Cum protejam idelile noi in cazul in care apelam la o firma care se ocupa de dezvoltare platforme ecomm?

Intrebare

Scenariu: Nenea X, detinatorul unui magazin online doreste sa schimbe platforma site-ului. Face o lista cu specificatiile dorite pt noul site. Printre acestea se afla idei noi care nu sunt prezente pe site-urile competitiei din Ro. Nenea X trimite lista unei firme din Ro care se ocupa de dezvoltarea platformelor ecomm. Dupa discutiile purtate cu firma, nenea X decide sa colaboreze cu ei sau nu….Cum protejeaza nenea X idelile lui in asa fel incat firma la care a apelat nu le ofera pe tava altor magazine (mai ales din aceeasi nisa)?

Poate ca in timp idelie lui nenea X vor fi preluate de altii sau poate ca nenea X nu este singurul caruia i-au venit acele idei…. totul e ca nenea X sa fie primul care se foloseste de ele….

Semnarea unui “non disclosure agreement” mi se pare frectie la picior de lemn …

Idei?

Topic deschis 0
Chestiuni legale Contractele cu furnizorii Realizare magazin online Situatii de criza Stefan 6 ani 5 raspunsuri 200 vizualizari Master 0

Raspunsuri ( 5 )

  1. Aici depinde mult de reputatia acelei firme si gradul de incredere care il transmite.

    O firma serioasa care ofera solutii e-commerce personalizate, nu face asa ceva. Multi ofera functiile de baza dupa care implementeaza solicirarile clientului.

  2. Treaba asta cu increderea este discutabila cu orice firma “serioasa” . Cel il opreste pe un angajat care se intelege mai bine cu un proprietar de magazin online sa ii propuna ideile lui nenea X care pot duce la imbunatatirea considerabila a platformei?

    Eu nu mi`as asuma acest risc … sa ma bazez doar pe incredere… poate doar intr-o lume perfecta … dar, traim in Ro unde in majoritatea cazurilor etica lipseste cu desavarsire iar ipocrizia este la cote maxime….

  3. Nenea X isi pierde timpul si energia. In primul rand ca sunt sanse mari sa nu fi inventat el apa calda si sa mai fie si altii care s-au gandit sa faca respectivele chestii. In al 2-lea rand ca atata vreme cat magazinul e public oricine le poate copia si implementa.

    Sa se bucure ca altii inca nu au implementat ideile lui si chiar daca fac asta sa nu uite ca pentru a castiga un raliu nu e suficient sa ai o masina buna. Conteaza si pilotul.

  4. De acord cu Horatiu.
    Parerea mea e ca nu se justifica bataia de cap cu inregistrarea (daca se preteaza) + urmarirea celor care copiaza ideea.
    De regula ideea e una si beneficiul altceva, motiv pentru care e putin probabil ca firma de dezvoltare sa o integreze in plaftorma gratuit, aceasta necesitand un anume volum de munca.
    Caz concret, oamenii de la http://kubu.ro au simulat recent pentru un magazin online (specificatii seo pentru programare) iesirile unui modul gratuit de plugin gratuit de WordPress, perfectionat chiar.
    La o adica a avea sau nu un anume modul/idee nu e relevant. Conteaza mult mai mult abilitatea de a te folosi de ele.

  5. Nu poti proteja IDEILE la OSIM. La noi poti inregistra doar patente pe inventii si inovatii (google it), si marci pentru expresii. Dar nu poti proteja idei.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.