Europa: comertul online transfrontalier = 179,4 miliarde €, in 2022 (raport)
E-commerce-ul european dincolo de granitele tarii a ajuns la valoarea de 179,4 miliarde €, in 2022, citim pe ecommercenews.eu. Asta reprezinta o crestere de 4,8%, comparativ cu 2021, cand cresterea YoY pe acest segment a fost de 5%. In total, magazinele online din Europa au avut o cifra de afaceri transfrontaliera record, de 105,5 miliarde € (+5,5 YoY). Aceste date provin din a cincea editie a raportului „Top 500 Cross-Border Retail Europe”, realizat de platforma Cross-Border Commerce Europe. Acesta a luat in calcul 15 tari din Europa de Vest si Scandinavia, plus Marea Britanie.
Ce a mai descoperit raportul amintit:
- ca in 2021, anul trecut Germania a avut cea mai mare piata cross-border din Europa – 34 miliarde € (+5% YoY)
- in Marea Britanie, aceste vanzari au fost mai mici cu 4%, totalizand 28 de miliarde €
- impreuna, primii 500 de vanzatori europeni transfrontalieri au generat 62,2 miliarde €
- a scazut numarul de retailer multichannel, comparativ cu 2021, dar numarul de producatori de brand e in crestere (cu 8,3%)
- numarul de marketplace-uri din top 500 a fost de 49 (fata de 42, in anul anterior), iar acestea au generat o cifra totala de afaceri de 24,7 miliarde € (+22% YoY)
- cea mai importanta categorie de produse cumparate transfrontalier sunt produsele Fashion, bijuteriile si produsele pentru copii (care reprezinta 39% diin total), urmate de cele pentru casa, gradina si DIY
Top 10 retaileri europeni transfrontalieri, in 2022:
- Ikea
- Lidl
- Zalando
- H&M
- LEGO
- Zara
- Jysk
- Bauhaus
- Notino
- Adidas
Leave a reply