Comertul online se dezvolta semnificativ, in Turcia: 53 de miliarde €, in 2023 (+115% YoY)
Sumele cheltuite online in Turcia anul trecut au fost de peste doua ori mai mari ca in 2022, a transmis Ministerul Comertului din tara amintita. Ecommercenews.eu noteaza ca dezvoltarea masiva a e-commerce-ului este motiva de inflatie si de efectele pandemiei COVID-19 (care a promovat adoptia acestui tip de retail digital). In Turcia exista 559.412 de companii e-commerce, iar consumatorii trebuie sa astepte – in medie – 46,2 ore pentru a primi o comanda digitala.
Mai exact, in 2023, s-au facut cumparaturi pe Internet in valoare de 1,85 de trilioane de lire turcesti (sau 53 de miliarde €). Asta inseamna o crestere YoY de 115%, la care a contribuit clar si inflatia imensa, de 75%! Suma a fost distribuita aproape egal intre produse si servicii achizitionate online.
Pentru a putea evalua ca la carte dezvoltarea e-commerce-ului turcesc, sursa amintita noteaza ca trebuie sa analizam numarul de tranzactii: acesta a fost mai mare cu 22,3% YoY, totalizand 5,87 de miliarde. Prin comparatie, in cele mai mari 5 tari din Europa de Vest cheltuielile online nu au crescut (aproape) deloc, anul trecut.
Alt indicator al dezvoltarii accelerate a cumparaturilor digitale in Turcia este cifra de afaceri online, care reprezinta 20,3% din totalul cheltuit de consumatori – de doua ori mai mult decat in ultimii 4 ani (in 2019, de exemplu, procentul era de 10,1%). Ministerul Comertului estimeaza ca 2024 va veni la pachet cu o crestere YoY de 84 de procente si 6,67 de milioane de tranzactii (cu 13% mai mult ca in 2023).
Comentariu ( 1 )
[…] sumele cheltuite online de turci au fost de peste doua ori mai mari ca in 2022, ajungandu-se la 53 de miliarde € (+115% YoY, din cauza inflatiei […]