Germania: comertul online s-a redus, de la inceputul razboiului din Ucraina
De la inceputul razboiului din Ucraina (24 februarie 2022), e-commerce-ul german a inregistrat o scadere, anunta ecommercenews.eu (citand date marca Bevh, asociatia federala germana de e-commerce). Per total, vanzarile online au crescut doar cu 8,2%, in primul trimestru al acestui an: la inceputul Q1 2022, vanzarile erau cu aproape 12% mai mari YoY; la finalul acestor prime 3 luni din an, procentul era de 2%. In total, pe Internet s-au cheltuit 23 de miliarde € (comparativ cu 21 de miliarde € in Q1 2021).
Consumatorii germani sunt mai ezitanti, noteaza sursa amintita: in ianuarie-februarie, pe Internet s-au cumparat cu 10% mai multe produse de imbracaminte si incaltaminte decat in aceeasi perioada din 2021; dar apoi s-au cumparat cu 8,6% mai putine produse din categoria Fashion. O scadere s-a vazut si in domeniul decoratiunilor interioare: inainte de conflictul armat din estul Europei, vanzarile erau mai mari cu 14% YoY; la finalul Q1, cresterea a scazut la doar 0,3%, aproape de nivelul din aceeasi perioada a anului anterior.
In mod interesant, vanzarile online de medicamente au crescut dramatica in aceeasi perioada. Aceasta crestere s-a manifestat prima data in timpul pandemiei COVID-19, dar de la finalul lui februarie 2022, achizitiile au crescut cu 40%. In primele 3 luni ale acestui an, consumatorii germani au cumparat cu 64% mai multe bilete la evenimente, de avion si vacante.
Leave a reply