Factura Fiscala sau Factura Proforma pentru vanzari online?
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Buna,
Am marea rugaminte ca cei cu experinta sa ma ajunte intr-o problema pe care nu o inteleg.
Doresc sa aflu daca atunci cand trimit prin curier un colet catre un client care a facut comanda pe magazinul online, este obligatoriu sa trimit factura ori se poate emite factura proforma iar dupa receptionarea coletului de catre client sa emit factura daca acesta solicita.
Intreb asta caci sunt multe comenzi care nu sunt ridicate de clienti si astfel raman cu facturi emise dar vanzari nefinalizate.
O alta intrebare este daca pot lucra cu doua programe de facturare, unul care il are platforma magazinului si unul separat pentru comenzi telefonice.
Răspunsuri ( 6 )
Poti lucra cu mai multe programe – faci o decizie prin care aloci serii diferite pentru fiecare.
Referitor la proforma – nu genereaza obligatii de plata si in general se emite cand nu esti sigur ca va fi platita. Teoretic poti sa emiti si asa.
Mai multe detalii aici: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_28250/Cand-se-poate-emite-o-factura-pro-forma.html
Salut,
Factura fiscala este obligatorie. Nu exista notiunea de emitere a facturii fiscale doar la cerere. Nu se ridica produsul si se intoarce, atunci o poti anula sau face retur.
Vezi si comentariile pe grup aici, trebuie sa fii membru acolo – https://www.facebook.com/groups/comert.electronic.ro/permalink/1290762004267342/
Salut , in cazul meu concret, contabila a recomandat factura fiscala. Este mai usor si mai simplu sa facturezi si in caz de neridicare sa stornezi factura decat sa urmaresti traseul banilor si al ridicarilor si dupa sa facturezi. Ca si pont, baietii buni de la ANAF sunt la curent cu una dintre practicile magazinelor online( putine dar sunt) care livreaza cu factura proforma si in cazul in care nu se cere / revendica factura fiscala nici macar nu trebuie anulata, cum spunea mai sus colegul factura proforma nu este document justificativ, se foloseste mai mult in zona B2B si nu B2C.
Salut,
Fara doar si poate atunci cand marfa pleaca din firma emiti factura fiscala. Daca clientul nu o ridica dupa o stornezi. Gandestete ca pentru factura proforma nu se scade gestiunea si sa zicem ca ai trimis astazi 40 de colete la ora 14 si la ora 16 intra controlul si iti verifica stocul. Ce faci atunci caci pe gestiune marfa va aparea.
Sau gandestete ca acele colete pleaca de la tine si inregistreaza la curier. In cazul unui control se poate cere un desfasurator la curier legat de colete si se vor vedea trimise.
Legat de programul de facturare nu stiu ce sa-ti spun dar parerea mea este ca cel mai ok ar fi ca si comenziile telefonice sa le introduci in site si emiti de acolo factura astfel avand si raportari exacte a ceea ce vinzi.
Buna Luck,
Factura proforma nu genereaza obligatia ferma a platii. In cazul in care se trimite initial factura proforma, factura fiscala, instrument contabil, va trebui emisa ulterior, indiferent daca este solicitata sau nu de catre client. In absenta acesteia, tranzactia nu poate fi inregistrata in contabilitate.
In ceea ce priveste programul de facturare cel mai potrivit afacerii tale, da-mi voie sa-ti propun Smart Bill GESTIUNE Cloud (fiind la inceput de drum, iar noi fiind sustinatori ai start-up-urilor din Romania, este placerea noastra sa ti-l oferim gratuit timp de 3 luni – te rog sa nu eziti sa il soliciti pe e-mail la adresa mircea.capatina@smartbill.ro), disponibil de aproape un an si construit impreuna cu clientii nostri, in functie de nevoile lor. Programul est momentan accesibil via: http://www.smartbill.ro/gestiune.
Poti folosi Smart Bill atat pentru a factura simplu si rapid pe baza comenzile telefonice primite, dar si pentru a realiza fara probleme integrarea cu magazinul tau online. De exemplu, pentru Magento, Presta Shop, WooCommerce si Open Cart avem plugin-uri dezvoltate de noi, iar pentru restul platformelor, integrarea se poate face prin API-ul Smart Bill. Functionalitatea AWB nu este pe moment disponibila, dar va fi in viitor.
Smart Bill este rezultatul a 9 ani de munca in colaborare continua cu clientii nostri, fiind folosit in toate versiunile sale de peste 40 000 de companii din Romania care emit 1 000 000 facturi/luna, iar investitia de 1 000 000 EUR este dovada increderii pe care am castigat-o pe piata si garanteaza in acelasi timp o evolutie constanta in acord cu nevoile utilizatorilor.
Smart Bill Gestiune Cloud acopera toate aspectele legate de facturare si gestiune si iti ofera in plus accesibilitate totala de pe orice dispozitiv conectat la Internet, cu aplicatii native dezvoltate pentru Android si iOS (iPhone).
Daca mai ai nelamuriri, te rog sa nu eziti sa ni le adresezi!