Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum decide Amazon ce beneficii noi sa ofere abonatilor Prime


In 2005, abonamentul Amazon Prime a fost lansat cu o promisiune simpla: livrare nelimitata in 2 zile pentru milioane de articole. Atunci, Amazon vindea in principal carti, DVD-uri si o selectie limitata de electronice. Multa lume din interiorul si din afara companiei a considerat ca ideea e „o propunere scumpa”, a explicat Moz Thomas (Director of Worldwide Amazon Prime Benefits), pentru modernretail.co.

Dar pariul Amazon Prime a dat roade: peste 200 de milioane de oameni din intreaga lume platesc pentru Prime, generand venituri din abonamente de 44 de miliarde $ pentru Amazon, in 2024. Livrarea ultra-rapida ramane piatra de temelie a serviciului, iar anul trecut gigantul e-commerce a livrat peste 9 miliarde de articole, un record pentru compania cu sediul in Seattle.

La 20 de ani de la aparitie, serviciul de 14,99 $/luna a devenit una dintre cele mai bune oferte de abonamente din comertu cu amanuntul, la nivel mondial. Ce a inceput ca o idee simpla – livrare rapida – s-a transformat intr-un pachet de avantaje si parteneriate, de la acces gratuit la Grubhub+ si economii de combustibil in mii de benzinarii din SUA, pana la evenimente sportive live si divertisment via streaming. Fiecare beneficiu Prime are scopul de a „simplifica viata” abonatilor, spune Thomas.

Dar cum decide Amazon ce face parte din pachetul de beneficii Prime? Printr-un amestec de sondaje de opinie, date de utilizare si urmarirea tendintelor din industrie. De exemplu, compania face frecvent sondaje si cercetari aprofundate in randul clientilor, pentru a evalua ce caracteristici sau servicii apreciaza cel mai mult membrii Prime. Dincolo de feedback-ul direct, Amazon monitorizeaza indeaproape modul in care membrii utilizeaza efectiv beneficiile existente, urmarind interactiunea cu servicii precum Prime Video sau analizand cautarile facute de acestia pe site, pentru a le identifica nevoile nesatisfacute.

Amazon monitorizeaza si serviciile care nu prind la public. In ianuarie, a renuntat la serviciul „probeaza inainte de a cumpara”, care trimitea membrilor Prime pana la 6 articole vestimentare, pentru a le proba acasa. Potrivit lui Thomas, adoptia a fost scazuta, partial pentru ca Prime ofera deja retur gratuit in 30 de zile. Desi costul abonamentului Prime in SUA nu s-a schimbat din 2022, Thomas a spus ca Amazon se concentreaza mai putin pe pret si mai mult pe valoare. „Obiectivul-cheie pe care il am este sa fac Prime atat de valoros, incat ar fi iresponsabil sa nu fii abonat”, spune Thomas.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply