Danemarca: starea e-commerce-ului, in 2019 (raport)
Ecommerce Foundation a lansat o noua serie de rapoarte, care analizeaza piete e-commerce cheie din Europa si din lume. Prima astfel de analiza este „Denmark 2020: Ecommerce Country Report”, publicat recent de retailx.net, care noteaza ca cifra de afaceri e-commerce B2C daneza a fost de 19,5 miliarde € (cu 13% mai mult YoY). Printre cifrele si informatiile interesante legate de e-commerce in anul 2019, in Danemarca, se numara:
- din totalul de 5,8 milioane de locuitori, 98% au acces la Internet, in 2020 (a doua cea mai mare rata dintre tarile nordice, dupa Suedia)
- 86% din populatia online a cumparat ceva pe Internet, in 2019; peste 80% dintre consumatori au facut e-shopping anual din 2015 incoace
- majoritatea cumpara online de cateva ori/luna (27%), lunar (24%) sau o data la 3 luni (18%)
- danezii au cumparat online cele mai mult excursii (70%), bunuri fizice (49%) si servicii (22%)
- principalale dispozitive utilizate de internauti in general sunt desktop-ul (63,37%), smartphone-ul (31,95%) si tableta (4,68%); pentru cumparaturi online se foloseste cel mai des desktop-ul (50%), smartphone-ul (33%) si tableta (15%)
- 33% dintre toate cumparaturile online facute in Danemarca au avut loc pe smartphone
- pretul este cel mai important factor in decizia de cumparare online (48% dintre danezi spun ca principalul motiv de abandon al cosurilor virtuale este pretul total prea mare; motivul urmator este lipsa de incredere in respectivul site si nesiguranta apropo de Termeni si conditii – 21%)
- metoda de plata online preferata de danezi este plata cu cardul (plata ramburs are un procent de utilizare de 0%); Dankort a fost cea mai utilizata metoda de plata cu cardul online (62,9%), urmat de Visa (15%) si Mastercard (12,5%)
- 51% au cumparat transfrontalier in tari UE si non/UE 2019 (comparativ cu media europeana de 45%)
- principala retea sociala este Facebook (64,14%)
Leave a reply