Generatia Z renunta la Facebook. Ce alte 8 industrii urmeaza?
Am scris deja ca tinerii de 18 – 24 de ani (nascuti intre 1995 si 2010, a.k.a. Generatia Z) prefera Snapchat-ul si Instagram-ul in defavoarea Facebook-ului. Expertii in marketing si retail cred ca urmatoarele 8 afaceri vor avea probleme cu membrii acestei generatii (care creste cu Internetul la indemana si ai carei membri sunt pragmatici, deschisi la minte, individualisti si responsabili social, scrie businessinsider.com):
- Brand-urile posh, ca Ralph Lauren, Sperry si Vineyards Vines. Considerate de alte generatii drept rafinate si clacice, aceste brand-uri nu sunt deloc populare in randul tinerilor (Piper Jaffray scrie ca market share-ul e de doar 5% in randul acestora). Tineri prefera brand-uri ca Adidas, Vans si Supreme.
- Magazinele retailerilor clasici, ca JCPenney, Kmart si Macy’s. Tinerii stiu bine aceste brand-uri, dar nu le considera cool si isi fac cumparaturile la Forever 21 sau American Eagle, ori comanda online de pe site-uri cu un branding digital puternic si preturi mai mici.
- Televiziunea prin cablu. In 2017, un sondaj marca AwesomenessTV descoperea ca peste 60% dintre adolescenti ar prefera sa urmareasca 10 ore de cliopuri video pe YouTube decat 10 ore de TV. O treime dintre respondenti au spus ca posturile TV de cablu sunt perfecte atunci cand vrei sa adormi…
- Ziare si reviste. Print-ul moare, iar tinerii prefera telefonul/e-reader-ul/social media pentru a afla stiri/a citi (practic, pot afla totul online).
- Serviciul de radio personalizat Pandora. Doar 6% dintre membrii acestei generatii au abonamente la Pandora, a descoperit un studiu marca Fluent, preferand Apple Music, Spotify si YouTube Red.
- Bunuri de lux traditionale. Crescand in timpul cirezei economice, tinerii din Generatia Z vor sa se mandreasca pe social media cu achizitiile lor, dar nu aleg cele mai scumpe brand-uri, sunt mai frugali – prefera tricourile cu mesaje si insignele simpatice.
- Crocs. Celebra incaltaminte nu e deloc pe gustul tinerilor, care prefera produsele TOMS sau Sperry.
- Iesitul la restaurante clasice, ca Applebee’s, Olive Garden si IHOP. Generatia Z se exprima prin mancare si prefera cele mai noi tendinte si felurile autentice, gatite in aer liber, in food van-uri.
Leave a reply