Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

eMag, al doilea cel mai valoros brand autohton, in 2018

50 branduri romanesti 2018Dacia este si anul acesta cel mai valoros brand romanesc, eMAG plasandu-se pe locul doi, conform „Raportului anual privind cele mai valoroase 50 de branduri romanesti”, realizat de Brand Finance. Valoarea brandului eMag este de 458 milioane € (in crestere cu 27% YoY), cifra care depaseste valoarea cumulata a brandurilor BCR, BRD, Banca Transilvania si CEC Bank. Valoarea de brand este definita, in raportul amintit, drept valoarea pachetului de marci si a altor drepturi de proprietate intelectuala (cu reputatia atasata) aferente brand-ului.

eMag este una dintre cele doar 2 companii de retail prezente in top 10, alaturi de brand-uri din domeniile auto, petrol si gaze, telecom, bancar, tehnologic si utilitati. 5 din primele 10 branduri romanesti au o prezenta europeana si chiar globala. Clasamentul pe 2017 se remarca prin faptul ca valoarea cumulata a tuturor celor 50 de branduri a crescut cu 14% fata de topul de anul trecut, pana la 4,3 miliarde €. Sporul este de doua ori mai mare decat cresterea de 7% a economiei romanesti in ansamblu – ceea ce dovedeste ca brandurile puternice depasesc in performanta restul economiei noastre, mai noteaza documentul.

sectoare valoare brand RO 2018Topul 50 este dominat de sectoarele auto si retail: dupa Dacia (cu o valoare de brand de 1,243 milioane €), companiile din retail (inclusiv e-commerce) au un total de 1,078 milioane € (cele 1 branduri avand o valoare medie de crestere YoY de 33%).

Raspunde la aceasta intrebare