Cosuri abandonate: 30-70 pe zi. E normal?

Intrebare

Reprezint un startup, magazin online de accesorii si decoratiuni pentru casa (www.qdecor.ro). Rata de conversie este 0.81, folosim Adwords si Facebook cu bugete relativ mici. De cateva luni am inceput sa monitorizam mai in detaliu conversiile si site-ul si am observat ca avem zilnic cosuri pierdute, intre 30 -70 pe zi.

Este normal? Sau se intampla ceva in momentul finalizarii comenzii? Mentionez ca am implementat plata online si am observat ca dupa momentul redirectionarii catre platforma de plata, clientul nu mai este redirectionat pe site-ul nostru catre confirmarea comenzii.

Topic deschis 0
Optimizarea Conversiilor AndreeaIonita 2 ani 6 raspunsuri 49 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Rata medie de abandon pe cos este in jur de 80% . Conversia ta mi se pare buna pt Adwords, la mine de e e mult mai slaba. Nu dispera. De asemenea sa nu te surprinda comenzile refuzate undeva pe la 1%. La noi lumea inca nu e educata ( accent pe inca ) si nici cu finantele nu stam bine ca popor. Tu persevereaza, mergand pe ideea ca unele lucruri le poti influenta, altele nu. Bafta!
    PS: ai un font ciudat, prea rotund, si in unele locuri e mai mare decat trebuie, in unele prea mic

  2. In primul rand, incearca sa-ti instalezi un modul de One Page Checkout (comanda rapida, pe o singura pagina), gasesti o multime de solutii. Sistemul default de comanda din Prestashop este absolut odios, pana si eu care ma ocup de comert electronic de vreo 15 ani si mi-e drag Prestashop-ul ma gandesc bine daca chiar am nevoie de acel produs cand vad pagina de comanda default. Chiar si sectiunea de comanda ca vizitator este greoaie si necesita mult prea multe informatii si clickuri pana ajungi la final.

    In al doilea rand, metoda de livrare cu costul care va fi comunicat dupa ce finalizezi comanda nu numai ca este total neprietenos pentru client, dar este si in afara legalitatii. Clientul trebuie sa stie exact in momentul in care plaseaza comanda cat va avea de platit. Mai ales in cazul in care plateste cu cardul, clientul vrea sa stie ca atunci cand vine coletul nu mai plateste nimic. Nici tie nu cred ca ti-ar placea sa platesti ceva cu cardul iar apoi sa te sune cei de la magazin sa-ti spuna ca mai ai de dat 20 lei la curier. Prestashop permite calculul costului de transport in functie de greutate. Seteaza la fiecare produs in parte greutatea si calculeaza pretul livrarii.

    Pentru redirectionarea pe site dupa confirmarea platii, discuta cu cei de la euplatesc sa-ti seteze return URL in sistem. La ei trebuie setat manual.

    Ca o ultima observatie, chiar daca esti la inceput, fa un efort si investeste intr-un template mai curat si mai aratos. Este interfata cu care te prezinti in fata clientului. Ai produse dragute, e pacat…

    Mult succes!

  3. Iti recomand solutia asta: https://www.veinteractive.com/vepanel/

    Iti scade destul de mult rata de abandon.

  4. prestashop calculeaza trasportul in cos.
    dar trebuie sa fii logat ca sa stie adresa de livrare.
    daca ai pret de transport fix per comanda atunci se poate afisa peste tot.
    exista module de presta care-ti permit sa stabilesti preturi diferite in functie de zone geografice, volum, greutate, sau individual pt fiecare produs in parte

  5. Salut,
    Pe mine m-a ajutat foarte mult Yandex Metrica.
    E foarte ok si util.
    Succes.

  6. Da, este normal. Conform Baymard institute, media este aprox 75% https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate care citeaza si pe cei de la vibetrace.com care sunt din Romania.

    Poti folosi diverse unelte ca sa micsorezi rata de abandon, sau sa le recuperezi pe cele abandonate:
    – as aminti: interactiuni on site si recuperare cosuri abandonate prin emailuri tranzactionale sau push notifications.

    Cei de la inboxtarget.ro iti pot oferi solutia asta.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.