E mai bine sa sterg de pe site produsele iesite din stoc sau nu?

Intrebare

Am o intrebare la care nu am gasit inca raspunsul;

Am un magazin online si lucrez cu stocuri.
Cum este mai bine: sa tin produsele care nu sunt pe stoc pe site si sa nu poata fi adaugate in cos sau sa le dezactivez (sa nu mai apara pe site) si cand revin in stoc sa le activez iar?
Va multmesc anticipat,
Marian

Topic deschis 0
Organizare magazin online SEO Marian Dumitru 5 ani 5 raspunsuri 111 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 5 )

  1. Adrian Pintilie

    Salut,

    Daca consideri ca ai produse care revin pe stoc in viitorul apropiat cel mai bine este sa le tii in magazin si sa ai o functie de alerta stoc, iar in felul acesta clientul este avertizat cand produsul a reintrat in stoc si-l poate achiztiona + ca obtii o statistica despre cererea produsului respectiv.

    In caz contrar ar trebui sa folosesti o functie prin care produsul nu este scos complet din magazin, este doar eliminat din listing. In felul asta nu pierzi link-uri in Google.

  2. Pentru produsele care revin curand:
    – foloseste butonul de alerta stoc in loc de adauga in cos (ce recomanda si Adrian mai sus)
    – poti folosi si un buton “Adauga in lista de dorinte”
    – recomand sa ai produse similare in pagina produsului care sa ofere clientului variante sa aleaga pe loc altceva
    – din punct de vedere SEO, lasi pagina cum e ca sa nu pierzi in Google (ce zicea si Adrian)

    Pentru produse care nu mai revin in stoc / nu se mai produc:
    1. Varianta 1: lasi linkul cu pagina de detalii a produsului activ pentru clienti si incerci sa faci upsell si atunci:
    – pui mesaj ca produsul nu se mai afla in oferta insa poate alege din urmatoarele produse… si pui produse similare, si eventual si subcategorii relevante
    – nu mai folosesti alerta stoc sau lista dorinte
    – din punct de vedere SEO, setezi header 410 (Gone) la pagina produsului – acest lucru inseamna ca in timp pagina va disparea din indexul google
    – ai grija sa nu mai ai linkuri spre pagina asta din alte pagini din site-ul tau

    2. Varianta 2: redirectezi traficul din pagina unui produs catre o pagina de categorii relevanta sau prima pagina si:
    – pui mesaj ca produsul X nu se mai afla in oferta
    – din punct de vedere SEO pe linkul de la produsul respectiv pui header 301 (Moved Permanently) catre pagina unde redirectezi
    – din nou urmareste sa nu mai ai linkuri spre pagina asta din alte pagini din site-ul tau

  3. Trebuie sa ai 3 optiuni in platforma:
    1. active
    2. hidden
    3. disable

    In cazul in care nu mai sunt produsele in stoc, ai 4 optiuni:
    1. active: apare status out of stoc sau in stoc furnizor (la comanda, daca este cazul)
    2. hidden: ascuns pentru user, vizibil pentru google si motoarele de cautare (apare in sitemap)
    3. disable: ascuns pentru user si motoarele de cautare
    4. delete: daca nu mai vrei sa-l vinzi in viitorul apropiat, sau ai un site cu foarte multe produse (+filtre) si nu este produs optimizat seo (fara trafic direct).

  4. Sfatul meu este sa nu le tii vizibile, dupa cum spun si ante-comentatorii. Eu activez online pe nisa fashion, si am observat ca atentia se duce spre produsele care nu sunt in stoc, si raman cu stocuri non-moving la produsele din stoc. Concomitent, din cei care se aboneaza la alerta “anunta-ma cand e in stoc”, un procent infim cumpara produsul ( 3% )

  5. Dcaa le mai aduci e bine sa le tii vizibile pentru ca vor fi idexate de google, dar e bine sa nu mai ai buton de comanda ci sa ai buton de (asa cum ziceau si cei de mai sus) “Alerta stoc”, “lista de dorinte” sau, pentur comenzi mai mari ferme sa te poata contacta direct.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.