Germania: 85% dintre retaileri vand hibrid – offline si online (studiu)
Majoritatea retailerilor din Germania vand consumatorilor si offline, si online, aflam de pe ecommercenews.eu. Procentul acelora care apeleaza la acest tip de vanzari hibrid este de 85%, conform unui studiu marca Bitkom, realizat pe 500 de respondenti. Comparativ, in 20221 acest procent era de 77%, iar in 2019 – de doar 66%. Conform datelor Bitkom, doar 8% dinte retailerii germani fac comert cu amanuntul doar in magazine traditionale, fizice.
3 din 10 retaileri care fac si e-commerce spun ca vanzarile digitale le aduc majoritatea veniturilor. Iar un numar asemanator isi imagineaza ca, pana in 2030, vor putea opera fara o prezenta fizica. „Vremea afacerilor pur locale a apus”, a transmis Bernhard Rohleder (CEO Bitkom), care atribuie dezvoltarea comertului pe Internet pandemiei COVID-19, care a modificat definitiv comportamentul consumatorilor. „Aceasta tendinta continua, din ce in ce mai multi retaileri extinzandu-si activitatile online, in timp ce mentin o prezenta locala”, mai spune acesta.
E-commerce-ul german este dominat de Amazon, ceea ce influenteaza si vanzarile offline: peste o treime (35%) dintre toate achizitiile din magazinele offline incep cu o documentare pe Amazon.de. In cazul shopping-ului online, procentul este si mai mare: 52%.
Leave a reply