Cum imi recuperez site-ul de la o firma de hosting ?
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Am incheiat un contract cu o firma de hosting dar dupa nenumarate probleme de viteza a site-ului am decis sa il mut. Am incercat sa fac backup la site dar fara succes. Am cerut o arhiva de la cei care se ocupa de hosting si tot nimic. Am incercat sa copiez fisier cu fisier (destul de multe) si dupa cativa MB imi bloca accesul. Toate acestea in perioada contractuala platita. Dupa anuntarea rezilierii contractului firma s-a suparat si mi-a taiat accesul la site. Ce pot sa fac ? Cui sa ma adresez ? Da-ti-mi un sfat. Multumesc.
Răspunsuri ( 17 )
Daca nu reusesti prin metode amiabile (da un telefon, mergi la ei, vezi daca nu este o problema de comunicare) singura varianta este sa te intorci la contract, sa il studiezi cu un jurist/avocat si apoi impreuna cu el sa iei actiunile care arata ca esti serios cu privire la problemele create si care pot fi in functie de circumstante:
– notificare prin executor
– actiune rapida in instanta pe ordonanta presedentiala
– actiune in pretentii importiva firmei de gazduire daca iti blocheaza accesul fara drept
– sau chiar plangere penala.
daca este vorba despre o firma mica, care are un server inchiriat si ofera hosting pentru clientii pe care ii are, nu prea aveti ce face
daca sunt suparati rau, clar nu o sa va dea nimic inapoi
am mai avut 2 clienti cu probleme similare si singura solutie a fost sa schimbe hostingul si sa creeze un site nou
Salut,
Daca contractul a fost pe persoana fizica, poti depune o plangere la protectia consumatorului. In caz de PJ exista un cadru legal de care poti beneficia, insa efortul depus si timpul alocat s-ar putea sa nu fie in favoarea ta.
As incerca cu frumosul, la sediu la ei si rugaminte. Sper ca totusi suntem oameni in primul rand.
Salut,
Firma se numeste Webdev SRL. Contractul prevede posibilitatea denuntarii unilaterale cu o peridoada de cel putin 10 zile inainte de expirarea perioadei platite. Clientul a primit proforma cu 10 zile inainte de expirarea perioadei platie. Cu o zi inainte de expirare am discutat la telefon si mi-a spus ca face plata, dar nu a facut-o. A doua zi a zis ca de fapt dorea sa mute site-ul (deci implicit nu mai dorea sa prelungeasca contractul si sa faca plata), ceea ce inseamna ca a mintit. Deoarece clientul nu mai doreste prelungirea contractului si nici noi nu mai dorim, consideram contractul reziliat. Nu este problema noastra daca are sau nu o copie a datelor dupa rezilierea contractului. Nu oferim suport tehnic pentru mutarea hostingului la alt provider (ar fi si culmea).
Sunt mincinoase afirmatiile conform carora i-am blocat accesul – pe toata durata contractului a avut acces la cPanel, FTP, phpMyAdmin. Daca s-ar fi priceput, cu siguranta putea sa transfere site-ul.
Referitor la viteza, Sorin uita sa spuna ca, la momentul transferului site-ului la noi, i-am instalat gratuit un modul de cache care marea de cateva ori viteza de incarcare. Probabil cineva a facut modificari la site si a dezactivat modulul respectiv. In conditiile astea e normal ca un magazin virtual realizat pe Magento, fara cache, sa mearga mai greu.
Solutia in cazul de fata era foarte simpla, clientul trebuia doar sa plateasca proforma trimisa sau sa ne anunte cu 10 zile inainte ca doreste rezilierea si sa-si mute site-ul pana la expirarea contractului. Incercati cu un furnizor de telefonie sa reziliati contractul fara sa ii anuntati cu 30 (nu 10) zile inainte si sa vedeti ca veti mai primi o factura. Probabil un furnizor de telefonie are suficiente resurse ca sa actioneze astfel de clienti in judecata dar noi nu avem timp de asa ceva.
In ultima vreme am observat o crestere a clientilor de hosting care incearca sa ne „pacaleasca” pe principiul „lasa ca plec si nu mai platesc nimic”. Nu e ok atitudinea, prefer sa nu am astfel de clienti.
Nu stiu daca am voie sa ii fac publicitate „negativa” aici dar este chiar o situatie exceptionala cu care nu m-am intalnit niciodata si chiar vreau sa imi recuperez site-ul.
Este vorba chiar firma care gazduieste „ecompedia.ro” si sunt cei de la Ename.ro . Probabil post-ul asta o sa fie banat/sters dar asta e.
Ma bag si eu in seama, desi poate nu ar trebui, pentru ca s-a mentionat mai sus numele ECOMpedia. Altfel nu as fi facut-o.
Am asistat de nenumarate ori schimbari de hosting la clientii mei, si mi s-a intamplat si mie 1 data. Web/Dev este al doilea gazduitor pentru mine. De cand am site-uri pe online, si credeti-ma am ceva biti si timp consumati de-a lungul vietii mele de onliner.. am facut schimbarea asta o singura data.
Lasand la o parte schimbarea, mutarea in sine, la toti clientii mei am facut-o in timpul contractului. Deci, pana sa se termine un contract am facut altul cu alta companie de hosting, in general mi-am luat 1 luna, dar uneori si 3 luni de suprapunere pe contracte, si in acest timp am transferat datele (site + baze de date).
Am avut grija pentru clienti sa mai fac un ultim transfer in week-end-ul final.. inainte de mutarea IP-ului in DNS-ul de la ROTLD, pe fisiere si mai ales a bazei de date cu clienti si comenzi.
Intotdeauna am planificat cu ceva vreme inainte aceasta operatiune, niciodata nu am facut-o pe ultima suta de metri, desi a fost cazui la unii clienti in care am fost fortat sa planific la nivel de 2 saptamani.
Pe de alta parte, este dreptul celui care a creat acel continut de a-l stoca/muta/copia si deci banuiesc el (continutul) inca exista pe serverul respectiv, insa nu mai poate fi accesat in acest moment. Lasand la o parte divergentele care poate au stricat o relatie de business, platind inca o luna in acest moment, vei avea acces la date si vei putea face transferul. Transferul de date ar trebui facut in cadrul contractului, nu dupa.
Cum s-a intamplat sa nu ai acces la date in timpul contractului, asta e grav daca asa a fost.. Insa doar tu si cei de la Web/Dev stiti adevarul si este bine sa-l tineti la voi. O rezolvare amiabila ar fi de dorit, daca vreti sa va moderez imi ziceti, ca va stiu pe amandoi.. dar dupa ce ma intorc de la TeComm.
Ma mai intriga o fraza din mesajul tau initial, din intrebare: „Am cerut o arhiva de la cei care se ocupa de hosting si tot nimic.” – daca acest lucru era in perioada contractuala, daca scria in contract ca ei se ocupa de acest serviciu (backup), cred ca ar fi trebuit sa primesti acest backup intr-o forma oarecare.
By default orice firma de hosting tine un backup si cred ca era ok sa ti-l trimita daca l-ai cerut.
Am cerut o arhiva in perioada contractuala. Ganditi-va ca la un site de 3,5GB si un hosting plan de 4GB am cerut dublarea spatiului si mi s-a alocat. NU contest ca nu au facut-o. Am cerut pe email o arhiva (pentru cine cunoaste CPanel se poate activa by default si ti-o poti lua de acolo fara probleme. In cazul Ename.ro nu o au. Am incercat sa fac arhiva si dupa 4-5 ore de asteptat nu s-a facut. Am incercat sa copiez fisier cu fisier (mentionez inca odata IN PERIOADA CONTRACTULUI) si nu am reusit.
De ce credeti ca e rea intentie sa obtin ceea ce e al meu pe drept.
Dl. Daniel Toma si la medic cand esti pe masa de operatie si ti se termina bugetul de la Casa de asigurari crezi ca te lasa „necusut” ?
Tema discutiei era cum pot sa obtin legal ce este al meu de drept. Multumesc.
Din punct de vedere legal contractul este reziliat, nu am nicio obligatie fata de nimeni. Cum ziceam si mai sus, suport tehnic pentru transferul site-ului in alta parte nu fac (invers e gratuit). Faptul ca nu a reusit sa transfere site-ul nu inseamna ca i-am blocat noi accesul. Clientul a mintit ca face plata cand de fapt nu vroia sa o faca asa ca nu mai avem ce discuta. Daca ar fi platit proforma primita n-ar fi fost nicio problema.
Exista serviciile astea disponibile in cpanel? Adica in cpanel poti descarca o varianta mai veche a site-ului (+baza de date)?
„Alte servicii incluse:
––––
Access FTP
Loguri site web
Statistici site web (awstats, webalizer)
Backup online
Suport telefonic si pe email”
Eu as negocia cu Daniel, o perioada de timp ok astfel incat sa pot face acel backup. As plati si as lua de acolo datele respective. E cred cea mai scurta cale.
Pai vedeti. Imi pare bine ca iese la lumina adevarul. Si daca as fi mintit pe perioada contractului am dreptul sa imi fac backup la site. Cred ca este o problema de orgoliu mai degraba decat o procedura interna a firmei de mai sus.
Dl. Taloi vi-as fi recunoscator sa mediati aceasta stare de fapt. Multumesc.
inca o firma de hosting de adaugat pe lista mea neagra.
partea buna e ca exista si firme serioase care ofera servicii de calitate (unele chiar la preturi rezonabile).
eu totusi nu inteleg cum o firma care ofera prin contract backup si suport (cel putin asa scrie in oferta) refuza sa ofere suportul promis pentru motivul ca acel backup va fi folosit pentru mutarea la alt provider.
promisiunea de backup si suport era conditionata de intentiile clientului sau de cheful providerului?
Eu nu inteleg de ce anumite firme de hosting au acest stil comunist de lucru.
Imi las masina in aeroport pentru 3 zile, avionul intarzie, ajung in ziua 4. Pentru faptul ca am platit doar 3 zile, nu-mi mai pot recupera masina?
De ce sa obligi un client sa plateasca pentru masina lui? da, mai plateste 1 zi, poate 3, dar nu un an.
Site-ul este la voi, nu va costa nimic sa-i oferiti un backup.
Multumesc mult pentru suportul vostru. Eu inca mai sper sa imi recuperez datele.
Corect aici ai dreptate. Backup-uri am dar sunt vechi. Am incercat 8 zile sa transfer site-ul. Din fericire am dovezi pe care le vom folosi in cel mai rau caz in instanta.
da
web dev …raspund greu….foarte greu
atitudine comunista…
se intampla ca 3 ani de zile nu au fost deranjati …dar atitudinea e foarte naspa
sunt la altii gazduit acum….atitudine amiabila….intelegatoare
se pare ca au castigat destul din hosting