Europa: „shoppertainment”-ul este urmatorul trend in comertul online
Conceptul de „shoppertainment” a fost inventat de Alibaba si va deveni una dintre tendintele e-commerce-ului din Marea Britanie si Europa, citim pe chargedretail.co.uk. Termentul defineste un moder de shopping care a explodat pe pietele chinezesti si asiatice, in ultimele 18 luni: retailerii ofera potentialilor clienti experiente digitale interactive extrem de imersive, in cadrul unor evenimente de live streaming, care determina vanzari ale produselor promovate.
Conform unei marca AliExpress, shoppertainment-ul e inca la inceputuri in Europa, dar consumatorii de aici sunt dispusi sa imbratiseze tehnologii si tendinte noi, care le pot imbunatati experienta de shopping. Sondajul (care a fost efectuat pe 14.460 de adulti din Franta, Polonia, Spania si Marea Britanie) a dezvaluit faptul ca 70% dintre cumparatori s-au declarat interesati de shoppertainment, iar aproape jumatate si-au crescut conumul de continut de tip shoppertainment in timpul pandemiei COVID-19.
Categoriile de produse de care e-shopperii s-au aratat cei mai interesati, in timpul evenimentelor de tip live streaming, sunt electronicele, imbracamintea si cosmeticele, iar continutul cel mai eficient este cel scurt, in care publicul are incredere si se regaseste. AliExpress noteaza ca mesajle transmise trebuie adaptate in functie de tara: francezii, de exemplu, prefera continutul promovat de influenceri, in timp ce britanicii – pe cel transmis pe ecrane mobile. Din iulie 2019, AliExpress a organizat peste 44.00 de show-uri live in 13 limbi europene diferite si va investi pe viitor in extinderea ideii de shoppertainment pe batranul continent.
Leave a reply