Răspunsuri ( 3 )

  1. Buna Adrian,

    Voi incerca sa raspund, desi raspunsul este complex :).
    In alcatuirea bugetului de marketing tii cont si de rezultatele financiare ale companiei (de cele mai multe ori, reprezinta un procent) si de eventualele schimbari importante despre care stii ca vor avea loc.

    Intotdeauna, insa, pornesti de la obiectivele de business ale companiei. Dupa ce stabilesti obiectivele de business, urmeaza obiectivele pe care fiecare departament trebuie sa le atinga pentru a sustine business-ul.

    Si din punctul de vedere al marketing-ului, inainte de buget, trebuie stabilite obiectivele: care sunt actiunile de marketing si comunicare care vor ajuta la indeplinirea obiectivelor de business?

    De aici decurge planul de marketing. Incepi cu mesajele esentiale care trebuie transmise si pozitionarea in industria in care activezi si stabilesti de ce anume ai nevoie:
    – Branding & Comunicare – evenimente interne sau externe, relatia cu presa, campanii de awareness, plan de comunicare constant, materiale de comunicare necesare etc.
    – Marketing – campanii de marketing, plan de marketing constant pe canalele potrivite, inclusiv online marketing sau social media marketing, materiale de marketing necesare etc.
    – Product marketing – in cazul in care planuiesti lansari de produse / servicii
    – Retention – ce faci pentru clientii existenti, survey-uri de evaluare a satisfactiei

    Acest plan de marketing te va ajuta sa vezi ce actiuni vei face pe fiecare categorie, ce canale vei folosi, ce resurse ai la dispozitie, ce tool-uri ar fi necesare pentru implementare si monitorizare. Mai adaugi un calendar de actiuni si un buget estimat in dreptul fiecarei actiuni si iti iese bugetul, pe luni, pe Q si pe an.

    Daca iese bugetul prea mare, poti prioritiza, poti pune toate actiunile in doua categorii: must have si nice to have si o iei in ordinea prioritatilor.

    De asemenea, iti mai lasi si o rezerva pentru ca tot timpul vor aparea lucruri neprevazute, oportunitati, idei bune etc. Este imposibil sa prevezi tot bugetul de care ai avea nevoie, dar un plan bine gandit te va ajuta foarte mult sa faci estimari cat mai corecte si sa controlezi.

    Ar mai fi mult de discutat, insa cam acestea sunt etapele de realizare a planului si bugetului de marketing. Sper ca am reusit sa fiu clara :).

  2. Parerea mea:

    Daca ai resurse > 10.000 EUR baga bani in branding + UX +SEO + PPC

    3000 – 10.000 – UX +SEO + PPC + Social

    <3000 UX +SEO (mai putin) + PPC (mai putin)

    Sfat: nu renunta la UX

    Sumele sunt foarte aproximative, daca ai energie sa faci guerilla si ai cunostinte, poti face minuni cu 3000 de euro.

  3. Inainte de incepe o campanie trebuie sa ne stabilim clar obiectivele,publicul tinta si mai ales cat ne dorim sa vindem.Astfel fiecarei categorii de produs ii corespunde o baza de statistici clare cu privire la domeniul de activitate.

Lasă un răspuns