Raspunsuri ( 5 )

  1. Cateva din greselile facute de tinerii care incep un business online, un magazin online ar putea fi:

    • Neplanificarea pe cel putin 2-3 ani de zile, un mic plan de afaceri, un P&L
    • Lipsa resurselor de orice fel, compromisul acolo unde nu trebuie. Multi pleaca la drum singuri ca sa nu dea salarii, sau vor sa se descurce de complet singuri si nu au nevoie de consiliere caci le stiu pe toate, au facut site-ul nu le mai trebuie promovare, si exemplele pot continua
    • O implementare tehnica slaba, gen site facut de studentul din colt, sau de varul care stie programare
    • Ignorarea feedback-ului venit de la clienti, sau chiar lipsa acestuia in fluxul de decizie
    • Asteptarea pana in ultimul moment pentru a avea o executie de exceptie nu este intotdeauna cea mai buna alegere. Lanseaza asa! Timpul chiar conteaza!
    • Lipsa scalabilitatii. Ce faci cand vor creste comenzile in sezon?
    • Ignorarea semnalelor venite de la contabilitate si operarea magazinului cu un cashflow deficitar, poate chiar negativ.
    • Si nu in ultimul rand lansarea unui magazin online fara un calcul estimativ al dimensiunii nisei in care vrei sa activezi. Daca piata de vanzari online de cuie e prea mica are rost sa facem un magazin care sa vanda cuie pe internet?
  2. As mai adauga aici orientarea prioritara / exclusiva pe concurenta prin pret si mult mai putin sau deloc pe testarea unor modalitati de a “iesi din cutiuta.”

  3. Ar mai fi ceva!
    Sa va spun o situatie pe care am intalnit-o.
    Cine si-a facut un site de vreo 7-8 pagini, in care isi prezenta o descriere si niste servicii pe care le presta firma lui.

    Cum ar veni vorba, siteul a fost gata si pus online la data X ora 10.00.
    Ei, bine, la ora 16.00…programatorul care i-a facut siteul era deja plin de sudalme si de injuraturi….pentru ca detinatorul siteului n-avea inca niciun client!
    ****
    Ce vreau sa zic? Sunt unii care asteapta prea mult de la online. Vor prea mult! Si nu-si dau seama ca, uneori, treaba asta nu vine nici dupa luni de zile de asteptare……

  4. In business-urile online, in majoritatea cazurilor, undeva dupa 1.5 ani sau chiar dupa 2 ani are loc acel moment in care incepi sa iesi pe plus, sa nu mai aduci bani de acasa. Sunt si exceptii, insa nu sunt multe.

  5. Din ce am vazut pana acum eu, ar mai fi cateva sfaturi pentru cei care pornesc la drum in ecommerce:
    – sa ceara consultanta inainte si sa asculte pe cat posibil, mai ales ca asta este valabil in orice business.
    – sa nu angajeze pera multi oameni inainte de lansare doar pentru ca s-a facut o previzionare optimista.
    – sa o priveasca ca pe o afacere normala, nu ca pe una “virtuala”
    – sa aiba un sistem de raportare corect si standard, adica sa masoare si sa compare corect indicatorii de performanta (sau macar sa ii stie, in unele cazuri 🙂 )

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.