Cum arata e-commerce-ul in Orientul Mijlociu, in cifre
Consumatorii din tarile MENA (Orientul Mijlociu si Africa de Nord) au inceput si ei sa evalueze online on produs inainte de a-l cumpara si piata de e-commerce din zona a atins cifra de 39 de miliarde de dolari in 2015, descoperim intr-un infografic de pe wamda.com. Tranzactiile anului in curs ar putea depasi 45 de miliarde $, iar in 2017 ne putem astepta la o marime de 51 de miliarde $ a pietei de e-commerce din zona. Odata cu cresterea acestui sector, cresc si afacerile asociate lui: reclamele digitale, retelele de socializare, sistemele de plata la distanta. Ce mai descoperim din infograficul amintit?
- cele mai importante tari arabe care fac tranzactii online sunt: Emiratele Arabe Unite (cu 6,8 milioane de consumatori, adica 83% dintre utilizatorii de Internet), Arabia Saudita (cu 10,6 milioane de consumatori, adica 61% dintre utilizatorii de Internet), Egipt (cu 15,2 milioane de consumatori, adica 37% dintre utilizatorii de Internet) si Kuweit (cu 2,4 milioane de consumatori, adica 92% dintre utilizatorii de Internet)
- primele 5 categorii de bunuri/servicii care atrag cumparatorii online, in MENA, sunt: biletele de avion, sejururile la hotel, biletele la concerte, electronicele si cartile
- se estimeaza ca, in 2016, advertiserii se vor concentra pe cresterea cu 41% a reclamelor de pe Facebook, pentru a atrage noi clienti, aceasta retea de socializare fiind principalul loc unde isi petrec timpul consumatorii din zona
- principalele site-uri accesate de amatorii de e-commerce din MENA sunt: Suoq, Amazon, Alibaba
Leave a reply