eMag, al doilea cel mai valoros brand autohton, in 2018
Dacia este si anul acesta cel mai valoros brand romanesc, eMAG plasandu-se pe locul doi, conform „Raportului anual privind cele mai valoroase 50 de branduri romanesti”, realizat de Brand Finance. Valoarea brandului eMag este de 458 milioane € (in crestere cu 27% YoY), cifra care depaseste valoarea cumulata a brandurilor BCR, BRD, Banca Transilvania si CEC Bank. Valoarea de brand este definita, in raportul amintit, drept valoarea pachetului de marci si a altor drepturi de proprietate intelectuala (cu reputatia atasata) aferente brand-ului.
eMag este una dintre cele doar 2 companii de retail prezente in top 10, alaturi de brand-uri din domeniile auto, petrol si gaze, telecom, bancar, tehnologic si utilitati. 5 din primele 10 branduri romanesti au o prezenta europeana si chiar globala. Clasamentul pe 2017 se remarca prin faptul ca valoarea cumulata a tuturor celor 50 de branduri a crescut cu 14% fata de topul de anul trecut, pana la 4,3 miliarde €. Sporul este de doua ori mai mare decat cresterea de 7% a economiei romanesti in ansamblu – ceea ce dovedeste ca brandurile puternice depasesc in performanta restul economiei noastre, mai noteaza documentul.
Topul 50 este dominat de sectoarele auto si retail: dupa Dacia (cu o valoare de brand de 1,243 milioane €), companiile din retail (inclusiv e-commerce) au un total de 1,078 milioane € (cele 1 branduri avand o valoare medie de crestere YoY de 33%).
Leave a reply