Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Germania: comertul online s-a redus, de la inceputul razboiului din Ucraina

De la inceputul razboiului din Ucraina (24 februarie 2022), e-commerce-ul german a inregistrat o scadere, anunta ecommercenews.eu (citand date marca Bevh, asociatia federala germana de e-commerce). Per total, vanzarile online au crescut doar cu 8,2%, in primul trimestru al acestui an: la inceputul Q1 2022, vanzarile erau cu aproape 12% mai mari YoY; la finalul acestor prime 3 luni din an, procentul era de 2%. In total, pe Internet s-au cheltuit 23 de miliarde € (comparativ cu 21 de miliarde € in Q1 2021).

Consumatorii germani sunt mai ezitanti, noteaza sursa amintita: in ianuarie-februarie, pe Internet s-au cumparat cu 10% mai multe produse de imbracaminte si incaltaminte decat in aceeasi perioada din 2021; dar apoi s-au cumparat cu 8,6% mai putine produse din categoria Fashion. O scadere s-a vazut si in domeniul decoratiunilor interioare: inainte de conflictul armat din estul Europei, vanzarile erau mai mari cu 14% YoY; la finalul Q1, cresterea a scazut la doar 0,3%, aproape de nivelul din aceeasi perioada a anului anterior.

In mod interesant, vanzarile online de medicamente au crescut dramatica in aceeasi perioada. Aceasta crestere s-a manifestat prima data in timpul pandemiei COVID-19, dar de la finalul lui februarie 2022, achizitiile au crescut cu 40%. In primele 3 luni ale acestui an, consumatorii germani au cumparat cu 64% mai multe bilete la evenimente, de avion si vacante.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply