Cum decide Amazon ce beneficii noi sa ofere abonatilor Prime
In 2005, abonamentul Amazon Prime a fost lansat cu o promisiune simpla: livrare nelimitata in 2 zile pentru milioane de articole. Atunci, Amazon vindea in principal carti, DVD-uri si o selectie limitata de electronice. Multa lume din interiorul si din afara companiei a considerat ca ideea e „o propunere scumpa”, a explicat Moz Thomas (Director of Worldwide Amazon Prime Benefits), pentru modernretail.co.
Dar pariul Amazon Prime a dat roade: peste 200 de milioane de oameni din intreaga lume platesc pentru Prime, generand venituri din abonamente de 44 de miliarde $ pentru Amazon, in 2024. Livrarea ultra-rapida ramane piatra de temelie a serviciului, iar anul trecut gigantul e-commerce a livrat peste 9 miliarde de articole, un record pentru compania cu sediul in Seattle.
La 20 de ani de la aparitie, serviciul de 14,99 $/luna a devenit una dintre cele mai bune oferte de abonamente din comertu cu amanuntul, la nivel mondial. Ce a inceput ca o idee simpla – livrare rapida – s-a transformat intr-un pachet de avantaje si parteneriate, de la acces gratuit la Grubhub+ si economii de combustibil in mii de benzinarii din SUA, pana la evenimente sportive live si divertisment via streaming. Fiecare beneficiu Prime are scopul de a „simplifica viata” abonatilor, spune Thomas.
Dar cum decide Amazon ce face parte din pachetul de beneficii Prime? Printr-un amestec de sondaje de opinie, date de utilizare si urmarirea tendintelor din industrie. De exemplu, compania face frecvent sondaje si cercetari aprofundate in randul clientilor, pentru a evalua ce caracteristici sau servicii apreciaza cel mai mult membrii Prime. Dincolo de feedback-ul direct, Amazon monitorizeaza indeaproape modul in care membrii utilizeaza efectiv beneficiile existente, urmarind interactiunea cu servicii precum Prime Video sau analizand cautarile facute de acestia pe site, pentru a le identifica nevoile nesatisfacute.
Amazon monitorizeaza si serviciile care nu prind la public. In ianuarie, a renuntat la serviciul „probeaza inainte de a cumpara”, care trimitea membrilor Prime pana la 6 articole vestimentare, pentru a le proba acasa. Potrivit lui Thomas, adoptia a fost scazuta, partial pentru ca Prime ofera deja retur gratuit in 30 de zile. Desi costul abonamentului Prime in SUA nu s-a schimbat din 2022, Thomas a spus ca Amazon se concentreaza mai putin pe pret si mai mult pe valoare. „Obiectivul-cheie pe care il am este sa fac Prime atat de valoros, incat ar fi iresponsabil sa nu fii abonat”, spune Thomas.
Leave a reply