Gigantul Fashion Zalando a avut venituri de 10,4 miliarde €, in 2021
Gigantul e-commerce german Zalando si-a publicat rezultatele financiare pe anul trecut si a anuntat ca a depasit pragul de 10 miliarde €, la capitolul venituri, in 2021, citim pe ecommercenews.eu. Cele 10,4 miliarde € reprezinta o crestere de 29,7% fata de anul anterior si o valoare bruta a marfii de 14,3 miliarde € (+34,1% YoY). Retailerul de Fashion isi propune sa atinga o valoare bruta a marfii de peste 30 de miliarde €, pana in 2025.
Marketplace-ul german Zalando a atins un EBIDTA (castigul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare, formula de calcul fiind profitul net + cheltuielile cu dobanzi + cheltuielile cu impozite + cheltuielile cu amortizarea + deprecierea = EBITDA) de 468,4 milioane €. Retailerul activeaza in 23 de tari, 2021 fiind anul in care platforma s-a lansat pe sase piete noi: Croatia, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia si Slovenia. Rezultatul acestei expansiuni este un total de peste 48 de milioane de clienti activi, din care 10 milioane sunt clienti castigati anul trecut. In medie, platforma a primit 5,2 comenzi din partea fiecarui client activ, in 2021. Si are peste 5.800 de branduri partenere si aproape 7.000 de magazine online inregistrate in platforma.
„Suntem incantati de aceste rezultate solide, care demonstreaza ca am pus la punct strategia corecta pentru a avea succes, indiferent de mediul de piata. Numarul nou de clienti castigati si progresul strategic in 2021 subliniaza oportunitatea uriasa care ni se ofera”, a transmis Robert Gentz (Co-CEO Zalando). Anul acesta, platforma de moda si lifestyle se va lansa si in tara noastra, si in Ungaria. Si estimeaza o valoare bruta a marfii de 16,6-17,6 miliarde € (+16-23% YoY) si venituri mai mari cu 12-19% fata de 2021 (adica 11,6-12,3 miliarde €). Pentru a investi in reteaua de parteneri, compania va investi 400-500 milioane €, in 4 noi centre de fulfillment, care vor face parte din reteaua proprie.
Leave a reply