Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum a construit Nike un lant de distributie axat pe digital, in contextul pandemiei

Lanturile de distributie au fost unul dintre cele mai afectate elemente din retail, in timpul pandemiei COVID-19. Productia incetinita de imbolnaviri, costurile ridicate de transport, porturile aglomerate, stocurile deficitare – toate au slabit zalele acestui lant si tendinta va continua si pe viitor. Un raport recent (marca Kearney) noteaza ca retailerii nord-americani de imbracaminte si incaltaminte ar putea pierde, in 2022, intre 9 si 17 miliarde $ din EBITDA (castigul unei firme inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare, formula de calcul fiind: profitul net + cheltuielile cu dobanzi + cheltuielile cu impozite + cheltuielile cu amortizarea + deprecierea = EBITDA).

Din cauza pandemiei, compania Nike a pierdut 3 luni de productie, dupa ce fabricile din Vietnam s-au inchis, in primul 6 luni din anul fiscal 2022. In tara asiatica se producea peste jumatate din incaltamintea Nike si in jur de 30% din imbracaminte. De aceea, Nike a venit cu o solutie, citim pe retaildive.com: a creat un lant de distributie axat pe digital. Aceste initiative sunt menite sa ofere consumatorilor servicii mai rapide, mai directe si mai precise, prioritizand – in acelasi timp – sustainabilitatea.

Cum a facut asta:

  • compania si-a deschis mai multe centre de distributie, pentru a face fata comenzilor e-commerce in crestere; Nike a deschis centre regionale de distributie in SUA (in Los Angeles, Bethlehem si Dallas) si Europa (la Madrid), transformand sistemul centralizat anterior intr-unul cu mai multe noduri; centrele din Memphis au devenit unele omnichannel
  • a „angajat” 1.000 de „roboti colaboratori”, reusind astfel sa isi tripleze capacitatea de a livra comenzile online in America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu si Africa, in ultimele doua sezoane de Sarbatori
  • in august 2021, Nike a lansat un tren direct intre Los Angeles (California) si Memphis (Tennessee), intitulat „trenul talpilor”, care face legatura intre cele mai mari porturi pentru containere din State si fabricile Nike din Tennessee; la fata locului, compania a incheiat contracte cu transportatori care s-au angajat sa descarce trenul imediat ce acesta ajunge la destinatie; astfel, comenzile sunt descarcate si trimise mai eficient, iar produsele sunt disponibile in depozite in doar 24 de ore

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply