la un asemenea nivel de detaliu este COSTISITOARE. Mie îmi pare un caz clasic de lucrare subevaluată, tratată superficial de ambele părți: firma, pentru că s-a bazat pe prietenie și nu a lucrat cu un proiect clar (un website personalizat e ca o constrcuție, trebuie proiect detaliat, altfel cade la prima adiere de vânt), și clientul, pentru că și-a imaginat (și a fost încântat) că un WooCommerce poate fi transformat în rachetă cu 1500 de euro.

    Recomandarea mea, după 15 ani de lucru în domeniu, este una singură: te mulțumești cu ceva ce merge, la care găsești suport în general, dar pentru care nu vrei neapărat marea cu sarea, atunci mergi pe o platformă de serie (de la WooCommerce la mult-lăudatul Magento). Dacă vrei ceva personalizat la detaliu, care să fie exact așa um vrei să fie (cu respectarea regulilor acestui univers, desigur), alege un dezvoltator care lucrează fie de la zero, fie pe o platformă pe care a dezvoltat-o de la zero.

    Altfel așa cum au mai spus și alții aici, 1500 de euro sunt bani arucați.

  11. Buna, Alina,

    Multumesc pentru opinie.
    Din punctul meu de vedere, am luat foarte in serios proiectul, nicidecum nu l-am tratat cu superficialitate.
    Am ofertit toate informatiile care mi-au fost solicitate si chiar am intocmit eu liste cu erori ca sa sustin programatorul. In plus, am achitat facturile la timp. Faptul ca proprietarul unei firme de webdevelopment evalueaza gresit un proiect si imi transmite termeni si conditii pe care nu le poate respecta, nu cred ca poate fi considerat tratament superficial din partea mea, din moment ce aceste informatii au venit de la un expert in domeniu.
    Referitor la recomandarile tale, voi tine cont de ele pentru ca sunt foarte realiste si bine argumentare. Iti multumesc pentru timpul acordat.

  12. Salutare,

    Multumesc pentru sfaturi.
    Astazi i-am transmis un mail prin care i-am solicitat restituirea sumei achitate, pentru ca nu am ce sa fac cu site-ul in formatul actual si nici nu vad ca lucrurile avanseaza in vreun fel. Asa cum ma asteptam, nu am primit niciun raspuns. Voi tine cont de recomandarea ta si voi trece suma la pierderi.
    Intr-adevar, este prea multa bataie de cap sa incerci sa-ti recuperezi banii in instanta, si probabil, pe asta se bazeaza majoritatea tepelor date.
    Firma se numeste Esaias Network si ii apartine lui Andrei Hutanu.

  13. Daniel
    0
    2015-09-14T22:12:56+03:00

    Era mult mai simplu daca iti cumparai o tema gata facuta care sa aiba toate elementele de usability pe care ti le doresti. 99% din clienti n-or sa isi dea seama ca au mai vazut tema pe alt site dar o sa aprecieze facilitatile (ex ca se vede bine pe mobil)

    WooCommerce e un modul de shopping facut de o firma specializata pe template-uri. Cum isi poate cineva imagina ca o sa functioneze pe un magazin cu mai mult de 10 produse? Daca tot refaci site-ul atunci treci pe Magento. Acolo o tema custom e de doua ori mai greu de facut, deci cel mai bine e tot cu o tema gata facuta.

  14. Salut,

    Multumesc pentru recomandare. Intr-adevar, acum imi dau seama ca cel mai simplu era sa fac cum spui tu cu tema.

  15. Mie unu nu imi vine sa cred ce citesc… dar cum i-ai gasit pe astia ? Nu ai cerut nici o recomandare la nimeni ? E chiar revoltator daca este adevarat ce zici… Sunt suspicios deoarece eu lucrez in domeniu ca freelancer si am avut recent un client care la inceput mi-a spus ca vrea un site simplu de prezentare, un logo simplu si blog… ne-am inteles la pret… unul destul de mic… si dupa ce l-am terminat sa imi spuna ca el defapt a spus ca vroia si nu stiu ce calculatoare, dupa ca mai vroia si nu stiu ce forum complicat… dupa ca meniul sa se autocompleteze, logo cu sigla, sa fie pe albastru nu pe verde cum a zis la inceput,bannere etc etc… am mail lucrat 2 luni in plus (in prima faza il terminasem in 2 sapt.) deci si-a facut site de 5000-6000 de euro cu 500 de euro.

    Morala… de acum incolo cand mai faceti un contract… specificati clar si maxim de detaliat ce trebuie facut si in cat timp… mie si acum imi mai clientul respectiv mail-uri ca nu gaseste nu stiu ce categorie… care bineinteles nu mi-a zis nimic de ea pana acum

  16. Iar problema ta… dupa parerea mea avea o solutie foarte simpla si muuult mai rapida. Platforma magento sau opencart si gaseai pe cineva priceput care sa o faca sa arate exact asa cum doreai. In ziua de azi sa iti faci o platforma de la 0 pt un magazin online, in opinia mea, este greseala nr. 1 a unui startup.

  17. Salutare,

    Multumesc pentru recomandari.
    Dezvoltatorul cunostea foarte bine care sunt cerintele proiectului pentru ca firma lui realizase layout-ul intr-o colaborare anterioara (care mersese bine), ocazie cu care am stabilit foarte clar toate functionalitatile. Singura modificare aparuta dupa inceperea proiectului a fost reducerea numarului de pasi in cosul de cumparaturi, insa dezvoltatorul a spus ca nu vor exista probleme.
    Legat de platforma, am observat ca fiecare om imi recomanda altceva, in functie si de experientele anterioare. Probabil ca Magento este foarte dezvoltata, dar din ce am citit, nu cred ca se potriveste unui magazin cu mai putin de 1000 de produse, iar opencart am inteles ca este o versiune ceva mai simpla a prestashop.
    Inca o data, iti multumesc pentru timpul acordat recomandarilor facute.

  18. Salutare,

    Imi multumesc pentru recomandari.
    Din cauza faptului ca in trecut colaborasem in conditii normale cu aceasta firma, nu am acordat mare atentie contractului… Aici imi asum in totalitate vina, pentru ca am fost comod si am mers pe incredere. In concluzie, nu prea am cum sa-i dau in judecata, iar ei stiu asta.
    Legat de referinte, CU SIGURANTA in viitor ma voi documenta cum trebuie in legatura cu partenerii/furnizorii/prestatorii de servicii cu care colaborez, pentru ca in afara de bani, pierzi si mult timp si energie.

Lasă un răspuns

Browse